sosyal ağlarda izleyin

2.9.12

DUKAN DİYETİ HAYAT BOYU KAÇ KEZ YAPILABİLİR?


Dukan diyetini diğerlerinden ayıran en önemli özelliği; sizi kilo verdikten sonra yarıyolda bırakmayıp , verdiğiniz kiloyu nasıl koruyacağınızı da öğretmesidir.
Eğer diyeti yarıda bırakmayıp son evreye kadar özenle devam eder ve korumada uyulması gereken birkaç tüyoya uyarsanız hayat boyu diyete bir daha ihtiyaç duymayacaksınız demektir.

Herhangi bir sebeple yarıda bıraktıysanız veya ideal kilonuza ulaştıktan sonra diğer evreleri uygulamadıysanız,dahası verdiğiniz kilo gözünüzün içine baka baka geri geliyor ve siz erkenden önlemini almıyorsanız eski kilonuza ve hatta daha da fazlasına dönmeniz şaşırılacak bir sonuç değildir.

Dukan zayıflamayı ciddi bir operasyon olarak görmekte ve HAYAT BOYU YALNIZCA 2 KEZ uygulanmasını önermekte.Üstelik bu sadece Dukan için değil uyguladığınız veya uygulamayı düşündüğünüz HER DİYET programı için geçerli.

Gelelim bunun sebeplerine;
  • Hayat boyu sık sık kilo verip alanlar zayıflamaya karşı aşıya benzer bir direnç gösterirler.Birçok rejim uygulayanlar her yeni diyete başladıklarında bir öncekinden daha zor kilo verdiklerini farkederler.Eğer sürekli diyete başlayıp yarım bırakıyorsanız bir sonraki diyetinizde kolay kilo vermeyi beklemeyin.
  • Metabolizmanız her kilo alışta çıktığınız en yüksek kiloya tekrar ulaşabilmek için onu hafızasına alacaktır.
    Bir sonraki diyeti bıraktığınızda eski kilonuza daha da hızlı geri dönmeniz hiç de zor olmayacaktır.
  • Son ve en önemli sebep ise her zayıflama sürecinde kanınızdaki yağ ve kolestrol oranının ciddi şekilde yükselmesidir. Kalp her çalıştığında yağ ve toksin zengini bu kan damar yüzeylerini kaplayacak ve ciddi şekilde tahrip edecektir.

    ''Bütün bu saydığım nedenlerden dolayı,hazır elinizde zayıflama şansı varken,tek mantıklı davranış biçimini seçmeli ve güçlükle eriştiğiniz yeni kiloyu korumalı,önerilen zamanda da son aşamaya geçerek bunu kesin olarak sabitlemelisiniz.'' diyor Dukan.

21 yorum:

  1. simla hanım, güçlendirmeye geçince tatil ve uzun iş yolculukları vs uzayan ve kilo alan biriyim, yeniden seyir yapmaya başladım bugün. eski hedefimin de altına inmeyi planlıyorum. üstelik eylül ayı boyunca 3 hafta yolculuktayım, ama bu sefer diyetimi aksatmadan götürmeye çalışacağım.. bu durumu ikinci dukan olarak mı değerlendirmeliyim... ara verdiğim süre 1 ay gibi bir süre...

    YanıtlaSil
  2. merhaba,
    aslında süreden ziyade verilen ve geri alınan kilo önemli.çok kilo vermediysen ve geri aldığın kilo çok değilse 2.kez olarak düşünme.

    YanıtlaSil
  3. adsız devam:
    3-4 kilo aldığımı tahmin ediyorum. tam regl dönemi ilk günüm, tartıya çıkmayı gözüm yemedi.toplam 18 kilo vermiştim, şubat-ağustos arası. 2.kez olarak düşünmeden seyirden devam edeceğim.
    teşekkür ederim cevabınız için.

    YanıtlaSil
  4. Tekrar merhabalar Simla Hanım.Her şey iyi giderken ve 25 kilo kadar vermişken ramazan ayında diyete dikkat etmedim ve halen de diyete dikkat etmiyorum.Normalde seyir evresinde olmam gerekiyor ve buna uygun yemem gerekiyorken ben ne olursa olsun yiyorum.ekmek tatlı pilavlar kuruyemişler hamurişi pasta kek poğaçalar....herşeyi yiyorum.Çevremdeki herkes çok kızıyor bana.Saldın kendini yine kilo alıyorsun diyorlar.Tartılmaya korktuğumdan tartıya da çıkmıyorum.Sanırım 3-4 kilo almışım.Motivasyonu kaybettim iyice.Şimdi tekrar seyire dönmek çok zor gibi geliyor bana.Ne yapmalıyım tekrar motive olmak için?Tekrar dukan diyetine başlamak istiyorum.Ne yapmalıyım sizce?Sağlıkla kalın...

    YanıtlaSil
  5. Tekrar merhabalar Simla Hanım.Her şey iyi giderken ve 25 kilo kadar vermişken ramazan ayında diyete dikkat etmedim ve halen de diyete dikkat etmiyorum.Normalde seyir evresinde olmam gerekiyor ve buna uygun yemem gerekiyorken ben ne olursa olsun yiyorum.ekmek tatlı pilavlar kuruyemişler hamurişi pasta kek poğaçalar....herşeyi yiyorum.Çevremdeki herkes çok kızıyor bana.Saldın kendini yine kilo alıyorsun diyorlar.Tartılmaya korktuğumdan tartıya da çıkmıyorum.Sanırım 3-4 kilo almışım.Motivasyonu kaybettim iyice.Şimdi tekrar seyire dönmek çok zor gibi geliyor bana.Ne yapmalıyım tekrar motive olmak için?Tekrar dukan diyetine başlamak istiyorum.Ne yapmalıyım sizce?Sağlıkla kalın...

    YanıtlaSil
  6. merhaba,
    üzüldüm doğrusu o kadar emek vermiştin:))
    eğer istiyorsan yeniden test yapıp baştan başlamalısın.tabi önce tartılmalısın:)
    motivasyon için dukaning.com'u tıkla:)

    YanıtlaSil
  7. merhabalar, bende seyir evrsinde soguk bir yerde yasiyorunm viraminsiz kalmamak icin meyve, badem,fistik cok az miktarda tuketiyorum bugunde iki kasik asure yedim dietim bozuldumu, 4 gun atakta hic kacamak yapmadim ama 4 gundur seiyde biraz bozdum az da olsa sizce ne yapmaliyim, tesekkuler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En büyük yanılgılarımızdan biri de meyve yemeZsek vitaminsiz kalacağımız.Oysa sebzelerde de meyvelerdeki kadar ve hatta daha da fazlası vitamin mevcut.neden bir de şeker yüklenelim ki.aynı şey badem,fıstık gbi yağlı yemişler için de geçerli.hele ki aşurenin hiç affı yok:)
      Dukan'dan verim almak istiyorsan ve boşuna uzatmak istemiyorsan kurallara uymalısın.

      Sil
  8. Merhabalar,ben dukan diyeti ile 15 kg verdim.tatlandırıcı vs kullanmadım.1Ayda saçlarımın neredeyse yarısı döküldü.Dr hızlı kilo vermenin neden olabileceğini söyledi.Vitamin içerikli ilaç verdi,ayrıca diyeti birakmamı tavsiye etti.Ben 3-4kg geri aldım.ne yapmalıyım karar veremiyorum.ama moralim çok bozuk hem kilo alıyorum hem saçlarımın dökülmesi durmadı .kısacası motivasyonum çok düştü.mutsuzum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülay merhaba,
      Durum aslında kalsiyum desteğiyle çözülebilecek bir sorun.Tamamen fazla protein alımına bağlı olarak kandaki kalsiyumun bağlanması neticesinde bu tür belirtiler görülebiliyormuş.Dr.un verdiği vitamin kalsiyum desteği mi?Değilse bu tür bir destek almanı tavsiye ederim.

      Sil
  9. Merhaba,
    Ben henüz seyir evresinde iken, yılbaşı rehaveti ile esnettiğim diyetimi bozma noktasına geldim. yaklaşık 6 kilo vermiştim, ve sanırım yarısını bu 3 haftada geri aldım. şimdi yeniden bu günkü kilomla testi yapıp yeni bir plan yapmayı düşündüm ama aldığım duyumlar diyetin bu şekilde çok sağlıklı olmadığı yönünde. bu konuda bana destek verir misiniz ? dukan diyetine bu şekilde yeniden başlamalı mıyım?

    YanıtlaSil
  10. Selamlar. Hayat boyu iki kez yapabiliyormuşuz. Peki bu iki diyet dönemi arasında en az ne kadar süre olmalı. Ben diyete başladığımda obezite seviyesine kiloluydum. 17 kilo verdim şuan diyetin sonuna doğru yaklaşıyorum. Ama 10-15 kilo daha vermem gerekli. Aynı diyete 2. kez başlamak için ilk diyetin bitmesinin üzerinden ne kadar süre geçmeli. Yoksa ara vermeden arka arkaya yapabilir miyiz?

    YanıtlaSil
  11. Selamlar. Hayat boyu iki kez yapabiliyormuşuz. Peki bu iki diyet dönemi arasında en az ne kadar süre olmalı. Ben diyete başladığımda obezite seviyesine kiloluydum. 17 kilo verdim şuan diyetin sonuna doğru yaklaşıyorum. Ama 10-15 kilo daha vermem gerekli. Aynı diyete 2. kez başlamak için ilk diyetin bitmesinin üzerinden ne kadar süre geçmeli. Yoksa ara vermeden arka arkaya yapabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Oğuz tebrikler:)
      17 kilonun güçlendirmesini yaptıktan sonra ,kalan kilon için en baştan başlayabilirsin.
      ayrıca ara vermene gerek yok.

      Sil
  12. Merhaba dukan atak evresini 3 gün yaptım seyir evresini 2-0 yapıyorum bu 5 gün herşey serbest ama neler ne kadar yenmeli diyet bisküvi tatlı bişeyler yeniyornu merak ediyorum

    YanıtlaSil
  13. simla hanım ben dukanla 10 kiloya yakın verdim 51 kilo oldum. ama ramazanda güçlendirmeyi yarıda bıraktım şimdi 54 kiloyum. testi yaptım 43 günde 48.20 diye çıktı. yapmala mıyım yeniden ?

    YanıtlaSil
  14. MERHABALAR BEN GEÇEN SENE 2 KEZ DUKAN DİYETİ UYGULADIM İSTEDİĞİM SONUÇLARA GELEMEDEN BIRAKTIM AMA ŞU ANDA TEKRAR BAŞLAMAK İSTİYORUM DİĞER DİYETLERİN HİÇBİRİNDE İSTEDİĞİM SONUÇLARI ALAMADIM ÇÜNKÜ BAŞLASAM SONUÇ ALIRMIYIM ACABA FİKRİNİZİ ÇOK ÖNEMLİ LÜTFEN

    YanıtlaSil
  15. Merhaba dukan diyeti ile 117 kilodan 85 kiloya.indim fakat.tatli krizlerine dayanamayip diyeti bozdum 3 evreye gecmeden(birazda istedigim kiloya ulastigim icin dayanamadim) ilk baslarda kilo almadim 1 2 gun istwdigimi yiyip 2 3 gun atak yaparak buzamana kadar geldim suanda 95 kiloyum fakat diyeti yapmaya kalktigimda kilo veremiyorum tavsiyeleriniz nedir zorliyip ustunemi gidiyim neyapmam gerekiyor tavsiyelerinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  16. Merhaba dukan diyeti ile 117 kilodan 85 kiloya.indim fakat.tatli krizlerine dayanamayip diyeti bozdum 3 evreye gecmeden(birazda istedigim kiloya ulastigim icin dayanamadim) ilk baslarda kilo almadim 1 2 gun istwdigimi yiyip 2 3 gun atak yaparak buzamana kadar geldim suanda 95 kiloyum fakat diyeti yapmaya kalktigimda kilo veremiyorum tavsiyeleriniz nedir zorliyip ustunemi gidiyim neyapmam gerekiyor tavsiyelerinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  17. Bende başlamak istiyorum hemde çok nerden nasıl başlıycağımı bilmiyorum bana yardımcı olurmusunyz

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips