sosyal ağlarda izleyin

15.11.12

SÜT DİLİMİ

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Süt dilimini özellikle çocukları olanlar denemiştir mutlaka diye düşünüyorum.Reklamları döndükçe tadını anımsayıp iç çekenleriniz varsa yapımı oldukça basit olan bu tarifi mutlaka denemeli.
1 günlük malzeme ölçüsüyle 8 adet orijinal süt diliminden büyük ölçüde parça çıktığını düşünecek olursanız çok da bereketli bir tatlı.

MALZEMELER:
Keki için;
-2 yumurta akı
-1 yk  toz tatlandırıcı
-2 yk yulaf kepeği
-1/2 çay bardağı yağsız süt
-2 yk yağsız yoğurt
-4-5 damla vanilya aroması
-1 tatlı kaşığı kakao
-1 çay kaşığı kabartma tozu

Kreması için;
-2 su bardağı süt
-1 yk mısır nişastası
-1 tatlı kaşığı toz jelatin
-3 yk toz tatlandırıcı
-10 damla vanilya aroması
-4-5 damla bal aroması(orijinalinde olduğu için kullandım.şart değil.)


Yumurta akları,süt ve yoğurt çırpılır.Kepek,kakao,tatlandırıcı,kabartma tozu ve aromalar ilave edilerek iyive karıştırılır.
Isıya dayanıklı bir fırın kabına karışımın yarısı dökülerek mikrodalganın orta derecesinde 4 dk kadar pişirilir.(ben 20x20 kullandım ama biraz ince kaldığı için çıkarırken zorlandım.Ufak kalıbınız varsa daha iyi olabilir.)


 Pişen ilk parça kenara alınır ve hamurun diğer yarısı da aynı şekilde pişirilir.

Krema malzemeleri jelatin ve aromalar hariç karıştırılarak pişirilir.İyice koyulaştığında ateşten alınarak aromalar eklenir.Jelatin ilave edilerek çırpma teliyle iyice çözülene dek çırpılır.(oldukça sıvı olan karışım buzdolabında katılaşacak.)

Fırın kabındaki kekin üzerine dökülür.Hafif ılınınca üzerine 2.kat kek kapatılır.Soğuduğunda buzdolabına alınan tatlı iyice katılaşması için 4-5 saat(tercihen 1 gece) buzdolabında bekletilir.

Arzu edilen şekilde dilimlenerek servis edilir.


Afiyet olsun.

NOT:Kekin bu ölçülerle fırında pişmesi hem zor hem de uzun sürecektir.Arzu edilirse krep gibi tavada da pişirebilirsiniz.

49 yorum:

  1. Bugun bunu düşündüm :D nasıl yaparım diye .baska bişi isteseymişim :D ellerinize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok reklamı dönüyor ki insanın ister istemez aklına geliyor:)afiyet olsun:)

      Sil
    2. tarifleriniz için sizi tebrik ediyorum.

      Sil
  2. muhteşemsiniz cidden. İş-ev-yüksek lisans derken hiçbir şey yapmaya fırsatım kalmıyor. Tariflere bakıp bakıp iç geçirmekteyim. Online satışa çıkarsanız şunları:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşen aslında birçoğu çok kısa sürede hazırlanabilecek şeyler.Arada bir yap bari:))

      Sil
  3. ee nişasta kullanabiliyormuyuz seyir döneminde

    YanıtlaSil
  4. mısır nişastası olmalı

    YanıtlaSil
  5. eline saglik..jelatin konusunda tereddutlerim var.kullanmadan olabilir mi..birde tariflerini surekli takip ediyorum.genel de yagsiz sut tozunu kullanmayi tercih etmiyosun bir sebebi var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jelatin kıvamı veren ana malzeme.yoksa dilimlemek mümkün olmuyor.tereddütün domuz olabilir diyeyse ayfer kaur markasının helal sertifikası mevcut.ben onu kullanıyorum.bir de bitkisel jelatin agar agar var ama ben burada bulamadım.

      Sil
    2. süttozunu nadiren kullanıyorum.nedense yediğimde başağrısı yapıyor.ağır geliyor sanırım.

      Sil
  6. cok güzel görünüyor yarin atak dönemine gecmeseydim hemen deneyecektim seyirde ilk isim heman yapmak olcak ellerinize saglik bu arada tebrikler finalde insallah 1.olursunuz bence bunu fazlasiylan hak ediyorsunuz yanlis bilmiyorsam biz yutdisinda oy veremiyoruz degilmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler filiz:)
      evet malesef yurtdışından verilmiyor:)

      Sil
  7. iyi geceler jelarin kullanmak sartmi ayrica seyir donemi boyunca nisasta haftada bir filan mi yoksa normal gunluk hakmi 1yk olmasi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jelatinsiz kıvam alması mümkün değil malesef.sınırlı izinli gıdalardan günde 2 tanesini seçerek tüketebilirsin.(listeyi sağ kolonda görebilirsin.)bazılarımız hergün yediği halde durağanlık yaşamazken bazılarımız yaşayabiliyor.kendi durumuna göre sıklığını ayarlayabilirsin.

      Sil
  8. Mısır nişastasının izin verildiği sayfa hangisi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapta 185.sayfada ayrıca bu linkte de görebilirsin. http://www.dukandiyetitariflerim.com/2012/09/misir-nisastasi-hakkinda-guncelleme.html

      Sil
  9. Light kola varmi diyette. Light icecekler serbest diyor

    YanıtlaSil
  10. hemen yapicam cok güzel görünüyor.ben 3. asamadayim ve 2 kilo aldim malesefffffff.ne yapabilirim korkumdan sabahlari ekmek hakkimi ve nisasta hakkimi kullanamiyorum ne olur yardim etttttttttt.aciiiilllllllll

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melda merhaba,
      Güçlendirme'nin diğer gereklerini harfiyen uyguluyorsun değil mi?Spor yapıyor musun?

      Sil
    2. evet ama ilk zamanlardaki gibi degil malesef...ondanmidir acaba.ekmek hakkimi bile yemeye korkuyorum....neler yapabilirim gitmesi icin kilolarin.lütfen bana yol göster....

      Sil
    3. günlük menünü yazar mısın?

      Sil
  11. Merhabalar Simla,
    biz yurt disindan puanlama yapamasak da ben sana gonulden yildizli, pariltili bi 10/10 gonderiyorum. tabiiki diger tariflerin gibi bunu da denedim. Allahtan malzemeleri 2 kati olarak yaptim. yoksa evdeki erkeklerden (2 cocuk+baba) bana kalmiyacakti valla. soylememe gerek yok bayildik ailecek yedik,sen saol, birinci ol emi!Sevgiyle!
    Sultan, Strasbourg/Fransa

    YanıtlaSil
  12. sabah 3 yumurta beyazindan omlet,yanina dukancan eda nin beyaz ekmegi ve light peynir.öglen hindi kiymadan köfte, aksama et sote [dana eti]veya aksama cacik.günde 4-4,5 litre su.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yediklerinde bir sorun yok ama meyve,ekmek ve diğer ektstraları eklemelisin mutlaka.hayat boyu böyle beslenemezsin.vücudu alıştırman gerek.yapman gerekn egzersizi arttırmak olmalı.

      Sil
    2. cok tesekkür ederim,zaman ayirip bana cevap verdigin icin.sana boollll sans umarim birinci olursun oylama sonucunda almanyada oldugum icin sana puan veremiyorum ama sen bitanesin.....

      Sil
  13. merhaba özellikle sitenizi beğenerek takip ediyorum, teşekkürler tarif yardımları gerçekten süper oluyor =)) benim sormak istediğim konu şu ki ben ne zaman yulaf kepeği kullanarak tatlı yapsam tatlı tuzlu karışımı bir şey oluyor ve tahmin edersiniz ki bu mide bulandırıcı =( yulaf kepeğimde mi bir sorun var yoksa kendi tadı böyle de ben mi alışamıyorum anlamadım , siz de bazı markalarda böyle problemler yaşadınız mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler:)
      sorun kepekten değil tatlandırıcıdan kaynaklanıyor büyük ihtimalle.hangisini kullanıyorsun?

      Sil
  14. Bu tarif için kaça kaç borcam kullanıyorsunuz. Kare borcamda yaptım kekler saman kağıt gibi bişey oldu. Olmadı yani. Hiç resimdekine benzemedi benim yaptığım. Beceremiyorum tarifleri galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15x15 kullandım ama küçüğünde daha iyi olacaktır demiştim tarifte.Zaten beklentimiz incecik bir kek olması.İlk fotoda gördüğün gibi benimki de krep inceliğinde.
      Sos döküldüğünden durdukça şişiyor kek de.

      Sil
    2. benimki şişmedi. Resimdeki çok güzel görünüyor. İyi mi çırpamadım acaba.

      Sil
  15. seyir evresine geçtim. günlük yulaf kepeği limitimizi aşmadan haftada kaç kere tatlı yiyebiliriz?yardımcı olursanız sevinirim.)

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık, siz olmasanız ben asla yapamazdım bu diyeti. peki biz bu tatlıyı haftada kaç gün yapabiliriz? bir de kuru fasülye, bulgur ve pirinç hakkında bir yorum bulamadım. hangi evresinde yiyebilriz. ben seyirdeyim şu an.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba teşekkürler,
      bunun içindeki miktarlar günlük hakkınız kadar.fakat birgünde yenemeyecek kadar çok çıkıyor zaten.
      istersenizhepsini yiyebilirsiniz veya hergün aynı ölçüde yapabilirsiniz.fakat bunun yanısıra başka sınırlı izinli yememelisiniz.
      kuru fasulye,bulgur ve pirinç 3.evrenin nişasta öğünlerinde yenebilir.

      Sil
  17. merhaba simla hanım :) ben tatlıya ölüp ölüp bayılan bir insanım resmini bile görünce elim ayağım birbirne karıştı :) acaba bu tatlıyı yapsak günde ne kadar tüketebilirz? birde kakao yağlı ya da karbonhidrata girmiyor mu? şimdi bu tatlıyı yersem suç işlemiş gibi hissetmek istemiyorum sanırım cidden dukan kafasını yaşıyorum ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arcak merhaba,
      sınırlı izinli gıdaları seyirden itibaren tüketebiliyoruz.tam listeyi kapak fotosunun altında görebilirsin.bu tarifin malzemeleri seyirdekiler için bir günlük hakları kadar.

      Sil
  18. bayildiiiiiiiiiim.helal

    YanıtlaSil
  19. heeeeeeeeeeee,anladim.men Azerbaycandan Aysel.bu gun bawladim diyete ama malzemelerin cohunu burda tapmiram (((((((((((

    YanıtlaSil
  20. bu arada sizi tebrik edirem.bele bir tarif sitesi yoxdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Aysel;
      Evet orada çoğu malzeme yok sanırım.Ama başlarda burada da yoktu.Zamanla yayıldı.Eminim oraya da yavaş yavaş gelecektir.

      Sil
  21. sevgili simla ,seyir evresinin sp günlerinde de bundan yiyebilir miyiz.

    YanıtlaSil
  22. Canim ya normalde jelatini sicak suyla eritip kullaniyoruz ya bunda toz haliyle mi ekleyecegiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet toz olarak ekleniyor ve iyice karıştırılıyor.

      Sil
  23. Hello my friend! I want to say that this article is awesome, nice written and include
    almost all vital infos. I'd like to peer more posts like this .


    My page ... medical negligence awards

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips