sosyal ağlarda izleyin

10.12.11

PANCAR REÇELİ

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
MALZEMELER:
-4 orta boy pancar
-yarım su bard.toz tatlandırıcı(bu kez takita formtat60 kullandım)
-2 tatlı kaşığı mısır nişastası(kıvam için)
-yarım limon suyu
-1 limon kab.rendesi
-1 çubuk tarçın
-1 ufak parça taze zencefil(yoksa 1 çay kaş.toz zencefil de olur)

Pancar iyice yıkanıp 1 saat yumuşayıncaya dek haşlanır.suyu süzülüp kabukları soyulur ve rendenin iri tarafıyla rendelenir.
Tatlandırıcı tarçın ve zencefille beraber 1 bardak suyla kaynatılır.Kayndıktan sonra tarçın ve zencefil içinden alınır ,pancarlar ve limon kabukları eklenir.Beraber 1 saat daha ağır ateşte kaynatılır.nişasta limon suyuyla açılır ve reçele eklenir.10 dk.daha kaynatılır ve altı kapatılır.

not:geçen günkü pancar muhabbetinden sonra aklıma düştü biraz araştırdım.yabancı kaynaklardan yapıldığını öğrendim ama onlar daha farklı yapıyorlar.bu kadar nefis renkli bir sebze sadece turşu olarak kalamazdı zaten:)
reçel olarak yemek için yapmadım aslında.bir sonraki tarifte asıl yapma sebebimi göreceksiniz.arzu eden bu şekilde de yiyebilir tabi:)

2 yorum:

  1. Merhaba. reçel tarifini görünce merak ettim, diğer meyvelerden de splenda ile reçel yapabilir miyiz? diyabetik reçel ile yaptığınız cheesecake'i, mesela tatlandırıcılı frambuaz reçelimiz ile yapsak? :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Yapabiliriz ama güçlendirmede yiyebiliriz ancak.Tarifte çok az renklendirmek için suyundan kullandım ama normalde karbonhidrat içeriği yüzünden izinli değil.Fakat bu reçel sebzeden olduğu için seyirde de yenebilir.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips