sosyal ağlarda izleyin

18.6.12

RAMAZAN'DA DUKAN




Diyete başlamaya niyeti olanlar veya diyeti uygulayıp o dönemde seyir evresi devam edecek olanların en çok merak ettiği ve sorduğu sorulardan biri de Ramazan’da Dukan’ı nasıl uygulayacakları.
Dr.Dukan bu konuyla ilgili yazılı bir beyanat vermediyse de katıldığı bir tv programında ramazanda Dukan’ı uygulamak isteyenler için önerileri şu şekilde.

Dukan ramazanda seyir evresinde olanlar için seyirin her gününü 
PROTEİN+SEBZE olarak uygulamayı öneriyor.
Yani ramazanda hem oruc tutup hem de dukana devam etmek ıstıyorsanız saf proteın gunlerıne ara vererek her gün beslenmenıze sebze eklemeniz hem menu cesitlendirmek hem de tum gun ac kalacagınız goz onune alınırsa saglık acısından cok daha faydalı olacaktır.


Ramazanda cok zorlanacagınızı dusunup dıyetı tamamen bırakma noktasına geldıysenız bu dusuncenızı uygulamadan once asagıdakı onerılere de bakmanızı tavsıye ederim.


-Seyirdeyseniz ve ramazan süresince iftar-sahur arası kaçamak yapma olasılığınız yüksekse bu dönemi güçlendirme ile geçirmeniz diyetten tamamen vazgeçmekten daha iyi bir fikir olabilir.

Hatırlarsanız  ,Dukan’ın tatile gideceklere önerdiği uygulama şeklini geçen yaz paylaşmıştım.

Seyirde olup da yaz tatiline gidiyorsanız kaçamak yapma ihtimalinizi ortadan kaldırmak için o süre zarfında güçlendirme uygulamayı öneriyordu Dukan.
Nasıl mı?

*6 gün seyir evresinin sebze+protein günündeki gibi saf proteinler ve sebzelerle devam ediyoruz.
*Günlük öğüne 2 dilim tam buğday ekmeği(68gr),40gr kadar yağlı peynir ve bir porsiyon meyve ekliyoruz.(40 gr peynir hakkınız yerine aynı ölçüde kavrulmamış fındık,fıstık,badem veya ceviz yiyebilirsiniz.)
*1 gün ataktaki gibi saf proteinle besleniyoruz.
*haftada 2 öğün ödül yemeği yiyoruz(peşpeşe günleri veya öğünleri seçmemek şartıyla dukan’a uygun olma şartı olmayan başlangıç,ana yemek,tatlı )
*2 litre su içiyoruz.
*En az 25 dakika yürüyoruz.

Diyetinize ekleyeceğiniz meyve ,tam tahıl ekmeği ve arada yapacağınız ödül öğünleri  diyete devam etmenizi sağlarken bu süreçte kilo almamanızı da garantiler.Ramazan bittiğinde seyire kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.
Normalde güçlendirmede olan saf protein günlerini de -ramazan’ın oldukça sıcak geçeceğini de düşünürsek- güçlendirmeye hiç eklememek ,her zamankinden fazla suya ihtiyaç duyacağınız bu dönemde vücudu saf proteinle yormamak adına daha iyi olacaktır.


İftardan itibaren yavaş yavaş yemeye başlamak tüm oruç tutanlar için önerilen bir yöntem olmakla beraber ,diyet yapanlar için de doyma tatmini sağlamak için özellikle önemli.

Örnek bir menu oluşturmak gerekirse,

İFTAR:
-Dukan’a uygun bir çorba çeşidi.1 dilim tam tahıl ekmeği(34gr)

İFTARDAN 1 SAAT SONRA:
Dukan’a uygun olmak kaydıyla,
-Etli sebze yemeği ve/veya ızgara et-tavuk-balık
-1 dilim tam tahıl ekmeği(34gr)
-Salata/köz veya haşlama sebze
-Yağsız yoğurt

İFTAR-SAHUR ARASI:
-1 porsiyon meyve ve/veya dukan tatlılarından arzu ettiğiniz biri

SAHUR:
-2 yk yulaf kepeğiyle yapılmış istediğiniz herhangi bir yiyecek
-Dukan’a uygun kahvaltılık seçenekleri


  • Yukardaki menüye yaz olduğunu da hesaba katarak Dukan’a uygun diğer içecekler dışında 2-2,5lt su eklemeyi unutmayın.
  • Yulaf kepeğini sahurda tüketmek gün boyu sizi tok tutacaktır.
  • Sahurdaki kahvaltınıza sizi gün içinde susatabilecek şarküteri ürünleri eklememek daha iyi bir seçenek olacaktır.

Haftada 1 gün bu menüye nişastalı gıda,1 gün de ödül öğünü ekleyerek güçlendirmeye uygun hale getirebilirsiniz.

Şimdiden Allah Kabul etsin.

23 yorum:

  1. Simla Hanımmmm...Harikasınız:)

    YanıtlaSil
  2. Hay allah razi olsun Simla ...Ramazana bir ay kaldi ve ben kara kara dusunmekteydim ne yaparim,nasil olur,olur mu acaba diye...Bu postuna gore gayet de guzel olur:)))

    YanıtlaSil
  3. Simla Hanim ben Sout Beach diyeti ile ilgili blog ararken sizin blogunuza rastladim. simdi ikilemde kaldim sanirim dukan diyetini de bi arastirmam gerekecek. bildiginiz south beach diyet blogu varsa yazabilir misiniz? Tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)
      south beach'i duydum ama hiç araştırmadım malesef.blog mutlaka vardır ama ben bilmiyorum o yüzden:)

      Sil
  4. simla hanım tefal gibi oldunuz(sen her seyi dusunursun:))).ben dukanla 8 kg verdim ve vermem gerekn 3 kg kaldı. orucla beraber guclendırmeye gecınce tekrar kilo almaktan korkuyorum acıkcası. ama en ıyı secenek bu gıbı gorunuyor gercekten.bır de gullac yemeden ramazan zor gececek diye dusunuyordum:)tesekkurler

    YanıtlaSil
  5. İyi aksamlar,yulaf kepegini midem almamaya basladi bulanti yapti iki ayin sonunda yulaf ezmesiyle devam edebilir miyim bilginiz var mi? 65 kilo ile baslamistim 58,5 gordu bugun tartim :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Yulaf ezmesi ve kepeği çok farklı 2 ürün.Kepeğinden sağladığımız faydayı ezmeden alamıyoruz.
    Hayat boyu kepek tüketmemizi öneriyor dukan.seveceğin bir şekli mutlaka vardır.

    YanıtlaSil
  7. durum güncellemesi:ramazan ayını güçlendirme ile geçirdim değil kilo almak 3 kg verdim bile!!artık güçlendirmede kalıyorum böylece. Benim size bir sorum var, güçlendirme için zaman hesabı yaparken atak+seyirde verdiğimiz kilolara göre mi yoksa atak+seyir+güçlendirmedeki mi önemli? örneğin ben güçlendirmede 3 kg daha verdiğime göre 30 gün daha mı uzatmalıyım süreyi? bu konuda bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  8. merhaba:)
    harika haber bu:)
    vermek istediğin kilo kadar verdiysen toplam kiloyu hesaplayarak devam etmelisin.
    yani senin durumun için geçerli olan en son 3 kiloyu da kapsamalı:)

    YanıtlaSil
  9. güçlendirmeye 1 ay daha ekledim o halde. teşekkür ediyorum cevabınız için:)

    YanıtlaSil
  10. yılbaşılarıda çok büyük sorun büyük kutlamalar olmasa da ailecek bile bir kutlama yapılıyor ve çok büyük kaçamaklar olacak belli bunu en hafif nasıl atlatabiliriz? en ufak kacamağımda ertesi gün +1 kilo görüyorum :(

    YanıtlaSil
  11. merhaba bu günlerde diyete başlamak istiyorum fakat oruç da tutmam gerekli atak evresinde oruçlu olamam değil mi hiçbir işe yaramaz

    YanıtlaSil
  12. çok teşekkür ederim.merakımı giderdin :)

    YanıtlaSil
  13. simla hanım
    ben nuran dukan diyetimin 3.seyir günündeyim inşallah oruç tutmaya başlıyacağım ben endişeliyim ve durumumdan çok sıkıldım acelem var gibi hissediyorum 9 ay süren kortizon tedavimde yeni bitti sizin bilgilerinizle ramazanı nasıl geçirmeliyim
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. meraba simla hanım ben dukan diyeti koruma evresindeyim yaklaşık bu evreyi düzenli olarak 2 aydan beri uyguluyorum hiç kilo almadım, fakat ramazanda saf protein gününü nasıl yapıcam bilgilendirirseniz memnun olurum, teşekkür ediyorum ;)

    YanıtlaSil
  15. nuran merhaba,
    geçmiş olsun:)
    aceleye hiç gerek yok:)kortizonun etkileri dukanla daha hızlı geçecektir.seyiri sp yerine az da olsa sebzeyle yapmanı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  16. berra merhaba,
    ramazanda sp günlerinde zorlanıyorsan sebze eklemeni öneririm.

    YanıtlaSil
  17. MRBLAR BNDE DUKAN DIYETINI UYGULAMAK ISTIYORUM FAKAT NASIL BASLAYACAGIMI NELER YAPACAGIMI BILMIYORUM ANLAMIYORUM DA VE ORUC TUTUYORUM YARDIMLARINIZI BEKLIORUM TSKLER..

    YanıtlaSil
  18. Merhaba; ramazan ayı boyunca oruç tuttum ve 'tatilde dukan' listenizi uyguladım, seyir evresindeyim halen acaba ramazan dan sonra dikkat etmem gereken bişeyler varmı??? Kaldığım yerden deva mı etmeliyim?? Yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum..

    YanıtlaSil
  19. merhaba simla hanım,

    kurban bayramında neler yapacağız?

    teşekkürler
    kibele keyfi

    YanıtlaSil
  20. bayram için özel bir uygulama yok sibel:)

    YanıtlaSil
  21. Merhaba geçen yıl dukan yapmıştım yazın geri aldım yeniden başlamak istiyorum bir türlü adapte olamadım Ramazan da geldi yazda geldi çıkmazdayım yardımmmm lütfen...yine yeniden olur mu dersiniz
    :((

    YanıtlaSil
  22. merhaba simla hanim ben dukan diyetine baslamayi dusunuyorum sizce ramazanda baslamak dogrumu ben emziriyorum kizimi sutten kesmeyi dusunuyorum sutten kesip direk atak evresine baslamak ramazanda dogrumu yukaridan anladigim kadariyla dogru degil audinlatirsaniz sevinirim :) tesekkurler

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips