sosyal ağlarda izleyin

4.1.13

GÖKKUŞAĞI SALATA

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Yılbaşı arifesinde sayfada yayınlamıştım tarifi bloga da eklemek istedim.Sofrada çok şık duran lezzetli bir salata pastası bu aslında.Orijinalinde patates kullanılıyor ama ben karnabahar kullandım.Püresi yapılabilecek her sebzeyle denenebilir.Renkli kısımları için nane,maydanoz,taze soğan,ıspanak,pancar da kullanılabilir.Sevdiğiniz sebzelerle kendi gökkuşağınızı yaratabilirsiniz.

MALZEMELER:
-1 orta boy karnabahar
-1 büyük havuç
-1 çeyrek mor lahana
-1 kase yağsız yoğurt
-1 yk limon suyu
-1 yk elma sirkesi
-az tuz,sumak ve istenen baharatlar.

Mor lahana inceceik doğranıp tuzla ovulur ve yıkanıp süzülerek üzerine 1 yk sirke ilave edilerek rengi çıkması için dinlendirilir.
Karnabahar çiçeklerine ayrılır ve buharda yumuşayana dek pişirilir.(ben sulanmaması için buharda pişirdim.suda haşlayacaksanız kullanmadan önce suyunu iyice süzdürdüğünüzden emin olun.gerekirse salata kurutucusunda süzdürün.)
Havuç ince rendelenir.
Karnabahara az tuz  ve limon suyu eklenerek püre haline getirilir.Üç parçaya ayrılır.Bir parçası sade bırakılıp diğer parçalardan birine havuç,diğerine mor lahana eklenip iyice karıştırılır.
Şekilli bir kalıp içine istenen sırayla paylaştırılır.(kalıba streç döşerseniz daha rahat çıkarırsınız.)
Buzdolabında 2-3 saat dinlendirilir.Kalıptan çıkarılan salatanın üzeri tercihen sarımsaklı yoğurtla ve baharatlarla süslenerek servis edilir.

Afiyet olsun:)

2 yorum:

  1. böyle bir siteyi bize sunduğunuz için teşekkürler.. özet bilgiler ve hayat kurtarıcı tarifler..sık kullanılanlarıma ekledim ve diyet süremin başından sonuna kadar faydalandım :)

    YanıtlaSil
  2. Simlacım bugun bu salayı yapıcam ama mir lahana almayı unutmuşum onun yerine baska ne kullanabilirim

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips