sosyal ağlarda izleyin

31.10.12

BEZE

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Bezeyi çok da sevmediğimi söylemiştim.Aslında sevdiğim gibi bir beze bulamadığımdandı bu.Ben dışı çıtır içi yumuşak ,hafif sakızımsı beze severim.
Daha önceki denemelerimde bunu yakalayamamıştım ama ufak bir malzeme eklemesiyle istediğim kıvamı buldum sonunda.

MALZEMELER:
-2 yumurta akı
-4 yk toz tatlandırıcı
-1/4 çay kaşığı krem tartar
-1 yk süttozu
-4-5 damla damla sakızı aroması(veya arzu ettiğiniz başka bir aroma)

Yumurta aklarına krem tartar eklenerek cam bir kasede mikserle çırpılır.Rengi beyazladığında her seferine 1 kaşık tatlandırı eklenerek çırpılmaya devam edilir.En son süttozu ilave edilir ve karışım ipeksi bir doku alıp iyice katılaşana dek çırpılır.

Yağlı kağıt üzerine istenen şekilde paylaştırılarak 100 derecede ısıtılmış fırında 1 saat pişirilir.Fırın kapatıldıktan sonra içinde soğumaya bırakılır.(eğer tamamen çıtır isteniyorsa 1,5 saat pişirilmeli)

İPUÇLARI:
-Yumurta akları oda sıcaklığında olmalı.
-Kullanılacak malzemeler temiz,kuru ve yağsız olmalı.
-100 derecenin üzerinde pişirirseniz hem rengi kararır hem de çıtır olmaz.Hızlı olsun diye dereceyi arttırmayın.
-krem tartar hemen her aktardan bulabileceğiniz çok uygun fiyatlı bir üründür.Yumurta beyazının hacmini arttırmaya yarar.






Ben şekil vermek için buzdolabı poşeti kullanıyorum.Bir bardak içine poşeti koyup ,karışımı içine boşaltın.Poşetin ucundan minik bir parça keserek yağlı kağıt üzerine sıkarak şekil verebilirsiniz.






Bana incileri hatırlattıkları için bir fotoyu da incilerle çektim:))


27 yorum:

  1. harikasin yine..her yeni tarifin beni diyetime olan bagliligimi daha da arttiriyor ..cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. fırının turbosu açık mı olmalı kapalı mı?

    YanıtlaSil
  3. krem tartar bulamadım koymadan yapsam sonuçta ne gb bir değişiklik olur??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krem tartar yoğunluğu arttıran bir madde.yerine çok çok az tuz ve 1-2 damla limon suyu kullanabilirsin.

      Sil
  4. Blogunuz inanilmaz derecede faydali. Tum tarifleriniz cok basitce anlatilmis. Kitaba uygun. Yarin 3 gunluk atak evremin ilk gunu. Blogunuzun daimi misafiri olacagim. :) cok tesekkurler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. mükemmel tarif,mükemmel tad :) diyetim bittiğinde bile bu tarif yapılacak. defterime kaydedicem . :) emeğinize sağlık.. günlük tüketimi konusunda fikrinizi söyler misiniz? KOCAMAN teşekkürler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun.
      Bu tarifteki herşey günlük limitlere uygun:)

      Sil
  6. Biraz önce yaptım şu an fırında, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. hindistan cevizi aroması da çok yakışıyo tavsiye ederim ;)

    YanıtlaSil
  8. teşekkür tarifler ve bilgiler süper mayalı ekmek , krep ve şimdide bu tatlıyı denedim hepside mükemmel di sadece tırnak pidede başarılı olamadım pazarte günü döneri deneyeceğim

    YanıtlaSil
  9. merhaba bende el blenderı var ama mikser yok onda da bu kıvamı elde etmek mümkün mü acaba? lütfen cevap verin. sırf bu tarifler için almıştım seti onun da mikseri yokmuş :(

    YanıtlaSil
  10. merhaba,
    el blenderı kabartmaktan çok ezmeye yarayan bir araç.ben hiç denemedim ama olacağından şüpheliyim ne yazık ki.

    YanıtlaSil
  11. 2 kere denedim ancak ikisinde de kıvamını tutturamadım su gibi oldu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ipuçlarına uyduğun halde su gibi olduysa fazla çırpmışsın demektir.

      Sil
  12. Bihter :
    3 defa denedim süttozu kattığım her defasında su gibi oldu. Süt tozu katmadan yaptım tam kıvamında oldu. Süttozu olmadan yapmış olmamın bir zararı olmaz sanırım. Bu arada değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler harika bir iş yapıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,
    Tariflerinizi çok beğenerek uyguluyorum, dün akşama kadar hepsinde başarılı sonuçlar almıştım:( Beze tarifinizi çok merak ederek denedim ancak yapıştı ve yağlı kağıttan çıkmıyor. Tadı çok güzel olmuş ancak neden olmamış olabilir? Yardımcı olabilirseniz sevinirim, tekrar denemek istiyorum. Çiğ halde kıvamı resimlerdeki gibi yoğun haldeydi.
    Blogunuz ve diyetime katkılarınız için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. Bihter merhaba,
    süttozu katmadan da olur tabi.afiyet olsun.

    Serap iyice soğuduğunda da çıkmadıysa
    kagıtla ilgili olabilir sorun.koroplast en iyisi.

    YanıtlaSil
  15. bu tarifi Splenda ile yapabiliyor muyuz?
    Splenda ile yaparsak yine 4 kaşık tatlandırıcı mı kullanmalıyız?

    YanıtlaSil
  16. Sayfanızdaki müthiş tarifleri gördükten sonra benim de yapabileceğime karar verdim. Bugün ilk günüm. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  17. benim bezelerim tamamen sonduler dümdüz oldular tum dediklerinizi de uyguladım kıvamları da iyi idi tepsiye sıkarken ...üstelik cok acı tatları ,gurmenetten aldıgım stevya isimli tatlandırıcıyı kullanıyorum butun tatlılarda bu acı tat var ondan kaynaklanıyor olabilir mi acaba?tesekkurler

    YanıtlaSil
  18. stevia aynı ölçüde kullanılamaz çünkü çok yoğun.1 yk yerine 1 tatlı kaşığı uygun.

    YanıtlaSil
  19. Krem tartar denen şeyi nereden bulabilirim baharatçılarda yok yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba, ben bu tarifi iki kez yaptım, birinde süttozu koydum, ikincisinde koymadım. İkincisi çok güzel oldu. Süt tozu koyduğum tarif pıstı, kabarmadı.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips