sosyal ağlarda izleyin

10.2.12

EVDE PEYNİR DENEMELERİ-2



Tencerede mayalı peynir yapımını da anlatmalıyım ki yapmak isteyenler daha fazla beklemesin.
Ben bu sefer Keçi sütü kullandım.Onun da yağ oranı %1,5.Farklı bir tat isteyenler ve inek sütüne duyarlılığı olanlar keçi sütüyle de çok lezzetli peynirler yapabilirler.Bebekler için önerilen de anne sütüne en yakın süt olan keçi sütünden yapılan yoğurt ve peynirler.

-2 lt keçi sütü
-1 çay kaşığı maya

 Önce tencerede sütümüzü ısıtıyoruz.Yoğurt mayalama ısısına geldiğinde(parmağımızı hafifçe ısıracak bir sıcaklık olmalı.ne çok soğuk ne de çok sıcak)1 çay kaşığı mayayı süte karıştırıp (aynen yoğurt mayalar gibi) tencereyi kalın havlu ve battaniyelerle sarıp kalorifer yanına alıyoruz.Veya benim yaptığım gibi fırınınızı 50 derecede ısıtıp tencereyi sarmadan direk fırına da koyabilirsiniz.
Mayalanma yaklaşık 4 saat sürüyor.Tencere kenarlarına yeşil suyu ve ortalarda pelteleşmeyi gördüğünüzde karelere ayırabilirsiniz.(detaylar önceki gönderide:)


Yaklaşık 1 saat kadar da bu şekilde mayalanmaya bıraktıktan sonra.Süzme ve baskılama yaparak istediğiniz gibi tüketebilirsiniz.

Tabi çıkan peyniraltı suyunu atmıyoruz yine:)Bu suya yine eklemeler yaparak çok tatlı bir lor elde ettim.Bu loru tatlı,pasta ve kurabiyelerde çok rahat kullanabiliriz.


     -1 lt kadar peyniraltı suyu
     -1 su bard.yağsız yoğurt(tercihen organik seçin.daha tatlı oluyor)
Peyniraltı suyunu kaynatıyoruz ve yoğurdu ekliyoruz.Kesikler su yüzüne çıktığında süzme bezinde iyice süzüp kullanabilirsiniz.



                                                         

8 yorum:

  1. çok güzel olmuş ellerinize sağlık mayayı nasıl temin ettiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Özge:)
      mayayı hammaddeler.com'dan aldım.aktar ve mandıra ürünleri satan yerlere de sormak lazım.

      Sil
    2. Normal maya olur mu acaba? Yoksa özel bir mayası mı var peynir için?

      Sil
  2. Mayalanma esnasında fırın 50 derecede 4 saat çalışıyor olacak doğru mu anlıyorum?

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Bende bu diyete başlayalı 14 gün oldu,sizi takip ediyorum ve inanın çok faydalanıyorum.Tarif ettiğiniz şekilde kızartmalık peynir yaptım bende.Güzel oldu:)Ben akşamdan mayaladım sabah sıkma ve baskılamaya geçtim.Yalnız sizden şöyle doygun bir ekmek tarifi rica ediyorum.
    Motivasyon süper:))

    YanıtlaSil
  4. sıvı maya değil mi ?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips