sosyal ağlarda izleyin

27.3.12

TOFU CİPS

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME



















Şimdiye dek tofuya gereken ilgi alakayı göstermediğim için çoook pişmanım.Oysa ki Dukan'ın 100 izinli gıdası içinde yer alan tatlıdan,tuzluya onlarca çeşit tarifte kullanılabilecek protein deposu bir besin.
Canım cips türü birşeyler çekince Martha Stewart teyzemin:) kapısını bir kez daha çaldım ve bu süper tofu cips tarifine ulaştım.

Tabi biraz bize uyarladım.Deneyince pişman olmayacağınızın garantisini veriyorum.İster yemekte yiyin ister benim yaptığım gibi cips niyetine atıştırın.

MALZEMELER
-1 paket tofu(300 gr clearspring marka kullandım.)
-istediğiniz baharatlar(ben hazır cajun baharatı kullandım. içeriğinde tuz,karabiber,kereviz,kişniş,acı biber,karanfil,kekik,kimyon,kırmızı biber,sarmısak ve paprika varmış.çok tuzlu yalnız abartmayın kullanırken.genelde marinede güzel oluyor.)



Tofunun suyunu süzüp,uzunlamasına 4 parçaya bölün ve havlu kağıt serdiğiniz bir tabağa alın.Üzerine de havlu kağıt serip dolapta en az 1 saat bekletin.(ÇOK SU ÇIKTI.2 KEZ YAPTIM BU İŞLEMİ)

Suyu süzülen tofuyu ince uzun çubuklar halinde kesip hazırladığınız baharat karışımıyla harmanlayın.(tofu yumuşak bir kıvamda oluyor.biraz nazik yapmak lazım)
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip,önceden ısıtılmış fırında 180 derecede kontrol ederek yaklaşık 20dk.çıtır olana dek pişirin.

Afiyet olsun:)

19 yorum:

  1. Ben yarin bunu yapmayı düşünüyorum dizi keyfi yaparken atıştıracam kuru kötü bisey olmuyor dimi ;))

    YanıtlaSil
  2. çıtır birşey oluyor.uzun zamandır cips yemediğim için çok iyi geldi:)

    YanıtlaSil
  3. Yaptım fena olmadı biraz baharatını fazla atmisim:) P gunlerindede yesek olurmu

    YanıtlaSil
  4. merhaba ben bu diyeti arkadaşımdan öğrendim kendisi bir haftada 3 kilo vermiş.. bende yapmayı istiyorum aslında şuan 66 kiloyum boyum 1.68 bir yandan da spora gidiyorum benim için zor olurmu diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  5. ayşe merhaba,
    ilk evrede ağır sporlar yerine 20dk'lık yürüyüş öneriliyor.ilerleyen zamanlarda arttırabilirsin.

    YanıtlaSil
  6. 28 günde 7,7 kg verdim devam ediyorum
    cipsler harika görünüyor fakat Tofu bulamıyorum??

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar!
    Tarifler şahane! Fırında şuan quark (peynir mayası bulamadım ama) olmakta aklımda tofular.. mmmm.. Tofudan da bu akşam için bu tarifi mi yapsam diğerini mi karar veremedim..
    Bu arada ben Adana'yım, tofu, yulaf kepeği vs. bulmakta zorlanmadım. Rossman veya MEtro'dan bulunabilir. Ama Splenda'yı toz şeklinde bulamadım.. Oysa ki ne hayaller kurmuştuk eşimle=) araştırmaya devam.. olmadı tek tek ezeceğim..

    YanıtlaSil
  8. Splenda'yı toz halinde bulabileceğiniz yer Starbukcslar ben oradan temin ediyorum her gidiğimde 3-4 paket alıyorum o da yetiyor hem kimse de neden aldığımı sormuyor

    YanıtlaSil
  9. simla hellim peyniri yasak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağ oranı oldukça yüksek bir peynir.malesef uygun değil.

      Sil
  10. Bugun bunu deneme boyu (50gr tofuyla) yaptim, baya da oldu yani.. Firinda biraz fazla tutmusum, az tutsam kimbilir nasil daha iyi olacakti..

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar,
    bu tarifi dün denedim hazır cajun baharatı ile ama inanılmaz tuzlu geldi bana sanırım tarifi uygularken baharatı olabildiğince az tutmak faydalı olacaktır

    YanıtlaSil
  12. merhaba
    ben adanadan gökçe. yeni bir dukancıyım. tariflerinizi yeni keşif halindeyim. bugün tofu aldım marketten. ilk fırsatta deneme yapacağım. teşekkürler simla sevgiler

    YanıtlaSil
  13. allah askına bana bırı su dukan olayını anlatsın nasıl zayıflarım ne yapmama gerekıo sölesın bı zahmet neolur ya yalvarttınız resmen cgdemcetn@hotmail.com

    YanıtlaSil
  14. çiğdem blogun her yanı diyeti anlatıyor zaten.en üstte dukan diyeti nedir başlığından okumaya başla lütfen.herşey çok açık.

    YanıtlaSil
  15. Bu tarifi mutlaka denicem.... Tofu aldim ne yapsam bilemedim :))

    Almanya'da yasayanlar icin bir öneri daha: HARZER KÄSE dedikleri peynir (yag orani 1%), yagli firin kagidina ince ince dilimleyip yerlestirin, üzerine baharat istege göre.. firinda iyice kizarana kadar pisirin. peynir kabariyor.. soguduktan sonra parcalayip chips gibi yiyebilirsiniz.. :))

    YanıtlaSil
  16. merhaba tofu nerde satılıyo acaba aldığınız yer,n telefonu yada adresi varmı

    YanıtlaSil
  17. herkese selam, cipsi denedim, yalniz tofunun suyunu cikarmak icin iki kagit havlu arasina koydum ve uzerinde 2 kilo kavonuzla yarim saat beklettim.harika oldu. baharatlari kafama gore kendim hazirladim. endonezyali bir kiz ev yapimi tofu satiyor. facebook da sitesi var. site ingilizce ama biraz turkce biliyor. https://www.facebook.com/pages/Tofu-Tempeh/1409190075991967

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips