sosyal ağlarda izleyin

7.12.11

RULO KÖFTE

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Bu tarifi diyetin başlarında yulaf kepeği ekleyerek yapmıştım.
Daha sonra kepeksiz denedim ve aslında hiç gerekmediğini gördüm.İşte tarifin yeni hali:)

MALZEMELER:
-250 gr yağsız kıyma
-1 orta boy soğan
-2 yumurta
-4 adet çemensiz pastırma
-2 yk domates rendesi(veya 1 tatlı kaşığı katkısız domates salçası)
-tuz,karabiber,kimyon,toz kırmızı biber

yumurtalar katı haşlanır.soğan rendelenir.kıyma,soğan ve baharatlar iyice yoğrulur.buzdolabında en az yarım saat dinlendirilir.
streç serilmiş tezgaha köfte karışımı alınır ve dikdörtgen şekilde incelterek açılır.
üzerine pastırma dilimleri dizilir.tam ortaya gelecek şekilde haşlanmış yumurtalar dizilir.streç yardımıyla rulo şekilde sarılır ve iyice sıkıştırılır.
yapışmayan bir tencere ısıtılır ve köfte bütün olarak çevrile çevrile kızartılır.her tarafı kızarınca 1 bardak sıcak su yla açılmış domates rendesi tencereye ilave edilerek suyunu çekene kadar yaklaşık 35dk pişirilir.dilimlenerek servis edilir.


10 yorum:

  1. Simla harika tarifler veriyorsun. Siz resmen yasam haline getirmissiniz :)

    YanıtlaSil
  2. öyle oldu valla.artık eskisi gibi yapamıyorum yemekleri:))

    YanıtlaSil
  3. ya sen bir harikasın şu gördüğüm yemeklerden sonra:) nasıl üşenmeden yapıyorsun..tavuk haşlayıp haşlayıp yiyourm olmadı ton balığı..gördükçe çok özeniyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üşenme lüksüm yok malesef.evde yemek pişecek mecburen.e hazır pişmişken de Dukan'a uygun oluyor haliyle.hem sen böyle afili durduğuna bakma çok da vakit alan yemekler değil çoğu.

      Sil
  4. simla sadece bir öğün mü yenebiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kepek hakkına göre istediğin öğünde yiyebilirsin.

      Sil
  5. Bildigimiz dalyan koftenin havucsuz bezelyesiz hali ve tabi ki yagsiz :) ben oldum olasi danayla barisamadim hatta dukana basladim baslayali burnumu tutarak dana yiyorum hic aliskin degilim.kokuyor burnuma(ozEllikle de kiymasi), cok sert geliyor bla bla.dun gece kalktim,bugun tum gun disarda olacagimdan eve geldigimde yemegim hazir olsun istedim,ya guzel olacak ya da cope dedim.yaptim,yalniz pastirMam Yoktu pastirmasiz yaptim ben,pisirdim buzdolabina koyup yattim.az once ewe geldim,sunu bi yiyim bakim dedim.tanrimmm harika!hic abartmiorum hayatimda ilk kez dana kiymayi bu kadar bayila bayila yedim,yemelere doyamadim :))) bana danayi da sen sevdirdin simla binlerce kez tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  6. Gözde sonuna kadar heyecanla okudum acaba sonuç ne olacak diye:D afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  7. Ahahah :)))) cok mersi,yedim afiyetle sayende :))

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips