sosyal ağlarda izleyin

20.9.11

LAHANA CİPSİ

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME

MALZEMELER:
-1 demet karalahana
-istenen baharatlar
-tuz
-2 çay kaşığı z.yağ

Fırın 170 derecede ısıtılır.Lahana yaprakları güzelce yıkandıktan sonra iyice kurutulur(hiç nem olmamalı)ortalarındaki kalın damarlar çıkarıldıktan sonra parçalara ayrılıp,istenen baharatlarla harmanlanır(ben toz sarmısak,toz tatlı ve acı kırmızı biber ve tuz kullandım)
yağlı kağıt serilmiş fırın tepsilerine üst üste gelmemesine dikkat ederek(3 tepsi oldu benimki) yerleştirilir.fısfıs yağdanlıkla 1-2 fıs yağlanır.Ve fırında yaklaşık 15 dk.çıtır olana dek pişirilir.10.dk.sonra sürekli kontrol edin aniden yanabilir.

Bu tarifi nerden buldun derseniz dukan chat'te konusu geçmişti.Adı KALE CHIPS.Neymiş diye googlayınca Martha Stewart teyzemizin tarifine ulaştım.Tabi bizdeki lahanalar daha farklı,o kıvırcık bir türüyle yapmış.
Fotoğrafta kuru sonbahar yaprakları gibi göründüğüne bakmayın muhteşem ,çıtır çıtır bir tada sahipler.Cips özlemini gideren bir tarif,üstelik de sağlıklı;)

Orijinal tarif:http://www.marthastewart.com/352650/chili-sauce-kale-chips

12 yorum:

  1. Vauv! Çok merak ettim, denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  2. Bende çok merak ettim tadı nasıl oluyor. Lahana görünce önce yüzüm buruştu biraz ama size güveniyorum :) İlk fırsatta deneyeceğim :)
    Birde patlıcan ve pancar cipsleriniz vardı. Patlıcanın tadı nasıl oluyor? PAtlıcan en sevdiğim sebzelerden ama cipsi sanki pek lezzetli olmayacak gibi geldi. Kabaklada cips yapabilir miyiz o nasıl olur sizce?

    YanıtlaSil
  3. patlıcanı çiğ bile yiyebilirim:D cipsi de gerçekten çok güzel oluyor.yoğurtla hele enfes.

    bu da enteresan bir tat.parşomen kağıdı gibi çıtır çıtır lezzetli birşey oldu.netteki yorumlardan da anladığım kadarıyla her yapan bayılmış.

    YanıtlaSil
  4. kabak daha sulu bir sebze olduğundan çıtırlaşması zor olur gibi geldi bana.ama denenebilir yine de.

    YanıtlaSil
  5. Herkese selam
    Bugün seyir evresindeki 10. günüm. 10 günde 1.2kg vermiş durumdayım :) Sporu çok aksatıyorum buna rağmen güzel ilerleme kaydetmiş gibiyim :)
    Hiç açlık hissetmez oldum bu normal mi? Diyete ilk başladığımda öğün zamanım geldiğinde açıkmış oluyordum bolcada yiyiyordum izinli yiyeceklerden. Son 3-4 gündür sadece öğün atlamamak adına zorla ve çok çok az yiyebiliyorum yemek. Bu diyette olması doğal bir durum mu yoksa bende mi sorun var acaba :)
    Bu akşam cipslerden yapmayı planlıyorum eğer onlarda iştahımı açmazsa bende bir sorun olduğu sonucuna varıcam :))

    YanıtlaSil
  6. Ayten merhaba,
    İştah kapanmasıyla ilgili başka yorumlar da var face'deki arkadaşlardan.sadece sana özgü değil yani.sanırım proteinin tok tutma özelliğinden kaynaklanıyor durum.
    öğün atlamamaya gayret et yine de.

    YanıtlaSil
  7. Yağmurlu bir izmir gününde patlıcan cipsleri yapılır. Yanına beyaz sosu rondodan geçirerek enfes bir deep sos hazırlanır veeee izlicek güzel bir film seçilip bir güzel cipsli soslu film keyfi yapılır :)
    Tarifleriniz için tekrar teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. :))ohhh süper.benim de canım istedi:)afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  9. selam.butun yazılarınızı bi solukta okudum dıyebılırım.ben 152cm boyunda ve 100 kıloda 2 cocuk annesı bırı olarak ve sureklı kılolar yuzunden hayatını kısıtlı ve mahrum yasayan bırıyım.şükürler olsunki saglık problemım yok ama bu kılolarla yaşamak zaten başlica bi problem .dıyorumkı acaba bu dıyet bana goremıdır bende yapabılırmıyım peki bana yardım edermısınız??????sevgilerle tutu

    YanıtlaSil
  10. Tutu merhaba,
    Bu diyet tam da sana göre:D
    Sağlık problemin olmamasına çok sevindim ama bu kiloyla devam edersen olması kaçınılmaz:(
    Dediğim gibi özellikle kilo fazlası çok olanlar en hızlı ve motive edici sonucu alıyorlar.(erkekler farklı biraz ama eşim de 100 kilo ile başlamıştı 2 ayda 85 kiloya düştü:))Eğer kararlıysan ben sana sonuna kadar destek olmaya hazırım:)
    face grubumuza da katıl.birçok arkadaş çok iyi sonuçlar alıyor.orada paylaşılanlar da çok motive edici oluyor.
    bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
  11. slm ben 19 yaşında 1.70boyunda 80 kiloyum 60 kilo olmak istiyorum ama bi türlü zayıflayamıyorum yardım eder misiniz? eşim kilolarımdan çok şikayetçi... melek

    YanıtlaSil
  12. Melek merhaba, ben de ayni dertten muzdariptim 25 gun onceye kadar. 25 gun once kitabimi okuyup bu blogun sıkı takipcilerinden olup onceden saglik problemiyle biraktigim dukan diyetine 2. Kez basladim ve 6 kilo verdim. Bu blogu takip et, degisik tarifler dene, diyeti olağan kilmaya hayatinla birlestirmeye calis, o zaman her sey daha kolay. 85 kilo ile basladim boy 155 cm. Buradaki tarifler ve yorumlar beni cok motive etti. Simla hanima tekrar tesekkurler. Inan melek basarabilirsin, gozunde buyutme... kolay gelsin...

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips