sosyal ağlarda izleyin

16.2.12

PİZZA KRAKER

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME


MALZEMELER:
-1 yumurta akı
-1 yemek kaşığı Pınar süttozu
-2 yemek kaşığı yağsız süzme yoğurt
-istenen baharatlar(ben sarımsak tozu,kırmızı tatlı biber tozu,pul biber,nane kullandım)

Fırın 180 derecede ısıtılır.(çıtırlaşması için fanlı olması iyi olur)Yumurta akı köpük olana dek çırpılır.diğer malzemeler eklenip homojen bir karışım olana dek beraber çırpılır.Yağlı kağıt üzerine tatlı kaşığıyla ufak daireler halinde karışım koyulur.Yaklaşık 15 dk. rengi değişene dek pişirilir.(kontrollü pişirin aniden yanabiliyor)
Sıcakken kağıttan çıkarmaya çalışmayın yaklaşık 1-2 saat tezgahta soğumaya bırakın.İyice soğuyup kuruyunca çıtır çıtır oluyor.Yaklaşık 15 adet küçük kraker çıkıyor bu tarifle.günlük süttozu limitinize göre tarifi arttırabilirsiniz ben yanımda taşımak için çokca yapıp stoklamayı düşünüyorum.

7 yorum:

  1. Tarifin icin cok tesekkürler. Pizza krakeri denedim. nefis oldu. diyet yapmayan arkadaslarimda sevdi. Ben icine peynirde ekledim. Tavsiye rdiyorum ;)

    YanıtlaSil
  2. Suzme yogur yerine yagsiz yogurt olur mu acaba

    YanıtlaSil
  3. süzme yoğurt kıvam için şart ama zaten hazır süzme yoğurt değil yağsız yoğurdu kendin süzerek yapmalısın:)

    YanıtlaSil
  4. Tarif için çok teşekkürler.Bir alttaki peynirli krakeri denedim bugün çok güzel oldu.Bunuda deneyeceğim.İyiki bu tarifler ve siz varsınız.

    YanıtlaSil
  5. İğrenç birşey oldu ....Altlar yandı üstler bembeyaz cıvık üstelik fanlı çalıştırdım şimdiye kadar hiçbir tarif burdaki resimler gibi olmuyor artık denemeyi bırakcam sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemekten vazgeçmeyin :) Simla Hanım bu tariflere zamanını vermiş, uğraşmış ki onun bile ilk seferde olmayan denemeleri olmuştur belki. Benim de başarısız olan çok denemelerim oldu ama yapa yapa öğrendim ;) Ben bir eğitimci olarak her zaman "yapan öğrenir" derim. Yapmaktan vazgeçmeyin...

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips