sosyal ağlarda izleyin

23.1.13

DOMATES REÇELİ


EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME

Domates reçeli pek bilinen bir reçel türü değil aslında.İlk kez Bozcaaada'da bilmeden denediğim bu reçeli çok sevmiştim.Sonradan domates reçeli olduğunu öğrenince de gerçekten şaşırmıştım.Bozcaadanın en az şarapları kadar domates reçeli de meşhur.Adanın Rum sakinleri tarafından yapılan bu reçel,kahveden önce şekerleme niyetine misafirlere ikram edilirmiş.

Reçelde adaya özgü armut domates kullanılıyorsa da ben bulabildiğim en minik cherry domateslerden yapmayı tercih ettim.
Domates reçelinin tadını tarif etmem zor aslında ama domates tadı alınmadığını ve lezzetli olduğunu söylemem gerek.Reçel arayışında olanlar için alternatif olacağı kesin.
armut domates
İnternette pek çok tarif var.Ben bal kabağı şekerlemesi gibi kireçte yapılan versiyonunu uyguladım.
Ayrıca önerilenin aksine domatesin kabuklarını soymadan yaptım.Kabuklar dışının daha çıtır olmalarını sağladı.



MALZEMELER:
Kireç kaymağı için;
-4 yk toz kireç
-5 su bardağı su

-250 gr  cherry domates
-6 yk toz tatlandırıcı(takita formtat60)
-1 su bardağı su
-1 yk limon suyu
-6 damla vanilya aroması

Öncelikle kireç kaymağı için kireç derin bir kaba alınır.Üzerine su eklenerek iyice karıştırılır ve 2 saat kadar bekletilir.(Kireç dibe çökecek ve suyun yüzeyinde ince bir tabaka oluşacak)
Suyun dibindeki kireç bulandırılmadan üstteki kaymaklı su alınır ve domatesler bu su içine konur.Yaklaşık 4-6 saat bekletilir.
Süre sonunda domatesler sudan çıkarılır ve iyice arındırana kadar 4-5 su yıkanır.
Domatesler altlarından ufak delinerek suyu ve çekirdekleri boşaltılır.(bu tadı açısından önemli.)
Su ve tatlandırıcı iyice karıştırılıp kaynamaya bırakılır.kaynayıca domatesler eklenir.
Ağdalaşana dek yaklaşık 1 saat pişirilir.Limon suyu ve vaniya ilave edilip bir taşım daha kaynatılır ve altı kapatılır.

                                                                                                                     
                                          

6 yorum:

  1. selam simla hanim bu gün is yerinde öyle düsünüyordum aksam eve gittigimde size recel konusunda yazacaktim tesadüfe bakin sizde recel tarifi vermissiniz burda tatlandiriciylan yapilan mövünpik markasi var visne cilek gibi ama ben fazla güvenemedim sizin yaptiginiz portakal recelini yapiyorum cok severek tüketiyorum size soracaktim izinli baska meyvelerden recel yapa bilirmiyim birde izinli meyveler arasinda Ananas ve kivi varmi? sevgiler:))))

    YanıtlaSil
  2. Diyete ilk başladığımda reçel krizim tutunca, seyirde, patlıcanı denemiştim, çok severim patlıcan reçelini. Ama sonuç hüsran olmuştu, o güzelim küçük (mini olanlar değil) patlıcanlara, ziyan oldular diye çok üzülmüştüm. sizin kireç yöntemiyle 1 kez daha mı denesem diye düşünmeye başladım. Gerçi yenigün markasının şekersiz sadece elma püresiyle tatlandılıraka yapılanını tüketiyorum artık ama ev yapımı da çok güzel olur sizin tarifle.

    YanıtlaSil
  3. selam simla hanim yine ben soguk almanyadan sicacik kucak dolusu sevgiler:))) yukardaki yazimda yazmistim burdaki recelden icindeki dogal meyve sekeri ve Stevia tatlandiricisi ile yapilmis sizce bize uygunmudur bazen vakit yok recel yada baska birseyler yapmaya el altinda hazi birseyler olmasi hayat kurtariyor simdiden teskkürler cevap icin

    YanıtlaSil
  4. Filiz merhaba,
    Güçlendirmedeydin değil mi?
    Reçeldeki diğer katkı maddeleri de önemli.başka ne kullanılmış?

    ananas ve kivi izinli meyveler.100 gr.aşmamak kaydıyla yenebilir.

    YanıtlaSil
  5. evet güclendirmedeyim ve sadece meyvenin sekeri ve tatlandirici baska katki maddesi yok yazmiyor cok tesekkürler sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  6. Allahim ne olacak sizin bu haliniz. Yakinda ispanak receli, pirasa recelide yaparsiniz hayret bir sey ya .sebzeyi sebze olarak yiyin arkadaslar.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips