sosyal ağlarda izleyin

6.1.12

S.S.S'A DUKAN'DAN CEVAPLAR-5

-Beta glucan nedir ve ne işe yarar?

-Beta glucan yulaf kepeği lifinde bulunan bir maddedir.

Birincisi,kendisinin 20-25 katı su çekme özeliği vardır.Kepek yiyip su içtiğinizde midede şişer,yer kaplar böylece doyma hissi yaratır. İkincisi,yiyecekler kepekle karıştığında küçük bağırsaklardan geçerken emilim daha az olur.Böylece fazla kalori alımı engellenir.


-Diyeti 6 haftadır uyguluyorum ve 6,5 kg verdim.Tüm tatlı tariflerini,splendalı aromalı yoğurt fikirlerini uygulamama karşın tatlı istediğimi bastıramıyorum ve canım sürekli tatlı istiyor.Devam etmek istiyorum ama bu benim için büyük sorun.Ne önerirsiniz?

-Seni çok iyi anlıyorum.Bundan kurtulmanın yolu izinli gıdalarla olabildiğince doymak ve aç kalmamaya çalışmak.Dediğin gibi kepekle yapacağın kek,muffin türü gıdalar seni korumaya yardımcı olacaktır.Bu arada tatlı krizlerine karşı etkili tamamen doğal bir homeopatik ürün olan GELSEMIUM 15 CH’yi öneririm.Bu çok uygun fiyatlı ve tamamen doğal olan ürünün tablet veya toz formunu eczanelerde bulabilirsin.Kullanımını eczacından öğrenebilirsin.(bu ürünle ilgili araştırmaya devam ediyorum.bizde homeopatik ilaçlar satılıyor mu bilemiyorum.bilenler paylaşırsa sevinirim)


-Aburcuburu çok seviyorum.Şu anda yemem mümkün değil biliyorum ama güçlendirmenin nişastalı ürünler öğününde patlamış mısır yenebilir mi?



- Ben de aburcuburu severim ve aslında bu diyette 100 izinli gıdayla limit hesaplamaksızın diyete uygun tariflerle aburcubur yenebilir.

Güçlendirmedeysen haftada 1 veya 2 kez nişastalı öğün hakkın var.Bu evredeyken patlamış mısır da yenebilir ama sınırlamak gerekir çünkü glisemik indeksi çok yüksektir ve bu da hemen kana karışıp,insülin salgılanmasına neden olarak kilo alımı yapar.Bu etkiyi azaltmak amaçlı yanında yağsız sütle yiyebilirsin ama unutma ki onun yerine yiyebileceğin birçok alternatif mevcut.


-her kurala harfiyen uymama rağmen 2 gün önceki saf protein gününden sonra 1,5 kg aldığımı gördüm.bu arada menapoz öncesi semptomlarım da olduğunu eklemeliyim.Öneriniz var mı?

-İki gündür yediklerini gözden geçir.Aşırı süt ürünü mü yedin?Sodyumu yüksek olan füme ürünlerden mi çok tükettin?Aşırı egzersiz mi yaptın?Tabi ki söylediğin gibi menapoz öncesi hormonların etkisi olduğu gibi alınan ilaçların da vücutta ödem yapması mümkün.


-Evet yağsız yoğurdu biraz fazla kaçırdım.Balık dışında et yemedim.Füme yiyecek zaten yemiyorum.Ve sporu da fazla yaptım.

-Tekrar kilo vermeye başlayana dek birkaç gün yoğurdu ve eğer kullanıyorsan sınırlı izinli gıdaları kes.Fazla egzersiz de kaslarda su tutulmasına yol açabilir.bunlara dikkat ettiğinde sonuç alırsın.


-Bu aralar tam 3 evde yemeğe davetliyim ve kendime özel yemek ısmarlamam mümkün değil.%100 yağsız protein bulamayabilirim.Karbonhidrat ve şeker de yemek istemiyorum.Ne yapmalıyım?

-Başka seçeneğin yoksa yağlı da olsa proteinleri tercih etmelisin.Karbonhidrat ve şekerleri geri çevirmelisin.Bana göre bunlar yağlardan kat be kat kötü.Ama bu demek değildir ki yağlar serbest.Bu arada partilerde bol bol dans edip kalori harcamayı ihmal etme.

105 yorum:

  1. bişey sorcam stevia diye bi tatlandırıcı varmış splenda dan daha iyi diyorlar ne dersiniz ????

    YanıtlaSil
  2. evet stevia şu anda piyasada olan en doğal ve sağlıklı tatlandırıcı.tamamen bitkisel ve dukan da öneriyor stevia'yı.
    Splenda ise şekerden üretiliyor ama yan etkisi olmayan(uzun vadedeki etkileri bilinmiyor) yine Dukan tarafından önerilen bir ürün.
    Tat olarak deneyenler splendayı daha çok beğeniyorsa da doğallık açısından stevia daha iyi tabi ki.

    YanıtlaSil
  3. Simla Hanım,ben Diamant diye bir tatlandırıcı bulabildim.
    Sorbitol ve çok az miktarda sakkarinden üretilmiş,Alman malı,
    Uygun mudur acaba?

    YanıtlaSil
  4. elif merhaba,
    tablet formundaysa sadece içeceklerde uygundur.pişirilmeye dayanıklı değildir.ayrıca fazlası ishale yol açar.

    YanıtlaSil
  5. Aslında üstünde 150 dereceye kadar pişirilebilir diyor,benim de pudingde denemişliğim var ,problem yoktu.
    Takita'yı ya da Splenda'yı bulacağım illaki yolu yok :)
    Sağolun,teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  6. kek türü şeylerde sıcaklık 150'den fazla oluyor genelde.o zaman da acılaşıyor tadı.istersen dene sana acı gelmezse kullan.

    YanıtlaSil
  7. kalitelifilm izle
    me için trend film izle'yi tercih edin...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba dukan diyetini yapmaya karar verdim ancak sizin blogtan önce bir forumda bu yazıyı okudum ve çok şaşırdım siz ne düşünüyorsunuz kararsız kaldım.
    http://dukandiyetininzararlari.wordpress.com

    YanıtlaSil
  9. Seda merhaba,
    bu üslupla yazılmış hiçbir uyarıyı ciddiye almam ben senin yerinde olsam:)

    kitabı okudun mu bilmiyorum ama Dukan zaten olası yan etkilerden ve korunma yollarından kitapta bahsediyor.Burada da pek çok detay paylaştımbununla ilgili.Arzu edersen dukan diyeti detayları başlıklı bölümdeki yazıları oku.

    YanıtlaSil
  10. Simla Hanımcığım merhaba sorum şu,hedef kiloma 2 kg kala duraklama dönemine girdim.şu an birkaç gün atak evresine geri döndüm.Bu evrede istediğim kiloya ulaşırsam tekrar seyir yapmama gerek var mı yoksa hemen güçlendirmeye geçebilirmiyim?Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istediğin kiloya inince güçlendirmeye geçebilirsin tabi.yapacağın yumruk hareketi de seyirin bir parçası.

      Sil
  11. Merhaba, diyetimin 11. günündeyim meyvesizlikten ölecek gibi hissettiğim için 1 elma ve 2 tane erik kurusu yedim daha da yiyesim var :) telafi etmem gerekir mi? bir de motivasyonumun bozulmaması için bişeyler söyleyebilir misiniz? :) çook tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burc,
      istediğin kiloya inene dek meyveyle vedalaşmalısın malesef.telafiiçin yapacak şey biraz daha hareketi arttırmak olabilir.
      motivasyon için face sayfama gelip önce-sonra fotolarımıza bakman bile yeter;)

      Sil
  12. meraba ben tuba
    28 gün 5 gün atakla başlayıp sonrasında 5 er gün sebzeli ve saf proteinli devam ettim 66 kilodan 61 kilo ya indim. ancak sonrasında 3-4 günde bir ciddi kaçamak yaptım yani 2 haftadır çok zorlanıyorum diyet yapmakta... yarın tekrar 2 gün atakla başalayıp bir gün proten bir gün sebze protein yapmayı düşünüyorum uygun mudur;??
    bide la
    light labne ve az yağlı peynir yiyebiliyor muyuz, yiyecek konusunda kısır döngüye girdim yani aynı tatlardan sıkıldım :( tarifleri yapamıyorum çalıştığım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      kilo almadıysan atakyapmadan devam et.sürekli kaçamak yapıp atak yapamazsın.bu kısır döngü yaratır vücudun bir süre sonra atağa da tepki vermez hale gelir.atağı 10 günden fazlasüren duraklamalarda uygulamak daha etkili olacaktır.
      peynir seçeneğimiz %2'den azyağlılardan ibaret.o da sadece lorlarda mevcut.
      çalışan çok üye var.akşamdan hazırlayıp yanlarına alıyorlar.
      yapıp yanında taşırsan kolay gidecektir diyet.aksi takdirde kaçamaklar kaçınılmaz olur.

      Sil
    2. meraba
      şöyleki tartılmaya korkuyorum..
      diyetide 3 gün yapıp 1 gün bozuyorum o da deli gibi değil kaçamak şeklinde yada normal bir öğün şeklinde, karnımda şişlik oluyor sadece ...
      atak dediğimiz saf protein dönemi ile aynı değilmi ben hep öyle yaptım.
      artık koruma diyetine geçsem sonrada bitince bir ay falan sonra tekrar beş kilo için diyete başlasam uygun olur mu çok sıkıldım artık sürekli ne yiyceğimi düşünüp ayrı ayrı pişirmekten

      Sil
    3. şu aşamada zaten yaptığın dukan olmaktan çıkmış:Den azından verdiğini korumak için güçlendirme gibi yapıp sonra dediğin gibi başla.
      veya kendini motive edip 1-1 devam edip kurtul gitsin kilolardan.

      Sil
  13. merhaba, benim yeni bir sorum var:
    - tatlandırıcı kullanımı ayda-haftada bir olmalı vs gibi bir öneriniz var mı? bazı yerlerde atakta tatlandırıcı kullanmayın diyorlar, ben kullanmıştım...
    - light labne tarifinizi aldım, böyle bir ürün üretsek günde tüketme sınırımız ne olmalıdır?

    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)
      -günlük limit 8 dose olarak önriliyor dukan'da.tabletse 8 adet,tozsa 8 tatlı kaşığı gibi.bünyeden bünyeye farkeder tatlandırıcı kullanımı.0 kalorililer aslında o yüzden kilo aldırma olasılıkları yok.atakta da kullanılabilir.light kola vs.de tatlandırıcılı.
      çekinmemiz gereken yapay oldukları için uzun vadedeki etkilerini bilememek(her ne kadar onaylı olsalar da)bu yüzden aşırıya kaçmamak lazım.veya doğal olan stevia'yı kullanmak çözüm olabilir.
      -süt ürünlerinin günlük tüketim toplamı 1lt'yi süt tozu da 3 yk'nı geçmemeli.Benim verdiğim tarifle koca bir kase çıkıyor ve bitirsen bile halen limiti doldurmamış oluyorsun.

      Sil
    2. oh rahatladım
      ben toz splenda almıştım
      atakta 1,5 kaşık kullandım birgün. light kola hiç içmiyorum da tatlı krizlerim için sizin sütlaçı andıran bir karışım yapmıştım

      Sil
    3. teşekkür etmeyi unuttum, teşekkürler!

      Sil
  14. simla, ben starbucks hastasıyım dukana uygun bir içecek kompozisyonu önerir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en uygunu yağsız sütlü latte sanırım.şekersiz vanilya şurubu ve splenda da var starbucksta.daha ne olsun:)

      Sil
  15. Tekrar merhabalar,atak evresini geçtik şükür,şimdi seyir evresindeyim ve 1 gün saf protein,1 gün protein+sebze yapıyorum.Şunu sormak istiyorum,kitapta diyorki protein+sebze gününde, sebzeleri "her öğün tüketmemek koşuluyla" istediğiniz kadar yiyebilirsiniz.Yani ben sabah domates salatalık yesem bunuları aynı gün öğle ve akşam yiyemeyecek miyim?Bunu mu anlamalıyım?Bir de şunu sorayım saf atak evresinde de seyirde de bütün otlar,soğan,sarımsak serbest diye okumuştum sizden.Bu otlara kıvırcık,marul,tere,roka,yeşil soğan dahil mi?Yoksa sadece maydanoz ve dereotu mu?Teşekkür ediyorum.Sağlıklı günler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      her öğün yenmemesi gerekn aslında havuç.fakat kitapta kavram kargaşası olmuş sanırım.onun dışında sebzeleri her öğün proteinle beraber olmak şartıyla yiyebilirsin.
      Protein günlerinde soğan,sarmısak ve kokulu otlar çok çok az miktarda olmalı.(çeyrek soğan,1 sarmısak,1-2 dal veya yaprak maydanoz,nane,fesleğen,dereotu,roka,tere vs)marul buna dahil değil.sebze günlerinde daha uygun olur.
      :)

      Sil
  16. Merhabalar,
    Çiğköfte aşığı biriyim.Canım tatlı ya da herhangi bir şey çekmiyor sadece çiğköftenin hayaliyle yaşıyorum.Sorum şudur ki güçlendirme evresinde izin verilen nişasta günlerinde marketlerde patatesli çiğköfte diye satılan toz halindeki çiğköfteden yemem sizce uygun mudur?İçeriğinde "Çiğköftelik Bulgur, Patates Püresi, Biber Salçası, Pul Biber, Karabiber, Kimyon, Yenibahar, Limontuzu, Tuz, Granül Soğan, Granül Sarımsak, Kurutulmuş Maydanoz" bulunan toz halindeki çiğköfteyi alıp su ve izin verilen 2 çay kaşığı bitkisel yağ ve 1 tatlı kaşığı domates püresi eklemeyi düşünüyorum.Ve izin verilen 200 gramını yemeyi düşünüyorum.Siz ne dersiniz?Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      bu kadar yapay birşey yiyeceğine güçlendirmede gerçek çiğ köfte yesen daha iyi olur.gerçeğinde protein de var üstelik.nişasta olarak da bulgur almış olursun.diğer şekilde hem bulgur hem patates almış olacaksın ki o da toz şeklinde olduğu için içeriğinden asla emin olamazsın.

      Sil
    2. İlginiz için teşekkür ederim.Dışarıda satılan çiğköftelerin içinde çok yağ var diye böyle yapayım demiştim ama haklısınız.Sanırım kendim yapsam daha iyi olacak.Tekrar sağolun.

      Sil
  17. simlacım facebook sayfasında defalarca sordum ama sanırım görünmez oldum yanıt bulamadım. burdan sormak istiyorum. seyir dönemindeyim. 1+1 yapıyorum. 2 haftadır spora başladım haftada 4 gün 1,5 saat spor yapıyorum. ama 3 haftadır kilo veremedim yumruk için başlamam gerekir mi? beklemeli miyim? hızla kilo kaybedenleri gördükçe zaman mı kaybediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizliye düşmüştür yine:(
      ölçülerini aldın mı hiç?
      ciddi spor yapıyorsun.yağlar kasa dönüştüyse tatrıya değil ölçüye yansır ancak.

      Sil
    2. peki bu dönüşüm sürecinin bir sonu vardır ve artık tartıya da yansır değil mi simla? devam edicem aslında motivasyonum yüksek ve kendimi diyette bile hissetmiyorum :)) çok tatlı krizim tutunca da dukanellamsı bir karışımla geçiriyorum. 1. ayımı doldurdum

      Sil
    3. mutlaka yansır.protein miktarını az tutmamaya çalış.

      Sil
  18. Slm 3 haftadir dukan yapiyorum haftada 1 kilo anca gidiyor hergun bir saat tempolu yuruyorum.ama daha fazla gitmiyor o yuzden l carnitin toz aldim sute katip iciliyor spordan once dogrumu yapiyorum yag yakmak icin fikriniz nedir tsk.

    YanıtlaSil
  19. aslında ideali haftada 1kg zaten.l-carnitinin ekstra etkisi olup olmayacağını bilemiyorum ama şahsi fikrim gerek olmadığı.

    YanıtlaSil
  20. Dukan boyunca en fazla faydalandığım site oldu burası. Bu yüzden öncelikle çok teşekkür ederim :)

    Diyete yeni başlayanlar için de moral olsun diye kendimden bahsedeyim kısaca, 10. haftamdayım. Toplamda 11 kilo verdim. Artık kilolarımı benimseyip onlardan kurtulamayacağımı düşünüyordum. Çünkü diyetisyen de denedim, spor da, aç kalmayı da. Nişanlım ise kilo almak için diyetisyene giden bir insan olunca, yüzüme açık açık "niye kilo vermiyorsun, yanında çok kilolu kalıyorsun" diyenler bile oluyordu artık. 71 kilo ile başladım, şu anda 60 kiloyum.

    Arada tatlı krizine girip diyabetik reçele dukan poğaçaları batırıp yedim, cips ve abur cubur istiyorum diyerek yer elmasına tatlandırıcı ve biraz tarçın serpip fırınladım tatlı cipsim olsun da film izlerken atayım ağzıma diye :)

    2,5 ay sonra diyebiliyorum ki, artık gerçekten de canım eskisi kadar istemiyor da. Ekmek, makarna, pilav şu anda serbest bile olsa yemem. Vicdanım el vermiyor çünkü :) Emeğime yazık olacakmış gibi geliyor.

    Ve öyle güzel önerilerde bulunuyorsunuz, öyle farklı tarifler deniyorsunuz ki, artık annemle her alışverişe çıkmadan önce siteye mutlaka bi göz atıyoruz. Yeni bir tarifte evde olmayan bi malzeme olacak mı diye :)

    Gerek tv de gerek yolda karşıma çıkan işsiz kalmış diyetisyenlerin bu diyeti kötülemesine artık sadece gülüp geçiyorum. Çünkü gıda mühendisiyim, beslenme ile ilgili onlarca ders aldım. Sadece daha fazla hasta isteğiyle iyi bir şeyi karalayan tek sektör değil ne yazık ki zaten diyetisyenlik.

    Tariflerin, önerilerin devamını bekliyoruz. :)

    YanıtlaSil
  21. :))
    harika kilo vermişsin.çok sevindim işe yaramasına blogun:)
    evet gerçekten de vicdanı el vrmiyor insanın.
    ben güçlendirmde olmama rağmen(üstelik emzirdiğim için daha da esnek) yine de ne pilav ne şöyle soslu bir makarna yemedim henüz.zaten fazla yağlı yiyecekleri değil yemeyi gördüğümde bile midem bulanıyor artık:)

    yeni tariflerde görüşürüz:)

    YanıtlaSil
  22. Slm Cevap icin tsk ederim cok hizlisiniz maasallah merakimizi hemen gideriyorsunuz limon kullanimi icin ne dersiniz tecrubelerinizle.

    YanıtlaSil
  23. limonda çok şeker var su.ekşi olduğuna bakma.sadece tatlandırmak için az miktarda kullan.

    YanıtlaSil
  24. merhabalar,
    Bir kaç sorum olacak cevaplarsanız çok sevineceğim.
    Dukanda 12.günümdeyim. 1 kilo verebildim. Birşeyleri yanlış mı yapıyorum bilemiyorum fakat 2 adet antidepresan kullanıyorum sebep bu olabilir mi sizce? Bir de vazgeçemediğim geç saatlerde yeme alışkanlığım var diyetimi bozmayacak şeyler olsa da gece 22:00 de yada daha geç saatlerde birşeyler yiyorum Bu da sebep olabilir mi bu yavaş ilerleyişime ?
    Bir de son olarak gotu kola olarak Solgarın bir ürününü buldum. Bir fikriniz var mı bu ürün hakkında veya önerebileceğiniz bir marka ?
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
  25. merhaba:)
    evet malesef antidepresanlar bu etkiyi gösterebiliyor.azaltma gibi bir şansın olabilir mi dr.unla görüşüp?
    tabi farklı bir durum da olabilir kilo vermene engel olan.hiç yakın zamanda tetkik yaptırdın mı?
    gotu kola'yı deneme şansım olmadı emzirdiğim için.ama bilinen ürünlerden şaşmamak en iyisi.

    YanıtlaSil
  26. Simla Hanım merhaba,
    Ben 30 martta dukan diyetine başladım. 6 günlük atak evresini 3 kiloyla bitirdim ve seyir evresine geçtim. Fakat 15 gün oldu 3 kilonun dışında yarım kilo daha vererek toplamda 3,5 kilo vermiş oldum. Sanki biraz yavaş mı gidiyor kilo vermem diye endişeleniyorum. Gerçi motivasyonum yerinde ama biraz zor kilo veren biri olarak emeğim boşa gitmez umarım diyorum:) Bilgilendirirseniz sevinirim.
    Teşekkürler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. BERNA sebzeler eklenince biraz vücut inat edip direniyor...sen daha inatçı ol..zaten demişsin zor veriyorum diye daha öncede diyet denemelerin olduysa gayet normal yavaş vermen. adet dönemide etkiliyor. ama sabret birden başlıyor gitmeye, motivasyonunda yerindeymiş bu dahada güzel..simlanın hazırladığı face sayfasına da uğruyorsan motivasyonu iki katına çıkarıyor. başarılar ve bol eksili günler :)

    YanıtlaSil
  28. Berna Yasemin çok güzel özetlemiş.
    Ek olarak tuza dikkat et.Suyu ihmal etme.Sebze günlerinde protein miktarının az olmamasına dikkat et.
    Ne kadar çok saf protein alırsan o kadar hızlanırsın.Süt ürünlerini çok yiyorsan toplamda 1 lt'yi geçmemeye çalış ve sütü 1 brd.la sınırla.

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar,
    Evet belki de tuz neden olabilir. Suyu 1.5 lt olarak her gün neredeyse tüketiyorum. Suyun yanı sıra Yeşil çay ve meyve çayları da içiyorum.
    Sütü kahve içerken kullanıyorum. fincanın çeyreği kadar süt koyuyorum. Günde iki fincan kahve bu şekilde tüketiyorum. Yoğurt da günde iki yarımşar kase kullanıyorum veya bir bardak ayran . Sade süt pek tüketmiyorum. Hımm bir de sabahları lor peynirik var, o da iki tatlı kaşığı kadar. bunlar bir lt'yi geçiyor mudur acaba:)
    Bir de protein yanında ki sebzem çok mu diye endişe ediyorum, mesela 150 gr kıymanın içine bir yumurta ve bir de beyazı ekleyip bir yeşil soğan bir orta domates ekliyorum bu çok mu mesela. Ya da iki tavuk pirzola yanında bir kase yoğurdun içine bir kırmızı biber bir sarımsak ve biraz dere otu...
    Biliyorum bu sorulardan çok sıkılmışsınızdır ama merak işte:)
    Yardımcı olduğunuz için çok çoook teşekkürler.
    Sevgiler.
    Berna

    YanıtlaSil
  30. Eyvah eyvah limonda gerçekten çok mu şeker var:))
    Ben bugün kendime tavuklu çorba yaptım ve içine bool limon sıktım:)
    Sizler olmasanız ben yanlışlarımı göremeyeceğim. İşte bu bilmediğimiz şeylerden ötürü de kilo vermemiz duruyor sanırım:))
    Nedenleri okudukça ortaya çıkıyor Simla hanım:)

    YanıtlaSil
  31. Merhaba simla hanim dukan teste 4gun atak cikti yaptim ve 19.6.12 butun kilolardan kurtulus gunu cok yavas ilerliyorum arada kacamakta oluyor yani 3,4 tane badem bir iki zeytin gibi aceba dedigi zamana boyle devam edersem verebilirmiyim morale ihtiyac var tsk.

    YanıtlaSil
  32. su merhaba,
    dukan'da yenebileceklerin listesi kesin ve net.bunların dışında yediğin herşey 1-2 adet bile olsa sistemi bozacaktır.o masum gördüğün zeytinin veya bademin sana geri dönüşü diyetinin gereksiz yere uzatmak olacaktır.ancak dukan'a tam olarak uyarsan sonuç alabilirsin.verilen tarihten bile önce olabilir bu:)

    YanıtlaSil
  33. Cok tesekkurler verdigin cevap icin bir sey daha sormak istiyorum aksam yemegi yerine protein tozum var az yagli sutle iciliyor dukan dan once bu dieti yapiyordum cok ac kalindigi icin dukana basladim yemek yerine tozu iciliyordum gunde iki ogun toz bir ogun yemek olma sartiyla bir diyetti.Daha once sormustum l carnitin degil bu toz baska fikrin nedir uzun oldu sorum ozur.

    YanıtlaSil
  34. malesef su,
    dukan protein tozlarını uygun bulmuyor.

    YanıtlaSil
  35. Slm.Simla hanim ,Günlük iki kasik yulaf kepegi izinli ama ben yulafi da seviyorum gün icinde yemeyi ölcü nedir.

    YanıtlaSil
  36. Atakta 1,5,seyirde 2 kaşığın üzerinde yemek uygun değil su.
    yulaftan kastın yulaf ezmesiyse o zaten izinli değil.

    YanıtlaSil
  37. Selam Simla hanim kilo bayagi verdim10 kilo kadar ama daha verecegim7,8 kilo daha var.2/0 yapmak istiyorum cünki üstte bir sey kalmadi kalca basen göbek te var bu sekilde 2/0 ile sonuc alan varmi ise yariyormu tavsiyeniz nedir?tsk.

    YanıtlaSil
  38. su merhaba,
    2/0 kilo fazlası olanalra göre değil daha çok bölgesel selülit tedavisine yönelik bir uygulama.lpg,mezoterapi vs.gibi yöntemlerle beraber uygulanması öneriliyor.7-8 kilo için seyire eski sitemde devam etmek yerinde olacaktır.ayrıca sorunlu bölgelere yönelik egzersizlerden faydalanmalısın.

    YanıtlaSil
  39. Merhabalar,
    Dukan diyetiyle 15 kiola verdim ama 4 haftadır durdu.
    Durma noktasında 4 gün atak yaptım,
    zaten günde 1 saat koşu bandı ile hızlı yürüyüş yapıyorudum, ve 1 saat pilates.
    Bütün bunlara rağmen hiçbir sonuç alamadım.
    Fikir verebilir misiniz? İlaç vb hiç bişi kullanmıyorum.
    Daha ne yapabilirim.
    Teşekkürler…

    YanıtlaSil
  40. Lütfen en kısa zman da bi yol gösterebiilir misiniz?
    Diyeti bırakmak istemiyorum ama kilo ermek adına da her şeyi yaptım.
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  41. merhaba:)
    tartıya eksi yansımamasının sebebi sporla kasların ağırlaşması olabilir.
    60 kilodaki kaslı biri 60 kilodaki yağlı biriyle aynı görünmeyecektir.vücut ölçülerini aldın mı hiç?büyük olasılıkla incelme devam ediyor.

    YanıtlaSil
  42. Bugün 15.günümdeyim 4 gün atak yaptım.ve 76 kilodan 72 kiloya geldim.fakat sebze +proten gününde iş yerinde pişirilen sebzeden alıyorum yağ kullanıldığı için suyunu değil sebselerini alıyorum.diyetimi olumsuz etkilermi.şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  43. merhaba;
    uzun vadede duaklama yapabilir.çok zorunlu olmadıkça yenmemeli.

    YanıtlaSil
  44. merhabalar
    bugün 28 gün oldu ve 5,5 kğ verdim fakat çok düzenli olan adet dönemimde 10 gün gecikme oldu ve halada olmadı endişelenmemi gerektiren bi durum varmı
    lütfen bilğilendirirmisiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Diyetin başlarında bazılarında görülen bir durum.Eğer özel bir durum değilse sebebi kilo vermeye bağlı olabilir.Devam ettiği takdirde dr.a danışmakta fayda var.

      Sil
  45. Merhaba,beniM 5 kilo fazlalığım vardı 5 yılda veremedim. Dukan diyetinde 40. Gündeyim.atak evresinde 2 kilo verdim ve seyir evresinde hiç veremedim.sürekli oturarak iş yapıyorum ve akşam eve 8 den önce gelmediğimden aksam 9 dan önce yemek yiyemiyorum. Günde 10 ar dklık 3 kez hızlı yürüyüş yapabiliyorum.bu duraganlığı nasıl aşabilirim?

    YanıtlaSil
  46. Merhaba. 11. günümdeyim, 3 gün atak yaptım. Kesinlikle kaçamak yapmadım, çok hızlı kilo veren biri olmama rağmen hiç kilo veremedim. Ek olarak yıllardır Modiodal isminde bir ilaç kullanıyorum fakat bu ilacın kilo vermeyi durdurma gibi bir işlevi yok. Yardımınıza, yönlendirmenize muhtacım... Selamlar.

    YanıtlaSil
  47. merhabalar.ben 8gundur dukan diyeti yapiyorum.baslamadan once dukan test yaptim ve 6gun atak donemi verdi bu atak doneminde 2.200 kaybedecegim yaziyordu fakat ben sadece 1kilo vermisim herseyede uydugum halde.bugun ise seyir donemimin 2.gunundeyim ne yapsam karar veremedim tekrarmi basa donsem..veya metabolizmami hizlandirmak icin birseylermi yapsam.72kg ile basladim suan 71kg yum.yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. test sonucu ortalama bir rakam verir.atakta genelde ödem kaybı yaşanır.fazla ödemin olmadığı için olabilir.
      başa dönmek fayda sağlamayacaktır.aynen devam ettiğinde sonuç alabilirsin.

      Sil
  48. merhabalar,
    ben 26 gündür dukan yapıyorum. 63 kilo ile diyete başladım. atak evresini 3 gün yaptım 61 kiloya düştüm. hedefim 57.. 23 gündür seyir evresindeyim ama henüz kilo verebilmişliğim yok. ve harfi harfiyen uyguladıgımada eminim. hatta durakladı diye beyaz günde yaptım. çok aşırı süt ürünleri tüketen biride deilim veremememin nedeni laktoz dicem ama mümkün deil. sürekli kitap elimde geziyorum. tatlı krizlerimi bile görmezden geliyorum. ve eritmem gereken kısım basen bölgesi. acaba 2/0 yapmak benim için daha mı uygun olucak.

    YanıtlaSil
  49. nolur cevap yazın :( hiç motivem kalmadı napmalıyım ben. aşırı vermem gereken kilo yok aslında acelemde yok ama insan hiç vermeyincede strese giriyo ve ne heycan ne şevk kalmıyo :( ayrıca yaşımda 24. boyum 1.70 belki daha iyi yardımcı olabilir siniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sibel merhaba,
      boyuna göre kilon ideal olduğu için vermekte zorlanıyorsun muhtemelen.zaten önlemlerini de almışsın.acaba ödem veya kabızlık problemin mi var?Yeterli sıvı alıyor musun?Gazlı içecekleri ve tuzlu ürünleri fazla tüketiyor musun?Yeşilçaya ağırlık verirsen bu sorun da çözülecektir.

      2/0 daha ziyade hiç kilo fazlası olmayan ama selülit tedavisi görenler için uygun.
      senin durumunda

      Sil
    2. kabızlık sorunum bazen oluyo ama gojiberi tüketiyorum arada, bide keten tohumuda iyi geliyo sanırım. gazlı içecek hiç içmem ama suyu çok içiyorum. yeşilçayı hiç sevmem ama bari bide onu deniyim :)
      dukan testine göre 17 aralıkda bitmesi lazım seyir evremin ama nerdeeee :) teşekkür ederim desteğiniz için, bu hafta en azından 500 gram falan versem şevke gelicem tekrar ama bakalım. yarın tekrar beyaz gün yapıcam inşallah o işe yarar :-/

      Sil
  50. valla bende ayniyim bugun 13gun oldu diyete baslayali 1bucuk kiloyu zor verdim gitmiyor kilolar yaaaaaa....2bucuk ay once dogum yaptim aceba hormonelde olabilirmi

    YanıtlaSil
  51. SUDA AKLIMA GELIYO 2AYLIK BEBEGIMI GUNDE 2-3 KEZ EMZIRDIGIM ICIN YESIL CAY ICEMIYORUM BELKI BIR SAKINCASI OLUR DIYE.ACEBA BITKI CAYLARI ICEMEDIGIMDENMI BUKADAR ZORLANIYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eda daha dur bakalım.Vücudunun kendini toplaması bu kadar kolay değil doğumdan sonra.Bol bol su iç ve emzir bebeğini.en iyi kalori yakma şekli:)

      Sil
    2. umarim istedigim kiloya duserim

      Sil
  52. Simla hanım merhaba,
    Diyete başladım 2.gündeyim şimdilik iyi gidiyor.
    Ancak hava cok soğuk olduğu için yürüyüş yapamıyorum onun yerine dukan egzersizlerini yapıyorum.Yeterli mi sence?

    YanıtlaSil
  53. Merhaba Simla hanım, daha önce de sorulmuş ama cevabınızı göremedim. Bir kez daha deneyeyim diyorum. Marketerde yağsız soya unu diye bir şey var. Değerleri yüzde olarak şu şekilde.
    Yağı alınmış (%)
    Protein …………………..52
    Karbonhidrat …..………27
    Yağ ………………...………1
    Kül …………………...…….6
    Toplam diyet lifi ………...6
    Nem …………………...…..8


    Pınar süttozuna oranla, daha çok proteini, daha az karbonhidratı ve daha az yağı var. Sizce bundan yaptığımız keklere muffinlere bir iki yk koysak olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)
      süttozundaki protein hayvansal soyadaki ise bitkisel.
      soya ürünleri vejetaryen dukan uygulamasında izinli.fakat soya unundan emin değilim.bu beslenme değerleriyle merkeze sorayım.bakalım ne diyecekler.ona göre cevabı yazarım.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Bekliyorum.

      Sil
  54. simla hanım merhabalar..öncelikle blog için şükranlarımı sunuyorum size.yulaf kepeğini bir gunluk limitimizden fazla tuketirsek duraklama yasar mıyız acaba?mesela 6 kasık 10 kasık yulaf kepeğiyle yaptıgımız tariflerde pasta ekmek vs. hepsini tukettiğimizde ekstra bir kilo alımı olur mu? şmdiden teşekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seda merhaba,
      duraklama yapar mutlaka çünkü kepek de bir karbonhidrat.limiti aşmak uygun değil.hele ki 6-10 kaşık hiç değil:)

      Sil
  55. Simla Hanım, soya unuyla ilgili merkezden haber çıktı mı acaba?

    YanıtlaSil
  56. :))evet izinli değil malesef söylediğim nedenden.soruyu nerede sorduğnu unuttuğum için yazamamıştım yanıtı pardon.

    YanıtlaSil
  57. Çok teşekkür ederim. Yulaf kepeğinin tadından hoşlanmadığım için bir ek malzeme olarak düşünmüştüm önceleri ama artık soya ununa ihtiyacım kalmadı sayenizde. Tarifleriniz ve açıklamalarınız sayesinde kabartabildiğim ve tadını güzelleştirebildiğim yulaf kepekli ekmekler, kekler yapabiliyorum artık :)

    YanıtlaSil
  58. simla hanim merhabalar.ben suan atak donemindeyim.baslamadan once test yaptim 6 gun atak 2.200 kilo kaybi verdi.ama ben suan atagin 5.gunundeyim ve verdigim 1 kilo bile olmadi.ne yapmaliyim? ataga bir sure daha devammi edeyim yarindan sonra seyiremi geceyim daha verecegim 17 kilom var.cok zor veriyorum hizlandirma icin metabolizmayi calistirmak icin birseyler yokmuuu???

    YanıtlaSil
  59. simla hanim merhabalar.ben suan seyir donemindeyim.baslamadan once test yaptim 6 gun atak 2.200 kilo kaybi verdi.dukanda 14.gundeyimm ama benim verdigim 1 kilo bile olmadi.ne yapmaliyim?17 kilom var.cok zor veriyorum hizlandirma icin metabolizmayi calistirmak icin birseyler yokmuuu???

    YanıtlaSil
  60. simla hanım ben seyir evresini 1 gün sp 1 gün ps uyguluyordum bir aysan biraz daha kadar böyle devam etti şimdi 5 gün ps 5 gün sp uygulamasına geçebilir miyim?

    YanıtlaSil
  61. merhabalar ben burcu yoğurdu çok seviyorum şuan seyir evresindeyim sp ve ps günlerinde max tüketebileceğim yoğurt miktarı nedir?bu arada hiç süt tüketmiyorum onun yerinede yoğurt yiyebilirmiyim şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  62. Burcu merhaba,
    yoğurt yağsız olduğu sürece yenebilir.tüm süt ürnleri toplamda 1 kg2yu geçmese iyi olur.

    YanıtlaSil
  63. MERHABA SIMLA HANIM.ben birkac kez diyete basladim ama atak donemimi bitirmeden geri biraktim cunku ataktan vermem gereken kiloyu veremiyorum ve motivasyonum gidiyor pes ediyorum.NE YAPMALIYIM BANA YARDIMCI OLUN COK CARESIZ DURUMDAYIM VERMEM GEREKEN 17KILO VARRRR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eda Merhaba,
      öncelikle çok iyi hazırlanman ve kendini motive etmen lazım.tüm uyguladıklarının doğruluğundan eminsen ;sabırsız davranmazsan sonucu göreceğinden eminim.

      Sil
  64. ben 16 yaşındayım bugün atak evresinin 3. günümdeyim tartılmıyorum çünkü ben kiloyla değil görünüşümle bitirmek istiyorum diyeti ama sanırım hiç kilo veremedim 63 kiloyum şuan boyum 167 sürekli tuvalate gidiyorum çişim geliyor bu normal mi bi de ben yulaf ezmezi kullanıyorum bilinçlendirirseniz çok sevinirim :))

    YanıtlaSil
  65. merhabalar ben bu sayfayı ve diğer sayfalardaki yorumlarıda okudum seyir evresine girince kilo verme duruyomuş doğru mu duruyorsa ne yapmam lazım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkesde görülecek diye bir durum yok ama olduğunda yapılması gereken aynen devam etmek.kilo verme durmuyor sadece sebzeler eklendiğinde bir süre ödem olabiliyor.kitapta detaylı anlatılıyor bu durum.

      Sil
    2. peki çok teşekkür ederim bi soru sormak istiyorum ben 63 kiloyum kaç günde 52ye düşerim bana bir süre söylebilirmisiniz bugün atağın 3. günündeyim

      Sil
  66. merhaba
    ben 23 ocak 2013 de dukan diyetine başladım .yaklaşık 3 hafta oldu 6 gün atak yaptım . 75 kilo ile başladığım diyete atak sonunda 71 e düştüm şu an 1+1 şeklinde seyir evresi yapıyorum . 69 kilodayım ama son günlerde bi değişiklik olmuyor. tartıya çok çıkmamaya çalışsam da 2 güne bir duramayıp tartılıyorum. ayrıca neredeyse hiç egzersiz yapmıyorum. şu an ki durumum normal mi diyetin seyrine göre merak ediyorum. bu yüzden görüşünüzü almak istedim şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  67. Merhaba,
    6 ay kdr dukan yaptiktan sonra tum evrelerimi tamamladim hatta yag oranim yuzde 6ya dusmustu. fakat son bi aydir inanilmaz derecede hizli kilo aliyorum.ve bunu hic bisey yemesemde durduramiyorum. Pilatese basladim bir hafta once hareketin de incelmeye etkisi olmasina ragmen gitgide sisyorum. Bi ara yulaf kepegini ihmal etmistim. Acaba onla mi alakali? Ve simdi ne yapmaliyim sizce en basa geri mi donmeliyim? Baska bi evreden mi baslamaliyim? Ne yiyecegimi sasirdim ve moralim inanilmaz derecede bozuk. Fikir paylasiminiz icin simdiden tesekkurler. Yardimci olacagindan eminim :) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  68. İrme hanim,
    bu dukan denen illeti ben bi ay yaptm hic akla kara sigcak diyet degil daha snra verdigm 8kiloyu fazlasyla aldm sonra uzman yardiminin daha etkili olucagni dusundum smdi diyetisyen esliginde veriyorum saglikliyim mutluyum hepinize tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  69. irme merhaba,
    hiçbir diyet yoktur ki bıraktığınızda kilo almayı engellesin.saf perşembeleri uyguluyor musun?

    YanıtlaSil
  70. arcak dukanla kaç kilo verdiniz?

    YanıtlaSil
  71. Tabi ki hic birakmadim saf persembelerimi. Sadece yulaf kepegini aksattim o da zamansizliktan. Biraz tatliyi kacirmistim ama su anda hic bisey yemiyorum. Sizce hangi asamadan devam edersem bu durumu eski haline getirebilirim simla hn.?

    Sevgili arcak, tavsiye icin tsekkur ederim.uygulayacagim.

    YanıtlaSil
  72. sadece yulaf kepeğine bağlı bir durum olamaz muhakkak. dukan'ın önerisi ideal kiloya ulaşınca Akdeniz tipi beslenme.
    Yani sebze,protein ve kaliteli ama daha az miktarda karbonhidrat.
    Şeker alımını ve beyaz unları minimuma indirmek,eski alışkanlıklardan kurtulmak gerekiyor.
    hiçbirşey yemesem de kilo alıyorum demişsin.yeme düzenini bozmuş olmak da buna etki etmiş olabilir.

    diyetisyen eşliğinde zayıflamak şüphesiz sağlıklı bir yöntem ancak hayat boyu diyetisyen kontrolünde olamayacağımızdan otokontrol şart.

    YanıtlaSil
  73. Slm Simla hanim bil yil önce dukanla 10 kilodan fazla kilo verdim .Türkiyeye geldim sonra oruc kilomu korudum.ama vücudum da kaslarim ve kemiklerimde cok agrilar oldu dr.gittim vitamin igneleri vurdu kemiklerim zayiflamis fazla protein almaktan.Dukan dieti hic baslamamak lagzim en iyisi kontrollu yemek ve spor yapmak.saglikl herseyden önemli.

    YanıtlaSil
  74. çok geçmiş olsun.ilk kez böyle bir durumla karşılaştım.

    YanıtlaSil
  75. Merhabalar ben özlem, birgün sonra iki hafta oluyor dukana başkadım. atak evresini 7 gün yaptım 2 kilo verdim bir haftadırda seyir evresi yapıyorum hiç kilo veremedim hatta verdiklerimide aldım gibi bir iki kez bozdum biraz fındık yemiştim atak evresinde bir de seyir evresinin 5. gününde iki üç kaşık mantı yedim sossuz ve yoğurtsuz onun dışında hemen hemen herşeye uyuyorum ama kilo vermem durduğu gibi aldım gibi bir şey sormak istiyorum protein diyorsunuz ya ben anlatayım ne yediğimi doğrumu lütfen cevaplayın. sabahları 2 yumurta hergün yanında biraz peynir yada lor ve kepekli krep yiyorum öğlene kadar bol su ve bitki çayları içiyorum ve şekersiz kahve öğlen ve akşamsa köfte yada tavuk ağırlıklı olarak tavuk ama mesela 4-5 but yiyorum ölçü olarak 6-7 köfte gibi bunlar fazlamı ve yoğurt yağsıız tercih etmeye çalışıyorum ama son günlerde onuda azalttım bunlar doğrumu lütfen yardımcı olurmusunuz şimdiden tşkler

    YanıtlaSil
  76. COK ACIL YARDIM ISTIYORUMM
    BUGUN DUKANA BASLAYALIM TAM 11 GUN OLDU 3 GUN ATAK YAPTIM VE 1+1 LE DEVAM ETTIM TOPLAMINDA ISE SADECE 1.100GR VEREBILDIM HIC ANLAMADIM NEDEN BOYLE OLUYOR.1.59 BOYUNDA 67 KILODAYIM 10KILO FAZLAM VAR.NE YAPMALIYIM YARDIMMMM LUTFENN CEVAP YAZINN

    YanıtlaSil
  77. Merhaba ben atakta 2.5 kilo verdim daha sonra seyirde 1 kilo daha verdim araya adet dönemi girdi biteli 3 gün oluyor ama yarım kilo almış gözüküyorum atağı 3 gün yaptim seyirin 17. gunundeyim kilo fazlamda çok 84 kiloyum 75 kilo olmak istiyorum ama motivasyonumu kaybettim sizce yumruk vb. yapmalı mıyım? Bu aralar dukan tatlılarıni da çok yedim ama izinlileri kullanmadan kakao nisasta vb kullanmadım etki etmis olabilir mi?

    YanıtlaSil
  78. iyi günler ben diyete başlayalı 6 gün oldu 3 gün atak evresı vardı .suan sehır evresındeyım baktıgım cogu tarıfte mısır nısastası yazıyor bana bu serbest mı dogru duzgun bır cevap bulamadım cok çelişkide kaldım yarımdıcı olun ....

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips