sosyal ağlarda izleyin

1.10.12

BROWNI KURABİYE




EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME

Dışarda yemek istediğinizde diyetinize uygun yemek bulmak pek de zor değil.Ama iş kahve,çay yanında yiyecek birşeyler bulmaya geldiğinde o kadar da şanslı değiliz ne yazık ki.Bu durumlar için yanınızda mutlaka kaçamak önleyici ufak bir paket taşımakta fayda var.Kurabiyeler de en rahat taşıyabileceğiniz ve 2-3 tanesiyle tatlı krizinizi geçiştirebileceğiniz atıştırmalıklar.E üstüne bir de bu kadar lezzetli olursa tek yapmanız gereken yanınızdakilerden nasıl saklayacağınızı düşünmek:))

MALZEMELER:(20 adet için)
-1 yumurta
-4 yk yulaf kepeği
-3 yk yağsız yoğurt
-4 yk lor(az tuzlu olan bir peynir seçin.tercihen kendi yaptığınızı kullanın)
-3 yk toz tatlandırıcı
-1 tatlı kaşığı kakao
-1/2 paket kabartma tozu
-4-5 damla tereyağ aroması
-6-7 damla vanilya aroması



Fırın 180 derecede ısıtılır.Kepek,tatlandırıcı,kakao,kab.tozu ve lor iyice karıştırılır.Yumurta,yoğurt ve aromalar eklenerek çırpılır.(Lorun iyice ufalanmasına dikkat edin ki yerken ağızda hissedilmesin.)

Yağlı kağıt üzerine kaşık yardımıyla istenen büyüklükle paylaştırılır ve yaklaşık 20 dk.pişirilir.
Soğuyana dek fırında bırakılır.

Afiyet olsun:)

14 yorum:

  1. Abuk Prenses20 Ekim 2012 13:43

    Benim lorum tuzluymuş galiba, yeni paket açıp tadına bakmadan direkt koydum ve lor tadı çok hissedildi. Bir sonrakine suda bekletip koymak lazım. Ama gayet hoş ve bereketli oldu.

    YanıtlaSil
  2. Benim kurabiyelerim kıtır kıtır olmuyor ama neden olabilir:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kepekle yapılan kurabiyeler kıtır kıtır olmuyor zaten.Bu da kıtır değil yumuşak bir kurabiye zaten:))

      Sil
  3. tadıda çok kötü olduu, bu yulaf kepeğine alışamadım ben yaa

    YanıtlaSil
  4. Sema Elyürek

    Dukan diyetini severek ve hiç zorlanmadan yapıyorum. Bir de üstüne böylesine yaratıcı ve leziz tarifleriniz olunca daha da keyifli :) Tek sıkıntım yulaf kepeği ile yaptığım kek ve kurabiyelerimin toz tatlandırıcı koyduğum halde tuzlu gibi olması :( Bunun bir nedeni var mıdır? Çok merak ediyorum tuzlu tariflerde hiçbir sıkıntı yaşamadım ama tatlı tariflerim sıkıntı :S Bilgilendirirsenizzz çok mutlu olucam

    YanıtlaSil
  5. Aynen sema hanımın sıkıntısını bende yasiyorum tatlı tuzlu karışık gi bi oluyor

    YanıtlaSil
  6. ben yaptım şu an fırında pişiyor ama küçük parçalar halınde koydugum kurabıyelerım şu an dümdüz oldu. hepsi yayılıp bırbırıne yapıştı :(( tek tadı güzel olsunda şeklinin bozulmasına razıyım ben...

    YanıtlaSil
  7. aslında kurabıyeden çok keke benzedi, bırazda tuzlu gibi oldu ama yınede kriz anında süper gitti ;)

    YanıtlaSil
  8. benimkilerde yayıldı fırında, birazcıkta yandı fena değil tadı idare eder :)

    YanıtlaSil
  9. 20 adet cıkıyorsa, 2 kasık yulafcılar ıcın gunluk ne kadar yıyebılırız..

    YanıtlaSil
  10. Merhaba;
    Kıbrısta yaşadığım için tereyağ aroması bulamıyorum. Alternatif ne olabilir?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips