sosyal ağlarda izleyin

22.8.12

MÜCEDDERE

EVRE:GÜÇLENDİRME(NİŞASTA ÖĞÜNÜ)
Sizden gelen talep üzerine nişasta öğünleri için fikirlere devam:)

Müceddere Arap mutfağına özgü bir pilav çeşidi.Basmati pirinci veya bulgurla yapılıyor.Bizde ise Kilis yemeği olarak biliniyor.
Ben bu pilavı ilk kez 20 sene kadar önce sevgili dostum Şua'nın rahmetli babası Haluk Amca'nın elinden yemiştim.(Allah rahmet eylesin,ışıklarda uyusun:))Bu tarifi onun anısına paylaşıyorum sizinle:)

Malzeme miktarını  tüm ev halkıyla beraber yiyeceğinizi düşünerek veriyorum.Siz kendi payınıza düşen kadarını yemelisiniz.

MALZEMELER:
-1 su bardağı esmer pilavlık bulgur
-1 su bardağı mercimek
-1/2 su bardağı rendelenmiş domates
-1 küçük soğan
-1 yk z.yağ
-1 çay kaşığı kimyon
-1 çay kaşığı toz kırmızı biber

Mercimek hafif diri kalacak şekilde haşlanır.
Bulgur yıkanır süzülmeye bırakılır.
Soğan ince doğranır ve z.yağ ile sotelenir.Domates rendesi eklenir.Biraz pişince tuz,biber ve kimyon katılıp karıştırılır.
Bulgur ve mercimek eklenir.İyice karıştırıldıktan sonra yaklaşık 3 su bardağı sıcak su eklenerek altı kısılır ve kapak kapatılarak pişirilir.

220 GR.olan nişasta öğünü hakkınızda yiyebileceğiniz miktar yaklaşık 1 orta boy kase kadar.


1 yorum:

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips