sosyal ağlarda izleyin

12.10.12

FINDIK LAHMACUN

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Dukan yaparken ödül gününüz değilse dışarda lahmacun yemek zaten mümkün değil ama normalde de hijyene takılan biriyseniz bu lezzetten mahrum kalıyorsunuz demektir.Evde lahmacun yapmak aslında hiç zor değil.Hatta hamur mayalama ve açma derdi olmadığı için bu dünyanın en kolay lahmacun tarifi de diyebiliriz.


MALZEMELER:
hamuru için;
-1 yumurta akı
-2 yk yulaf kepeği(atakta 1,5)
-1 yk yağsız yoğurt
-4 yk yağsız süt(atakta 2 yk)

harcı için;
-4 yk yağsız dana kıyma
-1/4 küçük soğan
-1/2 orta domates
-1 diş sarmısak
-10 dal maydanoz
-1/8 çay kaşığı tuz
-karabiber
-pul biber(acı seviyorsanız)

Hamur malzemeleri iyice çırpılır.Yapışmaz tava ısıtılır ve hamur kaşıkla çay tabağı büyüklüğünde dökülüp yayılır.Hamurların üzeri gözgöz olduğunda ve altları piştiğinde tersi pişirilmeden alınarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye pişmemiş kısımları üste gelecek şekilde dizilir.Tüm hamur pişene dek devam edilir.(2 yk hamurdan 9 adet çıktı.)



Soğan,domates,sarmısak ve maydanoz rondoda çekilir.Kıyma ve baharatlar eklenerek karıştırılır.


Hazırlanan hamurların üzerine kıymalı harç paylaştırılır.Fırında 180 derecede üzerleri kızarana dek pişirilir.


Afiyet olsun:)


26 yorum:

  1. Hayırlı cumalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı bir görüntüsü var.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. merhabalar ayça ben. bu malzemelerden kaç adet çıkıyor acaba gerçi boyutuna göre değişir tabi ama ortalama bir sayı verebilirseniz sevinirim. teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 kaşık kepekle 9 adet çıktı(çay tabağından biraz küçük boyutta)

      Sil
  3. teşekkür ederim =) atak evresini yeni bitirmiş bulunmaktayım, bana da herkese de kolaylıklar diliyorum..sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Oh mis gibi denedim harika oluyor teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. merhaba ben 20 günde 7 kilo verdim azmı acaba 10 gün atak yaptım şimdi seyirdeyim birşey sormak istiyorum güçlendirme evresinde kilo verme devam ediyormu çünkü seyir evresini istediğiniz kiloya kadar yapın deniyor ne yapmalıyım.siz ortalama ayda kaç kilo verdiniz belli bir rakam varmı hızlı kilo verilişinde vücudun savunma mekanizması oluşturduğunu duymuştum doğrumu

    YanıtlaSil
  6. Süper ya canın ne isterse yulaf kepeği sayesinde yiyorsun harika olmuş bunuda aldım deftere...

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar cepten bağlanıyorum.bende başladım dukana bugün 2 günüm bitti .ama yulaf keprğini hala bulamadım.birde taiflerniz çok güzel ama kafam karıştı ben kitabıda okudum yanlışmı anladım atakda protein var ama bu tarşfte domates falanda var aşamalarda neler yiyoruz kısaca yazarmısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. domates,soğan,sarmısak,maydanoz,dereotu,nane gibi garnitürler çok çok az miktarlarda atak ve sp günlerinde kullanılabiliyor.sabit bir bilgisayardan bağlandığında tüm detayları sağdaki kolondaki başlıklar altında okuyabilirsin.
      kepeğin önemini de lütfen oku:)

      Sil
    2. Teşekkürler.ben 3 gündür hsşlanmış yumurta yoğurt süt haşlanmış tavuk yiyorum :) artık miğdem bulandı ,kepeğide hala arıyorum ama bulamafım daha

      Sil
    3. yulaf kepegin cesitli markalari var ancak en guzel dogalsan ve migrostan bulabilirsin.kolay gelsin

      Sil
    4. bir de gurmenet diye bir site var. bazi seyleri oradan da siparis edebilirsin. mesela ben simla hanımın tofulu cipsini denemek istedim ama tofuyu sadece o sitede bulabildim vesiparis ettim

      Sil
  8. merhaba
    maydonoz kullanabılıyor muyuz bu tarz yemekler yıyınce sankı atagı tam yapmıyormus gıbı hıssedıyorum hep ızgara yemem gerekıyormus hıssı var acaba kılo verımını etkılermı bu tarz cesıtler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şebnem merhaba,
      tereddütünü anlıyorum çünkü şimdiye dek diyet eziyet demekti:D Oysa şimdi bütün bunları yiyebildiğimiz bir diyet yapıyoruz:))
      bu tarifteki malzemelerin tümü atak evresi için uygundur.kitabının 80.sayfasında okuyabilirsin.(sadece domatesi kitapta göremezsin o da sonradan eklendi.)
      sağ kolonda tüm evrelerin detaylarını,ekstradan yiyebileceğin sınırlı izinli yiyeceklerin listesini ve güncellemeleri okumanı tavsiye ederim.böylece daha rahat hissedersin kendini.

      Sil
  9. Evet bu tarif de tarafımdan denendi, onaylandı :) Her gün yeni şeyler deniyorum.
    Teşekkürler canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. cok harıka yarın denemelıyııııı mmmm sımla hanım bır ogun yıyboılırmız bunları:)

    YanıtlaSil
  11. Denedim harika oldu!!! Tarifler süper teşekkür ederiz :)))

    YanıtlaSil
  12. l.macunu denedım guzel, eşim dahi yedi...

    YanıtlaSil
  13. Denedim oldu.çokta güzel oldu:)aklına sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. harika, süper en kısa zamanda deneyip tekrar yazacağım inş: )

    YanıtlaSil
  15. Simla hanim, ilk isirigi almamdan bitirene kadar her lokmada sizi andim:)) Bircok tarifinizi acaba guzel olacak mi tereddutu yasamadan yapip yiyorum, asla sasmiyor, hepsi harika oluyor. Guclendirmedeyim ama sonsuza kadar yulaf kepegi diyorum.. her seye yakisiyor..

    YanıtlaSil
  16. Bende mi sıkıntı var acaba bende 2 yk hamurdan 4 tane çıktı :/

    YanıtlaSil
  17. Ben de bugun denedim tarifi cok guzel oldu cok :) size minnettarim lahmacunu ozlemistik cunku.. Fatma

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips