sosyal ağlarda izleyin

29.3.12

ATAK VE SAF PROTEİN GÜNLERİ İÇİN ÖĞÜN ÖNERİLERİ

FOTOLARI BÜYÜTMEK İÇİN ÜZERLERİNE TIKLAYINIZ



DETAYLAR-EKSTRALAR:

SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ TOPLAMDA 1KG'YU GEÇMEMELİ.SÜT TERCİHEN 1 BRD.LA SINIRLANDIRILMALI.

ÇAY,KAHVE,BİTKİÇAYLARI,AYRAN,KEFİR DIŞINDA EN AZ 1,5 LT SU İÇMEYİ UNUTMAYIN.

SİRKE(BALSAMİK ,ELMA VEYA ÜZÜM)
KOKULU OTLAR(maydanoz,dereotu,nane gibi otlar yiyeceklere tat verme amaçlı az miktarlarda tüketebilirsiniz,fazlası sebzeye gireceğinden izinli değil),
BAHARATLAR,
KORNİŞON TURŞU(3-4 adet)
LİMON SUYU(tatlandırma amaçlı az miktarda örn:günde 1 kaşık)
SOĞAN,(tatlandırma amaçlı az miktarda örn:günde çeyrek ufak soğan)
SARMISAK,(tatlandırma amaçlı az miktarda örn:günde 1)
TUZ (çok çok azaltın)
HARDAL
ZEYTİNYAĞ(kasım 2011 de dr.dukan yaptığı güncellemeyle diyete 2 çay kaşığı kadar zeytinyağ ekledi.)
DOMATES(tatlandırma amaçlı az miktarda örn:günde 1 kaşık)Domatesi rende,şeker ve yağ katkısız salça veya püre olarak kullanabilirsiniz.

*İçeceklerde veya yiyeceklerde kalorisiz tatlandırıcılardan(aspartam,sukraloz vs.) kullanabilirsiniz.(ÖRN:SPLENDA,STEVIA,TAKİTAFORMTAT60)
*Light gazlı içecekler tüketebilirsiniz.(Diyet kola vs)Dr.Dukan bu tür içecekleri de sınırlamıyor ama şahsi görüşüm 1-2 bardağın üzerine çıkmamak çünkü selülitin artmasına sebep oluyor bu tür içecekler.


-Yukardaki listede önerilmiş bütün yemeklerin tariflerini sayfadaki arama motoruna yazarak bulabilirsiniz.Tüm atak ve P günleri tariflerini bu linkte bulabilirsiniz.
-Ayrıca atak evresinin özetine buradan ulaşabilirsiniz.

40 yorum:

  1. Ellerinize sağlık..dukan diyetini özetleyen çok güzel bir liste hazırlamışsınız..yeni başlayanlara çok büyük kolaylık olacaktır bu...Ben dukan diyeti ile ilgili yapılan olumsuz yazılara inanmıyorum...söylediklerinizde ve sinirlenmekte ed haklısınız..büyük bir emek var bu işin içinde...dukan diyetine başlamadan önce meğer ne kadar sağlıksız besleniyomuşum...bence gayet sağlıklı bir diyet..herkes gönül rahatlığı ile başlayabilir bence...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba
    Bazı tariflerin resmine tıkladığım zaman (örneğin çikolatalı sufle) sayfa açılmıyor maalesef, aradığınız sayfa bu blogda yok şeklinde yazı çıkıyor. Tarifleri kaldırdınız mı yoksa sistemle mi alakalı?

    YanıtlaSil
  3. burcu merhaba,
    evet başlarda yaptığım ama sonra içeriğinde yasaklı besin kullanmış olduğumu farkettiğim tarifleri sildim.o tarifte de diabetik çikolata vardı ama Dukan'a uygun değilmiş yazık ki:)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    Ben diyeti inceleme aişamasındayım ve birşey merak ediyorum, yardımcı olursanız sevinirim. Yulaf kepeğini 1 gün içerisinde ne kadar (kaç kaşık) tüketmek gerekiyor??? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Seval;
      atakta 1,5,seyirde 2,güçlendirmede 2,5 ve hayat boyu 3 yk tüketilmeli.
      1 yk=15 gr mutfak tartın varsa ölçerek kullanabilrisin çünkü her kaşık farklı oluyor.

      Sil
  5. Zeytinyağını her evrede yiyebiliyor muyuz?

    YanıtlaSil
  6. merhaba ben evren.dukan diyet ile cuma günü tanıştım, karar verdim ve yarın başlıyorum.bir hatam yulaf ezmesi almış olmam(bulamadığım için)yarın ilk iş yulaf kepeği bulmak almak:).hemen küçük peynirli sütlü ve yulaf ezmeli kekler yaptım atıştırmalık.bir sorum var ben atak evresindeyim ve sadece protein almam gerekiyor.bu süre yaklaşık 2 hafta.ben bu sürede protein olmak şartıyla istediğim kadar yiyebiliyor muyum yani:))

    YanıtlaSil
  7. tekrar merhaba diyetimden 2 hafta geçti ve ben 6,5 kilo verdim ben bu süreyi biraz daha atak gibi geçirdim.nefes sıkışılığım ve kramplarım var tekrar tahlillerimi yaptırdım.şimdi dr.um bana biraz sebze de yiyebileceğimi söyledi.birazda ek vitamin verdi.bu şikayetlerim geçici midir acaba birazcık huzursuz etti beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evren merhaba,
      önceki sorunu görmemişim pardon.
      2 haftayı neye göre belirledin?bu kadar uzun süre atak uygulamak doğru değil.en ağır obezlik durumunda bile en fazla 10 gün veriliyor atak.
      kitabı okumadan başladığını düşünüyorum?
      hemen seyir evresine geç lütfen.bu şekilde uygulamak son derece yanlış.
      bu diyet diüretik olduğu için kramplar için mineral takviyesi gerekebilir.dr.un büyük ihtimalle onun için vitamin vermiştir.nefes sıkışması için yorum yapamam dr.'un gerekli gördüğü tedaviyi yapmıştır sanırım?

      Sil
    2. Cevap için teşekkürler. İki haftayı belirleyen dr.um.şimdi seyir evresindeyim.kramplara devam :) ama nefes sorunum bitti herhalde sebze yemeye başladığım için.benim hedefim 20 kiloydu.şuan 6 sı gitti.duraklama dönemine girdim sanıyorum.hala kilo veremedim.kurallara çok uyuyorum.suyu fazla tüketiyorum dr.um 3 lt geçememe mi söyledi.şimdilik böyle.cahilliğime verin sizin tariferle ilgili bir kitabınız var mıdır acaba?. teşekkürler

      Sil
    3. Estafurullah Evren:)
      Hayır bir kitabım yok.Henüz;)

      Sil
  8. merhabalar,ben atak evresine başlayalı 4 gün oldu 16 kilo fazlalığım var ve ata evremi 10 gün yapmak istiyorum,buarada her tartıya cıktıgımda 1 kiloya yakın farkedıyorum suan 2.5 kilo verdim,öğrenmek istediğim sudur işim gereği cok öğün şeklinde beslenemıyorum acıkdıkca protoin alsam olurmu ve doyana kadar mümkünmü mesela gece acıktıgımda da olabilirmi,kitabını okudum gerce ama sizden de teytlemek isterim,çok teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
  9. merhabalarrr,suan atak evresinde oldugum dıyetımde yaklaşık 2.5 kilo kaybettim,kitabı okudum yanlız sizdende birkonuda teyt etmenizi isterim,öğün olarak beslenemiyorum çalışma tempomdan bu atak evresını acıkdıkca saf protoin alarak geçirmemde sakınca olabilirmi,ve gece acıkdıgımda da protoin alabilirmiyim,teşekkürler..

    YanıtlaSil
  10. merhabalar,ben atak evresine başlayalı 4 gün oldu 16 kilo fazlalığım var ve ata evremi 10 gün yapmak istiyorum,buarada her tartıya cıktıgımda 1 kiloya yakın farkedıyorum suan 2.5 kilo verdim,öğrenmek istediğim sudur işim gereği cok öğün şeklinde beslenemıyorum acıkdıkca protoin alsam olurmu ve doyana kadar mümkünmü mesela gece acıktıgımda da olabilirmi,kitabını okudum gerce ama sizden de teytlemek isterim,çok teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
  11. Nur merhaba,
    10 günü test sonucu mu öğrendin?
    biraz fazla gelebilir 10 gün.
    izinli gıdaları istediğin zaman yiyebilirsin tabi.

    YanıtlaSil
  12. bilgileriniz için teşekkür ediyorum atak evrem normalde 6 gün ama ben 10 güne cıkarttım yanlız bu dönemde kabızlık problemi oluyor sebzeye gecdıgınde bu durum duzelırmı ve ne önerirsiniz.

    YanıtlaSil
  13. öncelikle atağı uzatmamanı öneririm.çünkü ihtiyacın yoksa atağın fazlası duraklama yapacaktır.
    sebzelere geçtiğinde sindirim kolaylaşacaktır tabi.bol su ve karın hareketleri yardımcı olabilir.

    YanıtlaSil
  14. yeniden merhaba sizlere,bugun atak evremin 6.günü ve uzatmayı uyarınız üzre düşünmüyorum,buaksam itibarile seyire gecmiş bulunmaktayım ve bu sürecde toplamda 3.5 kilo verdim ve simdi 10 kilo vermem gerek,merak ettiğim şudur bu sürecde kıymalı taze fasulye yemegi protoin+sebzenin yerini tutarmı sizce ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  15. gayet güzel bir sonuç:)
    ps için dukan'a uygun şekilde pişmiş kıymalı fasulye uygun bir yemek.fakat kıyma miktarı fazla olmalı.
    ps günlerinde protein miktarı 2/3,sebze 1/3 olarak hesaplanmalı.

    YanıtlaSil
  16. çok teşekkür ediyorum fikirlerinizneg içinn...birde örneğin taze fasulye kıymasız pişdi,sade yanında yogurt yendıgındede ps olabiliyor değilmi.

    YanıtlaSil
  17. rica ederim:)evet o şekilde de olabilir.

    YanıtlaSil
  18. verdiğiniz hızlı cevaplarınız için gercekten cok teşekkürler...herhangi bir problemde sizlere ulaşabileceğimi bilmek inanın beni daha cok motive ediyor...

    YanıtlaSil
  19. merhabalar size desteğinize ihtiyacım var suaralar,diyetimin 9.günümdeyim atağımda yaklasık 4 kilo vermişdim ama suaralar 1 kilom fazlam varya regli dönemi etkiler diye düşünüyorum birde halledemediğim bir kabızlık problemım var gecermi bu sürec dersınız:(

    YanıtlaSil
  20. ben 5 gunluk atak evremde 3.5 kılo verdım ama birşey danısıcam. Et yiyemiyorum artık tiksindim resmen cok zorlanıyorum:( protein evresınde bır bayan saf proteın gunlerını haftada 2-3 gün yaparak kilo vermiş. bende bu şekılde yapşam işe yarar mı?

    YanıtlaSil
  21. birde siteye üye olmaya çalışıyorum sanırım beceremiyorum:( yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil
  22. Salam.Ben Zema.Bakuden yaziyorum. Kahvaaltina Nestle firmasinin Musli Fitnes yemeklerinden yiye bilirmiyim?Atisdirmak icin Aktivia yiyeb bilirmiyim.tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır Zema.nestle uygun değil.aktivianın da yağ oranı yüksek.tabi eğer orada lightı yoksa.

      Sil
  23. merhaba ben dukan diyetine başlayalı 18 gün oldu.5 güm atak evresini tamamladım 3kg verdim daha sonra seyir evresine geçtim 1kg daha verdim 10 gündür 1gr dahi vermedim kilo vermem durdu. ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  24. merhaba ben dukan diyetine dun basladim atak donemim 7 gun surecek ve 2 gundur 300 gr vermisim yazanalri harfi harfine uyguluorum gunde 3 lt su iciyorum ve yuruyus yapiyorum sizce bu kadar az vermeme sebep nedir toplam 21 kilo vermem gerekiyor gunlerimi hesapladimm

    YanıtlaSil
  25. merhaba ben dukan diyetine baslayali 2 gun oldu bugun 3.gunum ve 2 gundur 300 gr vermisim yazilanlari harfi harfine uyguluyorum gunde 3 lt su icip yuruyus yapiyorum ve atak evrem 7 gun toplamda 21 kilo vermem gerekecek gunlerimi hesapladim sizce 2 gundur az degilmi 300 gr sabahlari 1 yumurta yagsiz fume hindi dilimi yagsiz peynir yiyorum ve mutlka 1.5 yemek kasigi yulafi eksik etmiyorum 7 gun sonunda -2.6 vermem lazim fakat 300 gr vermisim 2 gunde :(

    YanıtlaSil
  26. simla hanım merhaba,dukan testini yaptım ama bana ideal kilodasın falan dedi,boyum 173,kilom 81.63 olmak istiyorum atak evresini kaç gün yapayım,bir de süt ürünlerini lıght yapmasak olmaz mı?

    YanıtlaSil
  27. Selam ben yasmin 8 kilo fazlam var kaç gün atak yapmam gerekiyor daha kitabım gelmedi 2 gündür atak yapıyorum

    YanıtlaSil
  28. Merhaba yulaf kepegini ne sekilde nerden temin edilebilirim acaba

    YanıtlaSil
  29. artık hemen her büyük kuruyemişci,aktar ve market zincirinde bulmak mümkün.intenet üzerinden almak isterseniz gurmeneti önerebilirim.

    YanıtlaSil
  30. Bacaklarimin kalin oldugunu dusunuyorum ama pek fazla kilom yok. sadece basenlerim.var. ben bu diyeti uygularsam faydasi olur mu?

    YanıtlaSil
  31. Merhaba ben yasemin d dukan diyetine baslamak istiyorum boyum 1.53 kilom 64.5 sizce kac kilo vermeliyim ve atak donemi kac gun yapacagm aceba simdiden tesekkrler

    YanıtlaSil
  32. Slm ben 90 kiloydum dukan yaparak 20 kilo verdim önemli sınav yüzünden 5 kilo geri aldım bunu vermek istiyorum yalnız ben yulaf kepeğini hiç bir şekilde yiyememiştim.birde bu verdiğim kilo 4 ay içinde gerçekleşti hatta dukan a başlamadan önce 5 kilo verdim kendim birara 95 kilo olmuştum.

    YanıtlaSil
  33. Mrb ben 21 yaşındayım suan 60 ki ve boyum 1.60 ben en az 10 kg vermek istiyorum ama bu test falan varmış aklim cok karıştı bu diyetle lütfen daha basitlestirerek anlatabilirmisinizz teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  34. Kaydolmaya calistim ama olmadi :) neyse ben atak donemindeyim bana 3 gun verdi ve bugun 3. Gunum bende 3. Kilomu verdim ama canim cok fazla tatli isriyo napabilirim? Bi de kahvaltim yagsiz tuzsuz omlet ve kahve ama ben omletin icine 1 dilimcik kasar ekliyorum yanlis mi yapiyorum

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips