sosyal ağlarda izleyin

2.12.11

S.S.S'A DUKAN'DAN CEVAPLAR-4


-Yağsız bulamazsam %1,5 yağlı süt-yoğurt tüketebilir miyim?
Evet yağsızı tercih etmek en doğrusu fakat bulamadığında %2’ye kadar uygundur.Günde 1 kg’yu geçmemeye özen göster.

-Tatlandırıcı olarak Splenda kullanıyorum ama Stevia veya Agave de kullanılabilir mi?
Stevia uygun ama Agave şeker içeriyorne yazık ki uygun değil.

-Yiyeceklerin miktarları gerçekten sınırsız mı?Peynir veya tavuk yemek istesem sınırsız yiyebiliyor muyum?
Evet diyetin prensibi izinli gıdaları sınırsız tüketmek.Sınır tamamen tok hissetmek olmalı.Süt ürünlerini 1 kg ile sınırlandırmak doğru olacaktır.Menünü çeşitlendirmeye çalış.

-Yemek kaşıklarımın ölçüleri biraz farklı.Ölçüden tam olarak emin olmak istiyorum,2 kaşık yulaf kepeği tam olarak kaç gram?
Normal boyutlardaki bir yemek kaşığına göre hesaplanan ölçü 15 gr kadar.

-Bu cumartesi önemli bir gün ve biliyorum ki diyeti bozacağım.Kendimi korumak için neler yapabilirim?
Hayat boyu özel günler olacak.Her seferinde kaçamak yapmak için bahane bulmak doğru değil.Öncelikle aşırı kaçmamaya çalış.İçki içeceksen 1 kadehle sınırla,kek türevi birşeyse 1 dilimle kalmaya çalış.
Önceki ve sonraki günü SP olarak geçirmek fayda sağlayabilir ama alışkanlık haline getirme lütfen.

-Bu diyetle 12 kg verdim ama son 4 gündür aşırı yorgunluk hissediyorum.Vitamin almaya başladım.Vermem gereken 1.3 kg kaldı.Egzersiz yapmasam olmaz mı?
Aç kalmadığından iyi yiyip,içtiğinden emin ol.Ağır sporlar yapmaktansa tempolu yürüyüşü tercih edebilirsin.
,
-Omega 3 ve demir tabletleri alıyorum.Diyetin atak evresi için uygun mudur yoksa bu sure içinde bırakmalı mıyım?
Hayır vitaminlerini kullanmaya devam edebilirsin.Sorun olmaz.

-Diyete çok motive başladım.İlk ay 4 kilo verdim fakat sonra çikolata ve şekere yenildim.Aslında halen diyete devam ediyorum ama arada bir çikolata ve şeker yemeden duramıyorum.Bu şekilde 2 kilo daha verdim .Halen vermem gereken kilolar var.Diyete devam etmek istiyorum ve kaçamak yapmak kendimi çok suçlu hissettiriyor.Neler önerirsiniz?
Gayet iyi gidiyorsun bence ve bu diyete devam etmek istediğin belli oluyor.Çikolata ve şeker için tek alternatif yağı azaltılmış kakao.Muffinler,kekler yaparak hatta sadece yoğurda bile ekleyerek çikolata arzunu engelleyebilirsin.Şekersiz sakızlar da yardımcı olur.Kalan az kilon için 3 gün SP yapıp,egzersiz ve suyu arttırarak hedefine ulaşmanı tavsiye ederim.Erken yatmaya gayret et.Düzenli uyku da kilo vermeye yardımcıdır.Güçlendirmede çok abartmadan çikolata yeme imkanın da olacak.

-Atıştırma yeme alışkanlığım var ve bundan kurtulmak istiyorum neler yapmalıyım.
Atiştirma alışkanlığından kurtulmanın ilk yolu aç kalmamaya çalışmak.İzinli besinlerden doyana kadar yedğinde ihtiyacın azalacaktır.Ayrıca kendini meşgul edecek aktivitelerde bulun.Dışarda vakit geçir,alışverişe çık,spor yap.Elinin altında sebze çubukları,minik domatesler,yulaf kepekli muffinler bulundurmaya çalış.

-Seyir evresindeyim ama saf protein günleri beni çok zorluyor.Ben her sabah meyve yemeye alışkın olduğumdan meyvesizlik çok zor geliyor.Zaten çok az vermem gereken kilo var.En azından her gün sebze+protein günü yapsam etkili olmaz mı?
Sebze ve meyve konusundaki sorununu çok iyi anlıyorum.Eğer kilo vermek için acelen yoksa söylediğin şekilde de yapabilirsin ama en az 1 gün SP yapmalısın.

-Hamileliğimde ürik asitim çoktu.Şimdi de bu diyetle ürik asitten endişeleniyorum ve böbreklerimin hasar almasından korkuyorum.
Öncelikle ürük asidinin şu andaki durumu için dr.’una tekrar danış.Ürik asit genelde kilo verimiyle azalır.Özellikle bazı yiyeceklerden de kaçınmalısın.Bunlar sakatat,fume yiyecekler,kabuklu deniz ürünleri,çok yağlı balıklar,alkol,ıspanak,lahana,semizotu ve kuşkonmaz.Günde 2 lt’den az su tüketmemeye gayret et.

-Yumurta çok seviyorum ve beni tok tutuyor.Günlük limitim ne olmalı,2-3 adet uygun mudur?
Yumurta gerçekten tok tutar ama sarısını fazla tüketmemelisin.Sadece 1 tanesini tam olarak tüket .Beyazını sınırsız yiyebilirsin.

-Kolestrolüm tahlillerde yüksek çıktı.Bu diyet bana zara verir mi?İlaç kullanmak istemiyorum.Kolestrol düşüren bazı süt ürünleri mevcut.Onlardan kullanmamın zararı olur mu?
Hafta 2 den fazla bütün yumurta yeme.Sarisiz olarak tüketmeye çalış.Kırmızı et yerine kümes hayvanlarını ve yağlı balıkları tercih et.Günde 1 adet benecol içeceklerinden kullanabilirsin.

-Süt ve süt ürünlerine alerjim var.Ne kullanabilirim?
Soya sütü bazlı ürünleri tercih etmen doğru olacaktır.

-GOTU-kOLA’yı tavsiye ettiğinizi okumuştum.Tam olarak ne için ve ne şekilde kullanılabilir.
Evet Gotu-kola doğal bir yağ yakıcı ve selülit gidericidir.Çeşitli şekillerde ve markalarda bulabilirsin.Eczacına danışırsan gerekli bilgileri alabilirsin.

-Tatlı kabağı çok fazla karbonhidrat içeriyor ama uygundur deniyor.Neden?
Evet tatlı kabağı sebze günlerinde yenebilir.Sebzelerdeki karbonhidrata takılma.Tüm kabak türleri yenebilir.Hem lif hem de beta karotenden çok zengin ve lezzetlidirler.Tadını çıkar.

20 yorum:

  1. Merhaba simla ben duygu hatirlarsin belki. .nerdeyse 3 ay oldu 11 kg verdim ama 1 aydir 2 asagi 3 yukari ayni kiloda gidip geliyorum. Kabizlik sorunum var inanilmaz. 3 gundur 2 kasik y. Kepegine 1 kasik da b. Kepegi ekledim ama pek bir degisiklik olmadi napsam bilmiyorum. 15 kg daha vermem gerek. Bir iki ufak tefek kacamagim oldu duraganligi buna yoruyorum ama kabizlik buyuk sorun bazen 3 gunu buluyor da. .
    Fikrin varsa paylasirmisin benimle.
    Selamlar

    YanıtlaSil
  2. Simla Merhaba,

    ben de bugün ofiste inanılmaz acıktım ve yedek yulaf kepeği yanımda olmadığından altınbaşak'ın kahverengi klasik kepekli bisküvisinden 3 adet yedim. şu an pişmanlık duymalı mıyım sence:)?

    YanıtlaSil
  3. Duygu merhaba,
    Biliyorsun Dukan diyete günde 3/4 yk kadar zeytinyağ ekledi.Sabahları ılık suyla ilaç niyetine içersen kesin faydasını görürsün.geçmiş olsun:)

    Yeliz:)
    tabi ki pişman olmalısın:))yanına mutlaka atıştırmalık alman gerekiyor.yulaflı muffin,küçük kutu yoğurtlar,goji berry,surimi,peynir ve sebze çubukları koy ofise mutlaka:)arkadaşların süper tariflerinden de faydalan:)9
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.326026324089965.97096.289208191105112&type=3
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.326017647424166.97095.289208191105112&type=3

    YanıtlaSil
  4. merhabalar.ben 1 aralikta 69 kilo ile basladim bu diyete.2gun once tartildim 66 kiloydum bugun sabah tartildim 67.600 geldim.
    2gundur diyette yasakli olan seylerden yedim kendime hakim olamadan cunku regl donemimdeyim.simdi ne yapmam gerek bilemiyorum basami donsem devammi etsem ne yesem bana yardimci olurmusunuz.acilen.:-)

    YanıtlaSil
  5. cevabı diğer sorunun altına yazdım Eda:)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba simla
    Hergun bir soru sormadan yatamiyorum ;)annem kiziyor kizi rahat birak seninlemi ugrasacak diyor;)Biz annemle birlikte yapiyoruz dieti bugun 6. Gun bitti bugun sebze+protein yedik ve karnimi sis hissediyorum bu normalmi?ben gunde 1 lt su icebiliyorum 1 lt de sut,cay kahve iciyorum yeterlimi buladar sivi?son olarakta bagirsak sorunumuz var rahatsizlik hissetmiyorum ama buduruma aliskin degilim:(gojiberryi cayi bile yapip iciyorum hergun daha ne yapmaliyim?

    YanıtlaSil
  7. Lale merhaba:))
    sebzeye ilk geçişte normal şişkinlik olması birkaç gün içinde normale dönersin.sıvı alımın da gayet iyi.kabızlık için birçok alternatif var.bunlardan birisi de yer elması.face sayfamızda deneyip sonuç alan çok kişi var.açken çiğ yemeni tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  8. Slm nasilsin ;)
    Benim bugun 9. Gun bitti henuz 2 kilo verdim bide regliyim onunda tartida etkisi varmi bilmiorum:( ben 2 ay once 10 gun dukan atak yapip cok hasta olunca birakmak zorunda kalmistim hayatim boyuncada hep diet yaptim yavas gitmemde bunlarin etkisi varmidir?hizlanirmi zamanla?cicek hn.benim cok sevdigim musterim o cok guzel kilo verdi bende istiyorum

    YanıtlaSil
  9. evet Lale daha önce sık diyet yapmış olmak da etkiliyor hızı.zamanla direnmeyi bırakacaktır vücudun.

    YanıtlaSil
  10. selam:) benim merak ettiğim kuru kayısı veyağ kuru erik yiyebilirmiyim yardımcı olabilirmisiniz lütfen ben 2 gün oldu başlayalı et ,süt, yumurta, yoğurt, su, yulaf kepeği onlarla devam ediyorum şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba;
      ne yazık kimeyvenin hiçbir şekli ilk 2 evre uygun değil:)

      Sil
  11. merhaba simla hanım bir sorum olacak.
    Bugün markette soya unu gördüm proteinn değeri yüzde 54 yağ oranı %1 ve karbonhidrat oranı yok. bir protein besini olarak kullanılabilir mi bu?
    bu konu hakkında bir fikriniz var mı?
    cevabınızı merakla bekliyorum
    iyi akşamlaar

    YanıtlaSil
  12. Merhaba.Öncelikle böyle bi blog açıp bizi bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Benim öğrenmek istediğim günlük 2 kaşık olarak kullanılması söylenen yulaf kapeği için bu bir sınırlama mıdır? Daha fazla kullanılmasının bi zararı olur mu ? Veya atıştırmalık olarak önerilen yulaf kepekli keklerin pizzaların içindeki yulaf kepeği miktarı günlük kullanım limitimiz olan 2 kaşığa dahil midir ? Bir de yağ oranı % 8 olan peynir , hazır köfte ve burgerler yenebilir mi ? Şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  13. Merhaba.. ilk önce size size teşekkür etmek istiyorum. Bir kaç sorum olacak. İlk olarak ben bu diyetin ilk evresi atak evresindeyim (4.günüm) ve kilo kaybetmediğimi fark ediyorum bu durumda ne yapmalıyım ? 2. Olarak blogunuzda okudum yulaf kepeğini Yoğurtlu yiyin denilmiş ama ben süt ile tüketiyorum bir sakıncası var mı? 3. Ve son olarak çok tempolu çalıştığım için hiç spor yapamıyorum bu diyetimi çok kötü yönde etkiler mi? Şimdiden çok teşekkür ederim bize o kadar yardımcı oluyorsunuz ki.. yordum kusura bakmayın :)))

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Simla ben Bengü.

    18 Mart'tan bu yana eşimle birlikte kitaptaki diyeti aynen, hiçbir şekilde bozmadan uyguladık. Eşim 114.2'den 97'ye ben ise 65.8'den 59'a indim. Gerçekten şu an bu kilolara inmiş olmaktan dolayı çok memnunuz. Peki hiç farklı bir şey yapmadık mı diye soran olursa şunları söyleyebilirim: 1- Yemeğimizi çok geç yememeye çalıştık 2- Dukan'ın önerdiği spordan biraz daha fazlasını yaptık çünkü bir spor salonuna yazılmıştık ve düzenli bir fitness programını (ort. 1 saat kardiyo, 1 saat ağırlık) uyguluyoruz 3- ikimiz de 1 hafta atak evresi uyguladık şimdi ise 1 sp 1 protein+sebze uyguluyoruz ama özellikle haftasonları sebzeye restaurantlarda daha kolay erişebileceğimizden 2-3 gün üst üste protein sebze sonra 2-3 gün sp yapabiliyoruz.
    Hala seyir evresindeyiz; eşim haftada ort. 1500 gr. ben ise ort.500 gr verebiliyoruz. Onun hedefi en çok 80'e; benim hedefim ise en çok 48'e inmek. Belki bu kilolar biraz ütopya gibi gelebilir ancak Dukan diyetine ne kadar bağlı olsam da inebileceğim kiloya inene kadar ineyim ve sonra rahat edeyim düşüncesi hala beni cezbediyor. Hele hamilelik gibi bir planım olunca o sürece en zayıf halimle girmek istiyorum, sence yanlış mı düşünüyorum?

    Birkaç sorum daha olacak;
    1- 1-1 yerine 2-2 gibi bir düzende de seyir evresini devam ettirebilirim değil mi? Sonuçta amaç bir ay içerisinde eşit oranda sebze protein ve saf protein yapmak değil mi?

    2- En geç saat kaçta yemek yiyebilirim? Örneğin yulaf kepeği krebimi yatmadan önce yesem uygun olur mu?

    Son bir yorum: Önce eşim sonra ben ciddi bir bağırsak problemi yaşadık diyeti uygularken hem de ikimizin de çok sağlıklı ve düzenli bir sindirim sistemi olmasına rağmen. Eşimde makat yırtığı oluştu bende de 2 hafta süren bir ishal durumu. Ben antibiyotik kullanıyorum şu an iyiyim. Eşimin ise ameliyat olması gerekiyor ama şu anda Türkiye'de bulunmayan rectogesic isimli bir ilacın muadilini üreten bir eczaneden ilacı alarak bu sorunu ameliyatsız halletmeyi deneyeceğiz. Muhtemelen yulaf kepeğini aksattığımız günler dolayısıyla bunlar başımıza geldi. Belki de sıfır yağla beslendiğimizden bilemiyorum.Yine de paylaşarak dikkatli olunmasını tavsiye ederim. Tüm bunlara rağmen Dukan diyeti kadar kolay ve stressiz şekilde zayıflatan bir diyet uygulamamıştık; eşim de ben de çok mutluyuz ve ağustos ya da en geç ekim ayına kadar seyir evresine devam edeceğiz.

    Size de çok teşekkür ederiz, değerli katkılarınız için.

    YanıtlaSil
  15. merhaba beng:)
    yorumun için teşekkürler:)
    her ikinizi de tebrik ederim.eş dayanışması olduğunda daha iyi sonuç alınıyor gerçekten.
    -seyiri söylediğin şekilde uygulamak mümkün.eşit sayıda sp ve ps olması önemli.
    -hazımsızlık yaşamamak adına yatmadan en az 1-2 saat önce yemeyi bitirmek en doğrusu.kepeği ise geç saatlere bırakmamayı tavsiye ediyorum çünkü kepeğin ardından bol su içilmeli.kepek bağırsakları çalıştırıyor ancak yeterli sıvıyla alınmazsa tm ksine kabızlığa yol açacaktır.spor yapıyorsanız egzersiz öncesi veya sonrası karbonhidrat alımı için en uygunu aslında.
    eşine geçmiş olsun.umarım ameliyatsız çözüm bulur:)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba. Benimde bir kac sorum olacakti size ben regl donemindeyken dukana basladim 6 gun atak yaptim 7. gun sp le seyire gectim 78 4 kiloyla basladim su anda 73 kiloyum sizce bu normal mi vermek istedgim neredeyse 13 kilo daha var size bunu ne kadar surede veririm bu arada surekli yuruyus ypamiyrm bunun da bir sakincasi olur mu simdiden tesekkurler :)) inalmaz tatli yemk istyrm fakat tuttukca tutyrm neredryse aglmk uzereyim diyeblrm bir kere kacamak yapsam olurmu

    YanıtlaSil
  17. tabi ki normal hatta bu kilonun adet döneminde verildiğini düşünürsek harika diyebiliriz:)
    blogda her evreye uygun tatlı tarifleri mevcut.lütfen bu gidişatı bozacak kaçamaklardan uzak durun.en sıkıştığınız zamanda tarçınlı süt bile keser tatlı isteğinizi.

    YanıtlaSil
  18. Simla hanım dukanla birlikte yağ yakıcı ilaç yada serum kullami uygunmudur

    YanıtlaSil
  19. merhaba ben ayşin.7 mart başladım bu diyete.ancak 1 kilo kadar verdim.kurallara dikkat ediyorum.başladığımda 70 kg,dim.aynı zamanda ülseratif kolitim var,çiğ,acı ekşi yiyemiyorum.benimde arada tatlı kirizim tutuyor ve kabızlık yaşıyorum.37 yaşındayım,erken menepozlada mücadele ediyorum.kuru kaysı gb.meyveler nezaman yiyebiliriz,tabiki ben biraz haşlıyorum.teşekkürler.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips