sosyal ağlarda izleyin

23.10.12

HOŞMERİM(PEYNİR TATLISI)

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME


MALZEMELER:
-1 yk yulaf kepeği
-1 tatlı kaşığı mısır nişastası
-1 su bardağı didilmiş civil peyniri(taze ve tuzsuzunu bulamadıysanız geceden suya koyup iyice tuzu çıkana dek suyu değiştirmelisiniz.civil peyniri ile ilgili yazım bu tarifte:))
-1 tatlı kaşığı z.yağ
-2 su bardağı yağsız süt
-3 yk toz tatlandırıcı
-4-5 damla tereyağ aroması
-4-5 damla vanilya aroması



Yulaf kepeği yağsız tavada z.yağ ile kokusu çıkana dek kavrulur.

Sütün içine tatlandırıcı ve nişasta eklenerek eriyene dek karıştırılır.
Kavrulan yulaf kepeğinin  üzerine yavaş yavaş eklenir.
Karışım hafif kıvam almaya başladığında peynir eklenir.
Peynir eriyene dek pişirmeye devam edilir.
Kaselere alınan hoşmerim soğuyunca servis edilir.

Afiyet olsun:)


8 yorum:

  1. şu an peynir tatlısının memleketindeyim has haliyle yemeyi elbette tercih ederim ama nispet yapmayacağım:))) Harika bir yaklaşım olmuş peynir tatlısına, ellerine sağlık.. Bayram kilolarından kurtulmam gerektiği gün tıpış tıpış bu tariflere geleceğim biliyorsun değil mi::) iyi bayramlar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi bayramlar canım.afiyet olsun sana.has halinin yerini tutmaz ama idare eder:)
      sen dengeli yersin almazsın kilo;)

      Sil
  2. Bu tatlıda da sanırım kıvam kazandırmak için nişasta kullanmışsınız. İçeriğinde nişasta var diye makarna yemezken burada kullanmak doğru mu? Bu ve diğer nişastalı hemen her yemek için soruyorum.

    YanıtlaSil
  3. Tereyağ aromasını nerden bulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nazlı Hanım,

      Gurmenet.com sitesinden satın almıştım ben. Güvenli bir site tavsiye edebilirim :)

      Sevgileerrrr

      Sil
  4. Pınar süttozu bulamıyorum her yeri Dr. Oetker ve benzeri ürünler doldurmuş. Nerelerde satılıyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Remziye Hanım,

      Pınar süttozunu ben carrefour ve migroslarda rahatlıkla bulabiliyorum. Bakabilirsiniz. Ayrıca da Simla Hanım'ın da alışveriş yaptığını söylediği gurmenet.com sitesinden de sipariş verebilirsiniz son derece güvenli bir site. Ben de zaman zaman oradan alıyorum.

      Sevgiler

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips