sosyal ağlarda izleyin

9.6.12

SPAETZLE

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Spaetzle da ne diyenlerinizi duyar gibiyim.Açıkcası ben de yeni duydum:)Sevgili Özlem mail atıp bana izlediği bir yemek programında gördüğü bu yemekten bahsetmeseydi ne benim ne de sizlerin haberi olmayacaktı uzunca bir süre daha.Aslında adını bilmediğim ama babaannemin ben küçükken yaptığı ve benim de afiyetle yediğim bir makarna çeşidi.Tarifi görüp yapılışını izleyince flu bir film şeridi canlandı gözümde.Sayesinde rahmetli babaannemi ve harika yemeklerini de hatırladım.(teşekkürler Özlem:))

Spaetzle'a bir tür noodle,şehriye veya makarna diyebiliriz.Menşei tam bilinmemekle birlikte ağırlıklı olarak Almanya,İşviçre,Avusturya ve Macaristan mutfağında adı geçiyor.Suluca bir yumurtalı hamurun özel bir elek yardımıyla kaynayan suya akıtılarak pişirilmesiyle yapılan bu yemeğin kelime anlamı ise ufak hamur toplarına ithafen ''küçük serçe''.

Yulaf kepeğiyle hamur oluşturmak epey zahmetli olduğundan bu teknik çok işimize yarayacak.Ben hamuru oluştururken atakta da rahatça yenebilmesi için sınırlı izinlilerden kullanmadım,klasik ekmek hamurumuzu kullanmayı tercih ettim.Seyirde bu hamura 1 tatlı kaşığı mısır nişastası,güçlendirmede ise tam buğday unu ekleyerek çok daha kıvamlı bir hamur elde edebilirsiniz.

MALZEMELER:
-2 yumurta akı
-2 yk süzme yoğurt(ev yapımı quark veya ricotta ile de deneyebilirsiniz.)
-2 yk yulaf kepeği





Tüm malzeme homojen bir hamur haline gelene dek çırpılır.Hafif suluca boza kıvamında bir hamur yapılırBiraz dinlenmeye bırakılır.

                             

BİR TENCEREDE SU KAYNATILIR.AZ TUZ EKLENİR.
ÜZERİNE GENİŞ DELİKLİ BİR ELEK KONUR

HAMUR ELEĞE ALINIR.
SİLİKON BİR SPATULA İLE HAMUR SIYRILARAK SUYA AKITILIR





                                                    

Hamur parçaları piştikçe suyun üzerine çıkıyor ve bu şekilde minik toplar halinde görünüyorlar.

Yaklaşık 5 dk pişirdikten sonra süzüp makarna gibi istediğiniz sosla karıştırabilirsiniz.

Ben kıymalı bir sosla karıştırarak makarna,terbiyeli,tavuklu ve domatesli çorbaya ekleyerek şehriye gibi kullandım.
Gerisi sizin yaratıcılığınıza kalmış.

Afiyet olsun:)                                      


                                          

17 yorum:

  1. simla sen nassıl bi bünyesin yaa !!! bence artık kitap falan çıkar ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değişik şeyleri uygulamaya üşenmeyen bir bünye diyelim:))
      kitap zor iş:)bakalım:)

      Sil
  2. vay canına demek istiyorum :) ayrıca site formatın hayırlı uğurlu olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Ne diyeyim harikasın, seni seviyoruz. Sen olmasaydın inan bu diyet çekilmez olurdu.

    YanıtlaSil
  4. simla süpersin canım bu kadar makarna isterken bu kepekten makarna yapılırmıki derken yetiştin yaptım çok güzel oldu ama sanırım benim geçirdiğim süzgecin delikleri biraz iriydi birazcık büyük oldular

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık Sevgili Simla, sizin yarınız kadar yaratıcı olmayanlar diyet koçu ünvanı ile kitap çıkarırken siz lütfen geç kalmayın, hakediyorsunuz.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Seda:)
      dur bakalım gün doğmadan neler doğar:)
      benden de sevgiler:)

      Sil
  6. çok teşekkürler süper...

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkürler süper...

    YanıtlaSil
  8. Yahu ben beceremedim :/ hamurum mu cıvık oldu bilmiyorum yogurtlu hamur yiyorum şuan top top ta olmadı parça pinçi bi şey oldu.. tam tarifi yaptım anlamadım simla abla ya..

    YanıtlaSil
  9. dediğin gibi hamur cıvık olabilir.tepeleme kullanıyorsun değil mi kepeği?

    YanıtlaSil
  10. Buna kıyma katılsa, üzerine de sarımsaklı yoğurt... Mantı olur... Ben bi öyle deneyeceğim :) teşekkürler bütün tarifler için! :)

    YanıtlaSil
  11. Süper valla şimdi yaptım çokkkk güzel oldu ellerine sağlık siz olmasanız dukan zor geçer ;)

    YanıtlaSil
  12. diyet seninle güzel Simlaaa.Teşekkürlerr

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips