sosyal ağlarda izleyin

6.10.12

GAZOZLU KEK

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 MALZEMELER:
-3 yumurta
-3 yk toz tatlandırıcı
-1 çay bardağı sade light gazoz
-4 yk yulaf kepeği
-2 yk süttozu(kahve kreması-beyazlatıcısı değil)
-6 damla vanilya aroması
-6 damla limon aroması
-1 paket kabartma tozu

Fırın 170 derecede ısıtılır.Yumurtalar tatlandırıcı eklenerek açık sarı bir krema halini alana dek iyice çırpılır.Süttozu ilave edilip çırpmaya devam edilir.Aromalar eklenir.
Kepek ve kabartma tozu ayrı bir yerde karıştırılır.Karışıma spatula ile karıştırılarak yedirilir.En son gazoz eklenir.

Kalıba dökülür ve önceden 150 derecede ısınmış fırında önce 15 dk.daha sonra ısıyı 180'e çıkararak yaklaşık 30dk kadar daha pişirilir.Ilınana kadar fırında tutulduktan sonra tamamen soğuyunca kalıptan çıkarılır.

*Malzemelerin oda sıcaklığında olmasına ve ilk 20dk kapağı hiç açmamaya dikkat edin.


32 yorum:

  1. Enfes oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Yazmadan geçemiyeceğim, dün gazozlu kekin hepsini bayatlamadan önce tüketemiyeceğimi anlayınca kakaolu puding yapıp tasların içine birer parça kek oturttum, aynı supangle gibi oldular, tatlı krizine girenlere tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eline sağlık.Ben de hepsini bitiremedim ve rondodan geçirip crumble yapmak üzere buzluğa attım:))Senin fikrin de harika.Afiyet olsun:)

      Sil
  3. malzemeleri oda sicakliginda koymadim, umarim tadini
    cok etkilemez :(

    YanıtlaSil
  4. Simlacım selamlar,
    çok sıvı bir hamur oldu gazozu ekleyince. normal mi bu, yine de pişer mi acele cevap :)

    YanıtlaSil
  5. Simla hn görmedi henüz sorunuzu sanırım ama ben denedim evet çok sıvı görünüyor ama pişecek merak etmeyin

    YanıtlaSil
  6. fırının kapağını ilk 20 dakika açmayın önemli bir ayrıntı sanırım

    YanıtlaSil
  7. gazoz yerine cola koysak olur mu acaba ya :) evde cola var :))

    YanıtlaSil
  8. light gazoz denen şu akminanın light gazlı içeçeğindenmi söz ediliyor acaba yardımcı olabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çamlıca veya uludağ markasının sade light gazozu olabilir.

      Sil
    2. TAMAM BULDUM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM :)
      HAFTASONU YAPCAM...

      Sil
  9. ben bunu yaptım ama altı üstü pişti ortası pişmedi ya :(

    YanıtlaSil
  10. merhabalar ben bu keki yaptım ama fotodaki gibi olmadı ama yaaa malzemeler mi eksik çift tarif mi yapcazz neden böyle oldu
    bu malzemlerle aynıısını yapan var mı

    YanıtlaSil
  11. Ben sut tozu yerine sut koydum onun disinda harfiyen ayni yaptim ama cok ciddi bir yumurta tadi oldu kekden cok krep gibi oldu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süt süttozunun yerini tutmaz çünkü kıvam veren madde süttozu.

      Sil
  12. Bu arada bu siteyi yapan arkadasi tebrik ediyorum esim dukana basladi ve tatliyla ilgili ciddi sorunlari vardi burdaki tarifleri deniyorum diyetle ilgili motivasyonu artiyor :) ellerinize emeginize saglik

    YanıtlaSil
  13. bu kek seyirin protein günleri için uygunmudur?

    YanıtlaSil
  14. yeniden merhaba :) limon aramosı yerine azıcık limon kabuğu rendelesek olabilir mi :)

    YanıtlaSil
  15. Karlı havanın yanına çayla çok yakıştı bu kek bugün, ofisdeki dukancıları da sevindirdi üstelik. Tekrar elinize sağlık, hakikaten fırın ilk 20 dakika hiç açılmayınca süper oluyor.

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar Simla Hanım geçtiğimiz hafta sonu sizin gazozlu kek tarifinizi denedim. Bayıldık bayıldık. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. atak evresinde bu keki ne kadar yiyebilir.şimdi başlıyorum inş.güzel olur.elinize SAĞLIK şimdiden:

    YanıtlaSil
  18. merhaba,
    toplamında 4 yk kepek var.8'e bölsen dilim başına yarım kaşık düşer.yani atakta 3 dilim yenebilir.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Simla,

    Caanim Camlica gazozumuz yok buralarda, diet Pepsi ile yaptim. harika oldu. Eline saglik, kesene bereket dilerim !

    YanıtlaSil
  20. Emeginize saglik. Az once yaptim firinda su an heyecanla bekliyorum...

    YanıtlaSil
  21. Bugun bunu yaptim ccola zeroyla, tchibonun kucuk silikon kek kaliplariyla 4 tane cikti, baya da guzel oldu.. sadece ici birazcik daha pisebilse daha hosuma giderdi ama 40 dk.da ustu artik baya pismis ve kurumaya baslamisti..ne yapmam gerekir acaba?

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Simla Hanım, az önce keki denedim. Tüm talimatlara harfiyen uyduğum halde hiç kabarmadı:( Acaba kaç cmlik kek kalıbına dökmek gerekiyor?

    YanıtlaSil
  23. Valla dun denedim takitaform 60'la harika oldu, bugun de yaninda dondurmayla yedim, kesinlikle tavsiye ederim ;-)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips