sosyal ağlarda izleyin

17.5.12

TUZLU KURU PASTA


EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Yine at çantaya ,götür heryere tariflerden biri.Böyle tarifler diyet kurtarıyor kesinlikle.
Sürekli atıştıran,mutfağa her gittiğinde dolabı açıp ne yesem diye bakan,tv karşısında ağzı boş duramayanlardansanız bu tarif tam size göre:)
Üstelik kepek oranı oldukça az olmasına rağmen bol bol çıkıyor(ben 20 adet çıkardım:D)

Salçalı ve dereotlu olmak üzere 2 çeşit için
MALZEMELER:
-2 yumurta akı (1 sarısı üzeri için ayrılacak)
-2 yk yulaf kepeği(tepeleme)
-1 yk yağsız yoğurt
-200gr yağsız beyaz peynir(ben aknaz kullandım.lor da kullanabilirsiniz)
-1 çay kaşığı karbonat
-1 çay kaşığı sirke(karbonat-sirke ikilisi kıtırlık veriyor.eğer karbonat yoksa 1 tatlı kaşığı kabartma tuzu kullanıp sirkeyi es geçebilirsiniz.)
-1/2 çay kaşığı mahlep
-1 avuç dereotu
-1 tatlı kaşığı domates salçası(katkısız)

Yumurta akı,yoğurtla çırpılır.Kepek,mahlep ve rendelenmiş peynir ilave edilir ve iyice ezilerek karıştırılır.Karbonat ve sirke eklenir.
Karışımın yarısı ayrılır.Bir yarısına salça,diğer yarısına incecik doğranmış dereotu eklenir ve iyice karıştırılır.
Muffin kalıplarına 1'er yemek kaşığı olarak paylaştırılır.Üzerlerine yumurta sarısı sürülür.(çok az çörekotu ve pulbiberle süsledim ben)

DEREOTLU


SALÇALI
           

170 derecelik fırında  yaklaşık 30dk pişirilir.(turboda üzerleri hızlıca kızarıp içi yumuşak kalabilir.normal alt-üst ısıtıcıyla pişirin.)
Piştikten sonra fırından çıkarılmadan soğuyana kadar dinlendirilir.

                             

Tezgah üzerinde üzerini kapatmadan bekletirseniz daha da kıtırlaşacaktır.

Afiyet olsun.

23 yorum:

  1. Bu haftasonu lise arkadaşlarımızla gideceğimiz geziye Dukancılar için yanıma alacağım bir tarifiniz ne olur diye bakarken, yine dört ayak üstüne düştüm galiba. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Tekrar selam;
    Izgara köfte için sadece tek bir şey sormak istiyorum;
    sadece ızgara olması yeterli mi? yanı herhangi bir restoran'da porsiyon köfte yesem sorun olur mu? sonuçta içinde dukan malzemeleri olmadığı kesin? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dışardaki köfteler, yağ oranı ve içinde kullanılabilecek ekmek,galeta unu vs.yüzünden uygun değil bizim için.

      Sil
  3. Bu tarifi bugün denedim ama ne yazık ki beceremedim. Benimkilerin üstü yandı ama içleri pişmemişti. Neyden kaynaklanmış olabilir acaba? Ayrıca bugün sonunda splenda bulup aldım ama fiyatı çok pahalı ben 23 TL ödedim. Siz de bu kadar pahalıya mı alıyorsunuz? Ya da başka bir marka ama fiyatı daha uygun olan bir tatlandırıcı var mı?

    YanıtlaSil
  4. fırını önceden ısıttıysan ve ısı yüksekse hızlı kızarır ve içi çiğ kalabilir.

    YanıtlaSil
  5. 170 derecede ve fırını önceden ısıtmadan yaptım ama fazla geldi herhalde bir dahaki sefere daha düşük bir dereceyi deneyeceğim o zaman. Splenda hakkında da bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  6. splenda'nın büyük boyu o civarlarda.sen hangi boyunu aldın?
    şekerden fazla tatlandırdığı için çok uzun süre dayanıyor.
    yerine takita formtat60 da kullanabilirsin.fiyatı daha uygun ama kalorisi daha fazla.
    veya stevya'yı tercih edebilirsin.

    YanıtlaSil
  7. Ben 125 gramlık almıştım. Ama dediğiniz gibi aynı şeker gibi bir tadı var. Fakat yine de sunduğunuz diğer seçenekleri bir araştırayım. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. az önce denedim ve yedim:)tadını çok beğendimben.mahlep kalmadığı için mahlepsiz yaptım ama yine de güzel oldu.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkürler bunlar tam aradığım tariflerdi:)

    YanıtlaSil
  10. bugun uyanir uyanmaz denedim bu tarifi.harika oldu , yalniz uyarmissiniz zaten firinim sadece turbo oldugu icin ortalari biraz yumusak ama lezizler:)kenarlari citir citir...cook tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  11. slm,ben kitabi okudum uzun zamandirda diyet hakkinda arastirma yapiyorum pazartesi diyete baslamaya karar verdim merakim bu kurabiyeleri atak döneminde istediginiz kadarmi yiyebiliyorsunuz acaba ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Demi,
      yulaf kepeği sınırın kadar yiyebilirsin.

      Sil
    2. Nasil yani ??

      Sil
    3. Nasil yani??

      Sil
    4. yani atakta günde 1,5 kaşık kepek hakkın olduğuna göre onu aşmamalısın.bu tarifte 2 yk kullanılıyor.hepsini yediğinde aşmış olursun.bölerek hesaplarsan iyi olur.

      Sil
    5. tessekür ederim simdi anladim :)

      Sil
  12. Selamlar,

    Kagit muffin kaliplarina yapismamasi icin taktiginiz var mi? Kagidiyla birlikte tadi tuhaf oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))merhaba,
      ben kağıt kullanmıyorum.silikon muffin kalıplara hiç yapışmıyor:)

      Sil
  13. Merhaba;

    Poğaça ve kurabiyeler fırından çıkınca kıtır oluyor, öyle seviyorum. Ilınınca kapaklı kaplara alıyorum. Yumuşuyorlar. Sanki bayat gibi oluyorlar. Buna bir çare var mıdır? Yoksa bu işin doğası budur, kabul et mi dersiniz?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yulaf kepeğinden de kaynaklanıyor aslında ama tamamen soğuyana kadar kapalı kaba almamak iyi olabilir.

      Sil
  14. Simlacim yine harika bir tarif harika bir sonuç :-) ben lor peynir kullandım blendirda ezilmesini sağladım ve sonuç çok iyi çay içerken yanında tuzlu bişeyler yemeği özlemiştim... Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  15. Ilk kez bu tarz tuzlu pasta görüyorum. Salçalı yalnız yanmış gibi görünüyor ama yarın mutlaka deniyeceğim farklı lezzetleri keşfetmemiz gerek :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips