sosyal ağlarda izleyin

16.10.12

KARAMEL SOS

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Eskiden(D.Ö. :)) şekeri karamelize edip üzerine krema ve tereyağ ekleyerek karamel sos yapardım.(Tam bir kalori bombası:D)
Elimizdeki malzemelerle deneyince gerçekten de nefis oldu.Tadı süt reçeli 'nin lezzet ikizi ama yapması 5 dakika bile sürmüyor:))Temelde malzemeler aynı aslında.Sadece şekeri önceden karamelize etmek süreci kısaltıyor o kadar.
İster krebinize sürün,ister cheesecake üzerinde kullanın, isterse kekinize lezzet katın:)

MALZEMELER:
-3 yk toz tatlandırıcı(Bu kez Takita'nın Stevia'sını kullandım.Gerçekten harika iş çıkarmışlar.Hem tadı güzel hem karamelize özelliği Formtat gibi)
-3 yk süttozu(Pınar süttozu olmalı.Kahve beyazlatıcılar uygun değil.)
-10 yk yağsız süt


Tatlandırıcı sos tenceresine alınır ve orta ateşte eritilir.Süttozu 5 yk süt ile krema kıvamında çırpılır.Tatlandırıcı nın rengi karamelleşmeye başladığında süttozu karışımı eklenir.(Bu sırada çırpma teliyle çırpmaya devam edin.İlk etapta toplanacak ama sonra yeniden eriyecek.)Kalan 5 kaşık süt de eklenerek beraber iyice karıştırılıp altı kapatılır.

Kıvamı başlarda sulu gibi gelse de soğudukça katılaşacak.

Afiyet olsun.



21 yorum:

  1. Ben tam sabah yaptığım quark'lı keklerime karamel sos icat etmeye çabalarken hızır gibi yetişmişsiniz:) Ellerinize sağlık!!

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Pof, karameli yaktım, sos simsiyah oldu :( Tatlandırıcılar da cep yakıyor (takita stevia 26 kusür lira) Neyse, deneye deneye başaracağım artık!!

    YanıtlaSil
  4. Mutlaka deniycem, madem kolay bundan sonra süt reçeli yerine bundan yaparım en son yaptığım süt reçeli hiç olmadı simla yaa! Topak topak oldu süt mü bozuktu nerde hata yaptım bilmiyorum resmini paylaşmıştım...

    YanıtlaSil
  5. Benimde tatlandirici guzel karamelize oldu ama suttozu ile karistirdigim sutu ilave edince toplanip sertlesti karistirdim ama nafile bende mikserden gecirdim parcalandi ici citirli bisey oldu ama tadi iyi suttozu ile olan karisimi yavas yavasmi ilave etmek gerekiyorduki ben hepsini birden ekledimde

    YanıtlaSil
  6. Benimde tatlandirici guzel karamelize oldu ama suttozu ile karistirdigim sutu ilave edince toplanip sertlesti karistirdim ama nafile bende mikserden gecirdim parcalandi ici citirli bisey oldu ama tadi iyi suttozu ile olan karisimi yavas yavasmi ilave etmek gerekiyorduki ben hepsini birden ekledimde

    YanıtlaSil
  7. Bu sosu bugün yaptım sonunda. İhtiyacım yokken yaptığım (ve yediğim) için biraz pişmanlık yaşıyorum. Çok güzel oldu. Tarif için teşekkür ederim.

    http://dukanmou.blogspot.com/2012/11/dukan-karamel-sos.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba simla hanım emekleriniz için sonsuz tesekkurler.Tarıflerınız olmasa gercekten bu kadar basarılı olamazdık sahsen:) Ben sut recelinden zıyade sos yapıyorum daha kolay ve kısa surede yapıldıgı ıcın.Muhtesem oluyor tüm dukancılar denemeli.
      Bır de kremaları yaparken nısastayı azaltıp ya da hıc koymadan 1 tatlı kasıgı kadar tart jölesi eklıyorum.Koyulastırmak ıcın alternatıf olabılır.

      Sil
    2. Beğenmene sevindim Gül Bahar.Bu yorumlar beni gerçekten çok mutlu ediyor:))
      Aslen tart jölesi de nişastadan mamul dolayısıyla pek birşey farketmiyor aslında:))

      Sil
  8. Yine harika bir tarif Simla Hanım :) Stevia'nın tadının acı olduğunu söyleyenler çok oldu forumlarda, bir de size sormak istedim splendayla karşılaştırıldığında tadı nasıl?

    YanıtlaSil
  9. Bu tarifte splanda kullanilabilir mi? Splenda karamelize olmadan yanmaya baslayinca birazcik su serptim. Direk karamellesti ve dondu. Sut tozu karisimini ekleyin hizlica karistirdim. Aslinda sos olarak guzel oldu ama karamelden cok sutlu gibi oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. splendanın karamelleşme özelliği yok.o yüzden uygun değil.hatta yanması kimyasal açıdan uygun olmayabilir.o yüzden takitayı tercih etmek daha doğru bu tür tarifler için.

      Sil
  10. Takita nın tatlandırıcısını kullandım.İçeriği sorbitol ve sakarin .Karamelize olmadı ve tadı korkunç oldu.Takitanın birden çok çeşidi mi var.Tecrübelerinizi yazar mısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Takita'nın birçok çeşidi mevcut.Bize uygun olanlar tarifte de belirttiğim gibi Takita Stevia ve Formtat60.

      Sil
  11. Merhaba Simla abla. Sana bir sorum olacakti. Ben su an yurt disindayim bu dediginiz tatlandirici burada mevcut degil fakat söyle bir sos ile karsilastim. Karamel sosu veya cikolata sosu var. Hicbirinde yag,seker ve karbonhidrat icermiyor.Dukan diyetinde bunlari kullansam olur mu? Örnek olarak cikolata surubu;
    Total Kalorien 0kcal
    Fett 0g
    davon gesättigt 0g
    Kohlenhydrate 0g
    davon Zucker 0g
    davon Ballaststoffe 0g
    Protein 0g
    Natrium 35mg
    Cholesterin 0mg
    Natrium 0mg

    Zutaten: Wasser, Ahorn Geschmack, natürliche Aromen, Maltodextrin, Cellulose, Salz, Sucralose, Antioxidansmittel Kaliumsorbat , Vanillegeschmack, Milchsäure, Xanthan.

    YanıtlaSil
  12. Simla abla bu adrese girip bi bakabilirmisin? Sence hangi soslari almaliyim? http://www.active12.ch/index.php?manufacturers_id=21

    YanıtlaSil
  13. selam,
    bu tarifi denedim tatlıyla hiç aram olmasa da ( çikolata bile sevmem düşünün :) harika oldu sonuç ve sadece 5 dk mı aldı . Takita Stevia ve Formtat60 almıştım belki de maharet onlardadır oldukça başarılı oldu oldukça yoğun bir tadı var uzun süre dolabımda duracak gibi sahi Simla Hanım ne kadar durabilir sizce bozulmadan =?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun:)
      süt içerdiği için 2-3 günde tüketilmesi iyi olur.

      Sil
  14. ÖMÜR YILMAZ8 Şubat 2013 17:40

    MERHABA SİMLA,
    EN GÖREV DOLAYISIYLA YURTDIŞINDA ROMANYA'DA YAŞIYORUM. BURDA BİR SENE İÇİNDE 5 KİLO ALIPTA VEREMEYİNCE(ŞİMDİYE KADAR HİÇ DİYET YAPAMADIM YAPAMADIM YEMEK YEMEYİ SEVİYORUM.)BİR DE ÜZERİNE MENAPOZ BAŞLANGICI OLUNCA BAYA KÖTÜ OLDUM. ŞİŞTİKÇE ŞİŞTİM.DİYETİ DUYMUŞTUM, KİTABI OKUDUM AMA .BUNUNLA BİTMİYOR TABİİ.YEMEKLER NELER YAPILABİLİR,KULLANILAN ÜRÜNLERİN İSİMLERİ VS.BUNLARI ARAŞTIRIKEN SİZİN SİTENİZİ GÖRDÜM.KESİNLİKLE DUKAN TÜRKİYE SİZSİNİZ.SİZİN SAYENİZDE DİYETE BAŞLADIM.EĞER OLMASYDINIZ ÇOOOK ÇOK ZORDU,BAŞLAYAMAYACAKTIM.HERGÜN BAKIYORUM SİTENİZE YENİ YENİ ŞEYLER KEŞFEDİYORUM. AMA BURDA ÜRÜNLERİ BULMAK O KADAR ZOR Kİ.TATİLDE ANKARA'YA GİTTİĞİMDE ALDIM BİR KISMINI AMA, ORADA BİLE TAM BULAMADIM.FAKAT BEN SEYİR EVRESİNİ BİTİRMEM LAZIMKEN (BİR TÜRLÜ HEDEFLEDİĞİM KİLOYA GELEMEDİĞİMDEN DEVAM EDİYORUM)BİRAZ KAÇAMAK YAPIYORUM, VE DE HERŞEYİ BULAMIYORUM.ONDAN SANIRIM.2 KG DAHA VERMEM LAZIM.NEYSE AZİMLE DEVAM EDİYORUM.
    BEN SİZE TEŞEKKÜR ETMEK İÇİN ARADIM.SİZE, SİTENİZE, YAZI YAZIŞ ŞEKLİNİZE
    PAYLAŞIMLARINIZA BAYILIYORUM.KIZINIZI DA ÖPÜYORUM.EMEĞİNİZE,ELLERİNİZE,YÜREĞİNİZE SAĞLIK.SİZİ KUCAKLIYORUM.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips