sosyal ağlarda izleyin

2.11.11

TONBALIĞI ÇORBASI

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME

MALZEMELER:
-160gr lık light ton balığı
-1 küçük soğan
-2 diş sarmısak
-1 havuç
-1 kereviz
-2 defne yaprağı
-yarım limon suyu
-1 yum.sarısı
-maydanoz

Sebzeler tavla zarı küçüklüğünde doğranıp,defne yaprağı ve az tuz eklenerek üzerini 2 parmak kadar geçecek sıcak suyla yumuşayıncaya kadar pişirilir.defne yaprağı alınarak suyu süzülmüş balık ilave edilir. yumurta ve limon suyu çırpılıp çorbanın suyuyla ılıttıktan sonra yavaşca çorbaya eklenir.bir taşım kaynattıktan sonra maydanoz ilave edilir ve ateşten alınır.

*havuç ve kereviz olmadan atakta da uygundur.

2 yorum:

  1. Bu çorba nefis görünüyor! Yalnız aklıma takılan bir nokta oldu ne kadar su kullanmamız lazım tarif için? Su konusunda da bilgi alabilirsem hemen denemeyi düşünüyorum bu çorbayı.
    Bu arada daha önce size bahsetmiştim dukan usulü tarhana denemem gayet başarılı oldu :) Aslında daha önce hiç tarhana yapmadım fakat sizin taze tarhana çorbası tarifini görünce hemen telefona sarılıp ananeme nasıl tarhana yapıyorsun diye sordum :) İçine un değilde yulaf kepeği koyacağımı sölediğimde ananem tepkisi duymaya değerdi :D 'Olur mu hiçççççç kepekler yüzer o tarhananın içinde öyle tarhana mı olurmuşşşşş ' hehe :D
    Belirli bir ölçüde yapmadığım için size tam bi tarif veremiyorum ne yazık ki fakat için koyduklarımı söyleyebilirim.
    Domates, soğan, sarımsak, közlenmiş kızmızı biber, maydanoz, dereotu ve nane(tarhana otum olmadığı için pişirme aşamasında ekleyemedim daha sonra bir komşu teyzeden -kendiside dukan diyetine başlamış bulunmakta:)- rica ettim rondodan geçirip öğütünce tarhanaotuyla karıştırdım). Bu saydığım malzemelerden göz kararı bi tencereye iri iri doğradım daha sonra onları güzelce eriyene kadar pişirdim, pişirme aşamasında bolca tuz eklemek gerekiyormuş daha sonra bozulmasını engellemek için. Sebzeler iyice eriyince kıvam vermesi için yulaf ezmesi koydum içine bir bardak kadar 15dk da yulaf ezmesi ile kaynattım( muhallebi kıvamında bir karışım oldu). Ocaktan alıncada biraz ılıtıp önce biraz light yoğurt ekledim daha sonra da ekmek hamuru kıvamına gelene kadar yulaf kepeği ekleyip yoğurdum( bu aşamada biraz yaş maya eklemek mayalanmayı hızlandırıyormuş bende bu taktiği uyguladım:). Hazırladığım hamuru bahtaniyelere sarıp 2 gün dinlendirdim( günde bir kez açıp hamuru biraz yoğurmak gerekiyor). Dinlendirme evresinden sonrada kurutma işlemlerini tamamladım veeeee dün deneme amaçlı kendime dukan usulü tarhanamdan enfes bir çorba hazırladım :))
    Herkese tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  2. ayten bayağı uğraşmışsın ama sonuç nefis olmuşa benziyor.eline sağlık.keşke fotoğraf da olsa da paylaşsan face sayfamızda.

    çorbanın suyunu sebzeleri 2 parmak geçecek şekilde koydum kaynadıktan sonra istediğin yoğunluğa göre ekleyebilirsin.afiyet olsun:)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips