sosyal ağlarda izleyin

2.4.18

DUKAN DİYETİ VE CHIA TOHUMU


Dr. Dukan diyor ki,

Çiya (Chia) Tohumunu biliyor musunuz ? 
Benim savasçı gıdalar (Fight Foods) ismini verdiğim yiyeceklerde üçüncü sırada gelir. Obeziteye ve diyabete karşı birebirdir. 
İlk Fight Food’um yulaf kepegidir, ikincisi de konjac. 
Çiya tohumunu Meksika’da, tohumun ilk üreticisi sayesinde keşfettim. Tadına baktım, üzerinde çalıştım sonra kullanmaya başladım. 


Çiya tohumunun en önemli özelliği karadan alabildigimiz Omega 3 açısından zengin olmasıdır. 
Bildiğiniz gibi denizden aldığımız Omega 3 yağlı balıkların etinde yer almaktadır.
Bir not olarak denizden aldığımız bu besinin karadan aldığımıza oranla daha etkili olduğunu bilmelisiniz. Bunun dışında soğuk deniz balıklarında bulunan Omega 3 balıkları zaman zaman suyun donma derecesine erişen soğuktan korur. Deniz ürünlerinden aldığımız yağlar kemiklere epey faydalı geliyor gibi görünüyor. 


İkinci özelliği midede şişmesi ve güçlü bir tokluk hissi sağlamasıdır.
Üçüncü özelliği ikinciden de iyidir. Hızlı şekerlerin kana karışmasını yavaşlatır.
Dördüncü özelliği içinde barındırdığı faydalı yağlar sayesinde eklem duvarlarında biriken kötü yağları ortadan kaldırarak kalbi ve eklemleri korumasıdır.
Beşinci özelliği lif açısından zengin olması ve kabızlığa iyi gelmesidir.
Altıncı özelliği içinde belirli kanser türlerine ve yaşlanmaya karşı koruyan antioksidanlar barındırmasıdır. 

Benim diyetimi uygularken atak evresinde dolu dolu bir çorba kaşığı, seyir evresinde ise gunde iki çorba kaşığı çiya tohumu tüketebilirsiniz. 

Şahsen ben çiya tohumu kullanarak omlet ya da kuzukulaklı puding yapmayı epey seviyorum. Birçok hastam yulaf kepegini de işin içine katarak hamur isleri hazırlayabiliyor.
Bu da bir kullanim yolu.

Sevgiler

Kaynak:dukanturkiye resmi hesabı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips