sosyal ağlarda izleyin

23.1.12

DUKANBURGER

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

MALZEMELER:
ekmek için:
-1,5 yk yulaf kepeği
-2 yumurta beyazı
-4 yk süttozu
-2 yk yağsız yoğurt
-1 çay kaşığı tatlandırıcı
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-1 tutam susam

köftesi:
-250 gr yağsız kıyma
-1 tatlı kaşığı karbonat
-1küçük rendelenmiş soğan
-karabiber
-kırmızı biber
-kimyon
-toz sarmısak

içine:
-soğan dilimleri
-kornişon
-hardal
-marul,domates(atak hariç)

Fırın 180 derecede ısıtılır.
Ekmeğin önce sıvı sonra katı malzemeleri beraber çırpılır.Kek hamuru kıvamındaki hamur ısıya dayanıklı küçük kalıplara bölüştürülür.(ben borcam kase kullandım.2 adet çıktı)Üzerine birer tutam susam serpilir ve yaklaşık 25dk pişirlir.Fırında soğumaya bırakılır.

Kıyma tüm malzemeyle yoğrulup ,dolapta en az 1 saat dinlendirilir.Yağsız tavada kızartılır.

Ekmekler ikiye bölünerek köfte ve izinli malzemelerle hamburger hazırlanır.

7 yorum:

  1. merhabalar, dukan diyeti ile ilgili kitabı aldım, okuyorum, bir yandan dün de uygulamaya başladım ama kafamda bir sürü soru var atak devresi için.. mesela kornişon yerine jalapeno biber turşusu yesem(sindirim sorununu önlemek için) olur mu, etleri lezzetlendirmek-terbiye etmek için salça kullanabilir miyiz, piyasada şekersiz şeker olarak satılan şekerlerden atak devresinde tüketebilir miyiz, içeceğimiz sütü çözünebilir kahve ya da doğal salep gibi şeylerle daha sevimli hale getirebilir miyiz gibi.. kitap bu sorularıma cevap vermedi ne yazık ki, deneyimli uygulayıcılardan yardım istemek en doğru yol olacak sanrım, siz atakta bu tarz sorularınıza nasıl cevap bulmuştunuz??

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Kitapta bulamayacağın soruların cevapları burada:)
    Ben başlamadan önce kitabın yanısıra yabancı kaynakları da çok araştırdım.Yine de kimi zaman güncellemeler oluyor diyete eklenen.Onları da sizlerle paylaşmaya çalışıyorum.
    Sağ kısımda DUKAN DİYETİ DETAYLARI ve S.S.S kısımlarındaki notları okursan birçok yeni bilgiye ulaşabilirsin.Ayrıca Atak evresi yemekleri bölümü de yenebilecekler hakkında bilgi verecektir sana.
    kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  3. selamlar.. dukanburger yapıyorum şuanda.. ama bir şey sormak istiyorum.. yulaf kepeği ile yulaf ezmesinin farkı nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      yulaf ezmesi yulafın içi, kepeği ise kabuğu.ezmesinin karbonhidratı çok yüksek,kepeğin yararları ise saymakla bitmez.

      Sil
  4. Merhba.
    Ben de diyete başlayalı 6.günümdeyim. Yalnız şu var. İlk başlarda ilk 5 gün yulaf hiç kullanmadım çünkü bulamadık. 5. gün ezmesini bulabildik. Daha sonra bugün de ruşeym denilen bir şey bulduk. Bununda hemen hemen aynı özellikleri var. Bunu kullansak olur mu?

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Bugün burgeri yapacağım ancak, ekmek için önce 2 tane çıktı demişsiniz, sonra 2'ye böldüğünüzü yazmışsınız. Yani 2 kaseye koyup sonra her bir kasedeki ekmekleri mi 2'ye bölüyoruz? O zaman 4 tane ekmek oluyor?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki ekmek çıkıyor.ortadan ikiye bölüp hamburgeri yapıyorsun.toplamda 2 hamburgerin oluyor yani.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips