sosyal ağlarda izleyin

16.5.12

TAZE BAKLA ÇORBASI

EVRE:GÜÇLENDİRME(nişasta öğünü)
İlk kez denediğim ve tadından mest olduğum bir çorba oldu bu.Bakla,yoğurt,dereotu severseniz mevsimi geçmeden hemen deneyin derim.


MALZEMELER:
-250 gr taze bakla(körpelerini seçin)
-1 orta soğan
-2 su bardağı yağsız yoğurt
-2 su brd.sıcak su
-1 yumurta sarısı
-1 tatlı kaşığı yulaf kepeği(koyulaştırmak için kullandım.limitiniz dolduysa şart değil)
-çeyrek demet dereotu


Soğan incecik doğranır ve tencerede kavrulmaya başlanır.Biraz rengi değişince yıkanıp küçük doğranmış baklalar ilave edilir.Beraber biraz daha kavrulduktan sonra suyu eklenir ve sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirilir.
Yoğurt,kepek ve yumurta sarısı çırpılır.Çorbanın suyundan eklenerek ılıtılır ve yavaş yavaş tencereye eklenir.
Koyulaşana dek beraber pişirilir.
Dereotu yıkanıp doğranır.Çorbaya eklenir.
Çok az tuz ilave edilir.Blenderdan geçirilerek servis edilir.

Afiyet olsun:)

7 yorum:

  1. Himm taze bakla bulursam hemen deyeyim bisey soracaktım ben güçlendirmede kilo kaybı olursa onun icinde ekstrada devam güçlendirme yapmaya gerek yok dimi

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Simla,
    Baklalarin tumunu mu pisiriyoruz, yoksa sadece icini mi ?

    YanıtlaSil
  4. Öğlene bakla çorbam hazır enfes oldu yaklaşık 2 Aydır çorba icmedim tariflerin mükemmel yüreğine emeğine saglik

    YanıtlaSil
  5. Öğlene bakla çorbam hazır enfes oldu yaklaşık 2 Aydır çorba icmedim tariflerin mükemmel yüreğine emeğine saglik

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips