sosyal ağlarda izleyin

8.9.12

EV YAPIMI DÖNER

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Bu tarif ne zamandır aklımda.Döneri pek aramadığımdan olsa gerek yapmamıştım ama bugün ne kadar hata ettiğimi anladım.Meğer dışardaki dönerlerin koku,kuyruk yağının tadı yüzünden sevmezmişim döneri.

Bolca yapıp buzluğunuzda saklayabileceğiniz bu döneri tavuk etiyle de yapabilirsiniz.Tavada birkaç dakikada harika döneriniz hazır.Bu gibi tarifler mutfakta uzun uzun vakit geçiremeyenler ve çalışanlar için hayat kurtarıcı oluyor.

Ben atak için sade versiyonunu yaptım.Yulaf kepeğinden yapacağınız dukan lavaş 'la dürüm, domates sos ve yoğurtla iskender yapabilirsiniz.

MALZEMELER:
-1/2 kg dana biftek
-1 soğan
-3 yk yağsız yoğurt
-1/2çay bardağı yağsız süt
-1 yk domates salçası(katkısız)
-1/2 çay kaşığı toz kırmızı biber
-1/4 çay kaşığı karabiber

Soğan rendelenir.Yoğurt,süt,rendelenmiş soğan,salça ve baharatlar iyice karıştırılır.
Etler aralarına sos sürülerek derin bir cam kap içine alınır.Üzeri streçlenerek en az 5-6 saat veya 1 gece buzdolabında dinlendirilir.

 Dinlendirilen etler streç üzerine dizilir ve rulo haline getirilir.Derindondurucuda 4-5 saat donmaya bırakılır.



Donmuş et rulosu keskin bir bıçakla incecik dilimler haline getirilir.




Yağsız kızgın tavada suyunu salıp çekene dek iyice kızartılır.


Afiyet olsun.

12 yorum:

  1. hmm ellerine saglik harika görünüyor fakat ben bunu tavuk ile yaparim kirmizi et yemiyorum

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  2. Harika bir tarif daha..supersiniz

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Derin dondurucuda ne kadar süre saklayabiliriz

    YanıtlaSil
  6. ATAK devresindeyim. Tarifler icin cok tesekkurler. Bu tarif ikinci denedigim tarifti. Dondurucudan ciktiktan sonra tutmasi ve kesmesi cok zor oldu. ben mikro dalgada cozdurmeyi dusunemedim. buyuk parcalar halinde attim tavaya ve oyle pisirdim. Lezzet superdi ama keske seninki kadar guzel gorunuslu becerebilseydim. tesekkurler.

    YanıtlaSil
  7. Selamlar,
    bu tarifi uygulamak istiyorum ancak eti dilimliyor muyuz yada boyutu nedir anlayamadım streçlemeden önce ?

    YanıtlaSil
  8. pami,
    dilimler halinde satılan biftekten alıp kullanabilirsin.

    YanıtlaSil
  9. Bu muhteseeeem bir lezzet, tarif icin cok tesekkurler. Her zaman buzlugumda bulunacak bir yemek. Gecenlerde misafirlerim geldi ve en hizli sunabilecegim yemekti. Herkes parmaklarini yedi :) bunu bir de tavukla deneyecegim, siz denediniz mi?

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips