sosyal ağlarda izleyin

17.11.11

S.S.S'a DUKAN'DAN CEVAPLAR-1


DUKAN koçluk sisteminden daha önce de bahsetmiştim size.Bu sisteme belli bir ücret karşılığı kayıt olduğunuzda mail yoluyla kilo takibiniz yapıldığı gibi günlük menü önerileri de size özel gönderiliyor.Ayrıca belli gün ve saatlerde online bağlantı ile canlı görüşme yapıp istediğiniz soruları yöneltebiliyorsunuz.Bu görüşmelere çoğu kez Dr.Dukan kendi de eşlik ediyor.
Bunlardan bazılarını sizin için çevirmeye çalıştım:)Zaman buldukça devamı gelecek.

-Turp yiyebilir miyiz yoksa nişastalı mı?
Evet turp sebze günlerinde izinli.

-Soya fasulyesinin yasak olduğunu biliyorum ama soya filizi de mi yasak?
Hayır soya filizini yağsız olarak tüketebilirsin.

-Eskiden kahvaltılık gevreğime keten tohumu,ayçiçek ve badem katıp yerdim.Bu diyetin herhangi bir aşamasında bu gıdalar izinli mi?
Keten tohumu günde 1 çay kaşığı kadar yenebilir ama diğerleri malesef yasak.

-Vücut şeklim değiştiği halde son 4 gündür tartıda herhangi bir değişiklik yok.Neden?
Endişelenme bazen su tutulması nedeniyle kilo sabit kaldığı halde vücut incelmeye devam eder.Bu yağın gittiğini gösterir.Devamında kilo kaybını da göreceksin.

-1 top sade dondurma yesem diyeti çok etkiler mi?
Bu diyeti ne kadar uzun sürdürebileceğinle ilgili çünkü her kaçamak diyeti biraz daha uzatmana sebep olur.Kaçamak yapmayı önermiyoruz ama kendini tutamıyorsan kilo kaybının azalacağını da göz önüne almalısın.

-Pirinç kepeği kullanılabilir mi?
Pirinç kepeği yulaf kepeğiyle aynı özellikte olmadığından iziinli değil.Yulaf kepeğiyle yapılan tariflere odaklanman iyi olur.

-Sırtımdaki problem nedeniyle önerilen egzersizleri yapamıyorum.Halen kilo verebilir miyim?
İzinli gıdalara uyarsan kilo verebilirsin.Sırtına dikkat et ve ideal kiloya ulaşınca günde 30 dk.yürümeye gayret et.

-Tatlandırıcılı bonbon şekerlemeler yenebilir mi?
Seyir evresinde yiyebilirsin ama4 adeti geçmemek kaydıyla.

-Yemekle ilgili bir sıkıntım yok ama haftasonları arkadaşlarımla çıkmaktan ve içki içmekten hoşlanıyorum.Yemeklerden kısmak kaydıyla buna devam edebilir miyim?
Alkol izinli değil malesef ancak çok istiyorsan 1 kadehle sınırlandırıp ertesi gün fazladan egzersiz yapmalısın.

-Diyete başlayalı 1 hafta oldu ve 2 doğumdan sonra karnımda çok fazla selülit mevcut.bunlardan kurtulmak zor mudur?Özel bir egzersiz mevcut mudur?
Önerdiğimiz aktiviteler işe yarayacaktır.aynı zamanda çeşitli yağ ve kremlerden de faydalanabilirsin.

-50 yaşındayım.Diyete 2 hafta önce başladım 2 kg verdim.Şimdi duraklamadayım ve çok da yorgun hissediyorum.Egzersizleri ve bütün herşeyi atlamadığım halde neden böyle oluyor?Çok motiveydim ama hayalkırıklığına uğradım.
2 haftada 2 kg kaybetmişsin.Neden motivasyonun bozuldu anlamadım çünkü bu normal bir kilo kaybı.50 yaş çoğu kadın için kilo almaya meyilinin olduğu bir yaştır.Ayrıca vücut  pasif bir organ değildir.Kilo vermeye başladığı anladığı anda stoktaki yağı korumaya çalışacaktır.Eczacından yaşına uygun vitamin vermesini rica et ve 7 gün sonra tekrar görüşelim.Endişelenme adım adım takip edeceğim seni.

-Merhaba ÇÖLYAK hastasıyım ve yulaf kepeği kullanamıyorum.Yerine ne kullanabilirim?
Yulaf kepeğinin alternatifi ne yazık ki yok ama Dukan Galetasını 1 yemek kaşığı mısır unuyla hazırlayabilirsin.

-Bu haftasonu çok önemli bir aile yemeğimiz olacak,güzel vakit geçirmek ve kendimi engellenmemiş hissetmek için neler yiyebilirim?
Gideceğiniz yerdeki aşcıdan rica ederek sana özel bir yemek hazırlamasını isteyebileceğin gibi yanında evde hazırlayacağın bir yemeği de götürebilirsin.Aperatif olarak surimi,çiğ sebzeler veya izinli yiyeceklerden beğendiklerini yine yanına alabilirsin.

-Diyete 2gün önce başladım ama bütün gün ağzımda kötü bir tat oluşuyor.Bu normal mi?Nasil engel olurum?
Bu açığa çıkan ketoz yüzünden oluyor.Vücudunun yeni yeme sistemine alışması için zaman tanımalısın.Şekersiz sakızlardan veya şekerlemelerden(günde 4 adete kadar) faydalanabilirsin.1,5-2 lt sıvı alımını da aksatma lütfen.

-Bazı tariflerde sınırsız yiyebileceğimizi söylediğiniz yiyecekler(mesela tavuk fime) sınırlı sayıda yazılmış.Neden?
Tarifler porsiyon için belli ölçüleri içeriyor ama izinli yiyecekler için sınır yok.Bir tarifte 2 dilim jambon yazabilir ama istersen 5 adet de yiyebilirsin.

-Saf protein günlerinde etleri tatlandırmak için soğan kullanabilir miyiz yoksa tozunu mu kullanmalıyım?
Her evrede soğan serbest ama saf protein günlerinde tatlandırmak için az miktarda kullanılabilir.

-Kabızlık için ne önerebilirsiniz?Müshil kullanmamda sakınca var mı?
Müshil türevleri kullanmadan önce günde 2 lt sıvı aldığından emin ol.Sabah uyanınca aç karnına su iç ve özellikle karın hareketleri içeren egzersizler yapmaya dikkat et.Yulaf kepeğine ek olarak buğday kepeği(1 kaşık yulaf kepeği yerine) mutlaka kullan.Sebze günlerinde 100gr kadar rhubarb bitkisi(türkiye’de bulunmuyor.doğuda benzeri olan ışgın mevcut) yiyebilirsin.Hala devam ederse 1 yemek kaşığı paraffin yağı kullanabilirsin.(Dr.una mutlaka danış)

-Bu aralar sık sık partilere katılmak durumunda kalıyorum ve alkolü çok özlüyorum.Biraz içersem ertesi gün nasıl telafi edebilirim.
Alkol Dukan’da izinli değil.Özlediğini biliyorum ama belki daha az eğleneceksin ama vücuduna büyük iyilik yapacaksın.Ama çok çok zorda kalırsan en azından tek kadehlesınırlı tutup ertesi gün fiziksel aktiviteyi ve sıvıyı arttır.


-En az 1,5 lt sıvı alın darken bunun içinde çay,kahve de dahil mi?Bu kadar çok sıvı içmek böbrekleri yormaz mı?
1,5 lt sıvı içine çay kahve dahil.2 lt’den fazlası zayıflamaya yardımcı değildir.

-Aromalı yağsız yoğurt serbest mi?
Evet aromalı ,şekersiz yağsız yoğurtlar sınırsız yenebilir.İçinde meyve parçacığı bulunanlar 2 küçük kutuyla sınırlıdır.

-Ben vejeteryanım ve bana önerilen baklagillerden sıkıldım.Alternatifler ne olabilir?
Vücudun kilo kaybedebilmesi için protein ihtiyacı çoktur.Aslında bu method vejeteryanlar için uygun olmamakla beraber senin beslenme düzenine göre uydurmak mümkün.Bitkisel proteinler yeterince olmasa da vücut için gereki olan amino asitleri içerirler.Bunu desteklemek için yağsız yoğurt,peynir ve sütü fazla tüketmelisin.vejeteryanlığın derecesine göre değişmekle beraber yumurta en önemli protein kaynağıdır.(özellikle beyazı)Soya ürünleri ve ondan üretilen tofu ,bol yeşil bitkiler ve yulaf kepeği yiyebilirsin.

-Jambon izinli mi?
En az yağlı olanı seçmek kaydıyla evet.(%10 yağ)

-Regl döneminde kilo artışı normal mi?
Evet bazı kadınlar regl döneminde çok ödem toplarlar ve bu tartıya yansır.Günde 1,5 ltden fazla sıvı tüketmemeye,sodyumu fazla olan jambon,fume türü yiyeceklerden uzak durmaya çalış.fiziksel aktiviteyi arttır ve eğer istersen eczacından ödem atıcı bir ürün önermesini iste.

35 yorum:

  1. Teşekkürler! Elinize sağlık..
    Dukan'da 4.günüm ve yazdığınız hemen hemen her kelimeyi okudum.
    Çok başarılı buldum tüm çalışmalarınızı.
    Keyifle takip etmeye devam edeceğim.
    Sevgiler
    Burcu

    YanıtlaSil
  2. merhaba bu site sayesinde diyetim oldukça kolaylaştı teşekkürler. yanlız bir sorunum var. seyir evresine gireli bir bucuk hafta oldu ben kilo vermedim üstelik şimdide ödem topladığım için aldım. ama bunun bir nedenide tatlandırıcılarla yaptığım tatlılar olabilirmi? ilk zamanlar günde cay kaşığı kadar bile tatlandırıcılı malzemeler yemezken son 3 gündür 1 çorba kaşığı koyuyorum.çünkü tariflerde öyle geçiyor. ve merak ediyorum acaba her gün tatlandırıcı kullanmak yasak mı? ve günlük belli bir limit var mı? yardımcı olabilirseniz çok sevinirim..

    YanıtlaSil
  3. splenda kullanıyorsan için rahat olsun çünkü kalorisi yok denecek kadar az ama başka markalar ek maddeler içerdiğinden az da olsa kalori ihtiva ediyorlar.
    seyirin ilk zamanlarında sebzeler yüzünden bunun yaşanacağı bilgisi kitapta yer alıyor.eğer devam edersen vermeye başladığını göreceksin.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Simla hanım benim merak ettiğim bir şey var soya kıyması ve soya eti tüketebiliyormuyuz? Dukan koçluk sisteminden yararlanıyorsunuz acaba sorabilirmiisniz kıyma yada etinide soya filizi gibi kullanılabilirmiyiz? Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. merhaba,
    soya kıyması ve etini vejeterjanlar için öneriyor dukan.tabi saf proteinlerin yerini tutmaz ve karbonhidrat içeriği mevcut.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar; oncelikle sizi tebrik ederim, harika bir site hazirlamissiniz. Size bir sorum olacak; ben kitabi bastan sona okudum ama anlamadigim birsey var: sebze-protein gunlerinde her ogunde sebze yenilmesi sakincali mi? kitapta bir yerinde "her ogunde tuketilmemesi sarti ile" yaziyor ama sebzelere sinirsiz deniliyor. bu konuda bilgi verebilirseniz sevinirim:) tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. kitabın o kısmında yanlış anlatım mevcut.her öğün yenmemesi gereken havuç gibi şekerli sebzeler.seyirin p+s günlerinde her öğün sebze yiyebilirsin.tek dikkat etmen gereken sebzeyi tek başına tüketmemek yanına mutlaka protein eklemek ve sebze miktarının proteinden fazla olmaması gerektiği.

    YanıtlaSil
  8. Ben 2 gündür Dukan diyeti yapıyorum. Fakat yulaf kepeği diye Quaker Oats aldım, sanırım o yulaf ezmesiymiş.Fark var mı, devam edebilir miyim ?

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Gül,
    Fark var ne yazık ki.Oat yulafın kendisiylken Oat bran onu saran kabuk kısmı.Dolayısıyla Oat bran olmalı doğru ürün.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,

    Siteniz sayesinde bu diyeti iyi uyguladığımı düşünüyordum. 5 gün atak olmak kaydıyla diyetin 11. günündeyim. Dün sabah itibarı ile 4 kilo vermiş olduğumu gördüm. Ancak bu sabah 1.3 kilo almış gördüm kendimi... :( Tartım digital bozuk olmadığını düşünüyorum. Her zaman ölçüldüğüm şekilde (sabah, wc sonrası, pijama) ölçüldüm. Bu farkı anlayamadım. Son 2 gündür sebzeleri bol bol yiyorum, kıvırcık, salatalık,biber (çiğ) kabak (közlenmiş)... çeşitli bitki çayları, siyah çay, kahve ve bol sıvı tüketiyorum. Kahvelere splenda koyuyorum. Diğerleri şekersiz.
    Sadece peynir, tavuk , yumurta yiyorum. Dün ilk defa köfte yedim. Light yoğurda splenda ve tarçın koyarak tüketiyorum. 2 günde bir de yulaf ezmesi yiyorum. Kepeğini bulamadım. Yulaf mı ket vuruyor diyetime? Yulaf kepeği markası ve bulabilecğim bir adres söyleyebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  11. ANT merhaba,
    Kepeğin bu diyetteki yeri büyük.Doğalsan veya ru-sheim marka kepeği Mgros,real,macrolarda bulabilirsin.Netten gurmenet'ten temin edebilirsin.
    Seyire geçildiğinde atakta giden sular sebzelerle vücuda geri dönüyor.Kilo almış görünmenin sebebi bu.PS günlerinde sebze miktarın proteinden her zaman daha az olmalı ve sebzeleri mutlaka proteinle tüketmek lazım.
    kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  12. Simla yeniden ben merhaba:)bu arada adımı söylememişim daha önce..aybüke ben..

    4.atak gününü de bitirdik..5 e devam..iki bir şey sorucam:) çemensiz pastırma da serbest gözüküyor ya atakta..sınırlı serbestlerden değil değil mi? bu da garip oldu:) çok tuzlu geliyor ne bileYim bir sorun olur mu diye sana da danışayım istedim..
    bir de aynı soruyu hindi füme için sormak istiyorum şu 1 gr yağ içeren polonezlerden aldım..çok sevdim tadını sürekli yiyorum acıktıkca sorun olur mu acaba? hiç bir şey haşlanmış tavuk kadar masum gelmiyor:)

    şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aybüke:)
      Pastırma Dukan'a en çok uyan yiyeceklerden biri çünkü saf protein.Fakat endişende haklısın aslında.Ödem tutmaya müsait bir bünyen varsa fazla tuzlu yiyecekler tartıda etkileyecektir seni.Çemensiz tavsiye etmemin sebebi de bu.Çemen özünde baharat olduğu için serbest olabilir aslında ama aşırı tuzlu olduğundan sadece etini yemek daha mantıklı.Aynı şey fümeler için de geçerli.Eğer uzun süreli durağanlık yaşanırsa tuz oranı yüksek gıdaları sınırlamak gerekiyor.

      Sil
    2. çok teşekkür ediyorum tekrar..tekrar:)

      Sil
  13. merhaba simla,
    benim de birkaç sorum olacak, çünkü kitaptan daha yararlı buldum blogunu, çok daha pratik bilgiler veriyorsun. (atak evresindeyim 2. günüm)
    1. light süt için bir sınır var mı? bugün yarım ltyi geçti sanırım, sitende bir yerde günde 2 bardağı geçme dediğini hatırlıyorum ama şimdi bulamadım
    2. ayran içtim 2 gün de öğle öğünlerimde, bunun için çok suçluluk hissetmeli miyim?light ayran restoranlarda bulmak mümkün değil, light kolaya da uzun yıllar önce elveda dedim,
    3. yulaf kepeğine bayıldım, 2 kez krep denedim 2 ayrı bulamaç olarak tükettim eylemlerim sürecek
    4. spor için ilk evrede 20dklık yürüyüşler yeterli olur mu? kitapta yeterli diyor, vicdanımı rahatlatsa da uygulayanlardan görüşlerini duymak isterim
    5. fümelerle ilgili "tuz" uyarını dikkate alacağım, bir tek tuzu kesemedim :(
    blogun için tekrar teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)
      1-yağsız sütü günde 1 brd.'la sınırlamak süt şekerinden kalori almanı engeller.1lt tüm süt ürünlerinin toplamı olmalı(ayran,yoğurt,kefir,lor vs)
      2-bulamadığında normal ayran da uygundur.sanırım onun da yağı 1,5 civarı.2'yi geçmemeye çalış.
      3-yaptıkça alışacaksın.krepte ısrar etme kek,muffin,sütlaç yap:D
      4-kesinlikle ilk evre vücut için zaten yorucu.ayrıca yormaya gerek yok.20dk yeterli.
      5-tuz önemli gerçekten.kilo versen bile ödemden vermemiş görünebilirsin.

      kolay gelsin:)

      Sil
    2. çok hızlısın, acil bekliyordum bu cevapları, teşekkürler.
      bu arada 77.9la ptesi başladım bu sabah (çarşamba) 75.9 çıktım tartıda, daha da bundan motive edici ne olabilir ki :))

      Sil
    3. Harika:)Devamı da kolay gelsin inşallah:)

      Sil
    4. 7 gün atak evremi 74.9 olarak tamamladım, üstelik atak evresinin 4. gününde regl olmama rağmen -3 benim için oldukça motive edici :)))

      Sil
  14. Simla;

    Kİtabı tekrar okurken bir şey dikkatimi çekti.. Seyir evresinde de yulaf kepeğini atakta olduğu gibi 2 yemek kaşığı yiyebilirsiniz..E biz atakta 1,5 yk yedik..yoksa seyirde de mi öyle yemeliyiz? ben orada bir garip oldum:D sence yazım yanlışı ve ya çeviri hatası mıdır?

    YanıtlaSil
  15. selam ben bu diyetle 2,5 ayda 10 kg verdim.sonrasında diyeti bıraktım .sebze agırlıklı beslenmeme ragmen gr veremedim .şimdi diyete tekrar baslamak istiyorum ama nasıl.....tekrar atakmı yapayım 6 gün .beni yönlendirirseniz cok mutlu olurum çünkü verem gereken 15 kg mım var.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeynep merhaba,
      eğer kilo almadıysan seyirle başlayabilirsin.tekrar 6 gün atağa gerek yok.

      Sil
  16. simla merhaba.. ben sim dondurmalarında diyet dondurma yedim, ayrıca sordum tatlandırıcı ve diyhet sutle yaptıklrını soylediler.. ne kdr sıklıkla nasıl ne kdr tuketilebilir acaba diye sormak istedim sade kakaolu ve işte limon çilek vişne vardı ben seyirde oldugumdan sade ve kakaolu yedm sadece ona göre bundan sonra yiyebilir miyim merak ettm.. tesekuurler

    YanıtlaSil
  17. başak merhaba:)
    hazır dondurmalar malesef bize uygun değil.
    tatlandırıcıların da çeşitleri var ve çoğu şekerden az olsa da kalorili.
    ayrıca kıvam verici maddeler de önemli.nişasta mı salep mi kullanıldı ve ölçüleri nedir bilmek mümkün değil ne yazk ki.

    YanıtlaSil
  18. kitabi elime alali iki gün gective ilk evresini bitirdim ve hemen uygulamaya basladim.Fakat ilk 10 günde sirf etmi yemeliyim??? kahvaltiya felan neler yigebilirimki?? veya sebze meyve yemekdemi yazsak ilk evrede???

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  19. lütfen bu linki oku güzelgül:)
    http://www.dukandiyetitariflerim.com/search/label/DUKAN%27A%20HAZIRLIK

    YanıtlaSil
  20. Atak evresinin 3. günündeyim ve 1 kg verdim bile.Yarın son atak günüm ve umarım bu 2 günde de vermem gereken 0,6 kg'yu da veririm. Şu ana kadar en büyük sıkıntım tuvalete çıkamam ve şişlik hissi. Acaba Bekunis kullanmamın dukan için bir zararı var mı?
    Bir de atak evresi bitiminde 50 günüm var ve bu 50 gün içinde 1 yada 2 kere 1 kadeh şarap içsem bir sorun olur mu? (Pazarlıkla alkol tüketmeye çalışıyoruz :) )

    YanıtlaSil
  21. Merhaba simla hanım diyeti 3 aydır uyguluyorum 24 yaşındayım 80.20den 70.20 düştüm seyir evresine devam ediyorum hedefim 65kg düşmek fakat kaçamaklarım çok olmaya başladı ve ilk günki motivasyonumu bir türlü toplayamıyorum hafta içi diyeti her nekadar uygulasamda haftasonuna illaki bozuyorum:( birde hiç başıma gelmeyen regl gecikmesi yaşadım bu ay reglm gelmedi ilk başlarda hiç olmamıstı bu normalmi??yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  22. merhaba ben nesrin 2 ay önce keşfettim sitenizi çok başarılı tebrik ederim 1 nisandan beri dukan diyetindeyim.91 kilo ile başladım 8 gün atak yaptım 3 klo verim 10 nisanda regli oldum 24 nisan itibarile 87 kiloyum hiç kaçamagım yok çok yavaş ilerliyomuşum gibi geliyor neder siniz saprım tükenmek üzere birde 37 yaşıdayım 2çocuk annesiyim .bana lütfen çeyap yazın çok üzgünüm iradem kırılmak üzere bu benim son şansım saygılar.

    YanıtlaSil
  23. teşekkürler nesrin:)

    tam olarak neyin yanlış olduğunu anlamak için bütün gününü bilmem lazım.bazen tamamen uyuyorum diyip farketmeden yanlışlık yapılabiliyor.

    ayrıca yaş,kullanılan bir ilaç olup olmadığı,kepek ve sıvı tüketimi,tiroid vs.gibi metabolizmanın yavaş çalışmasına neden olabilecek sağlık sorunu olup olmadığı,demir ve d vitamini eksikliğine de bakılmalı.


    YanıtlaSil
  24. Tontongil Zeynep19 Mayıs 2013 01:48

    Simla merhaba, eline sağlık siten bir harika, bir şey soracağım, ben %2 yağ olayını gözden kaçırmışım bir sürü üçgen light pınar peynir yedim, benim atak atak sayılmaz mı şimdi? :(((

    YanıtlaSil
  25. teşekkürler zeynep.
    zararın neresinden dönersen kardır.moral bozmaya gerek yok.seyire devam:)

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar ben 3gun atakta 2kilo vedim ve su An gidene beraber 5kilo verecek daha kaldı acaba seyir geçmeden expresse geçebilir miyim

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips