sosyal ağlarda izleyin

17.5.12

TAZE NANELİ EKŞİLİ KÖFTE ÇORBASI

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Hava biraz serinledi ya peşpeşe çorba yapıyorum iki gündür.Aslında bu tür çorbalar benim için ana yemek.Bol malzemeli ve yoğun olunca hem doyurucu hem pratik bir öğün oluyor.Özellikle derin dondurucuya atılmış köfteleriniz mevcutsa işiniz daha da kolay.

Ben tek pişirimlik köfte ölçüsü veriyorum ama malzemeleri arttırarak fazlasını buzluğa atabilirsiniz.

MALZEMELER:
-200 gr yağsız dana kıyma
-1 soğan(rendeleyip suyunu kullanacağız)
-1 bardak süzme yoğurt(yağsız yoğurttan kendiniz süzdürmelisiniz)
-1 yumurta sarısı
-1/2 limon suyu
-1lt su
-çeyrek demet taze nane
-2 dal taze sarmısak
-tuz,karabiber,toz kırmızı biber

Kıyma baharatlar ve soğan suyu ile iyice yoğrulur.Biraz dinlendirildikten sonra misket büyüklüğünde köfteler hazırlanır.
Su kaynatılır ve köfteler içine atılır.Yaklaşık 20dk pişirilir.
Yoğurt yumurta sarısı ve limon suyuyla iyice çırpılır.
Çorbanın suyuyla ılıtılır ve yavaş yavaş çorbaya eklenir.
Bir taşım kaynatılır.Nane ve taze sarmısak incecik doğranıp çorbaya eklenir.
Bir çimdik tuz eklenerek servis edilir.
Afiyet olsun:)

9 yorum:

  1. Elinize sağlık!
    Sürekli yeni tarifler, ne deneyeceğimi şaşırdım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      bunlar iyi günlerimiz.bebek ayaklanınca zor hergün yeni tarif:)

      Sil
  2. Ozaman da uyuyunca yapıyor insan anca :) bkz.; ben :)))

    YanıtlaSil
  3. Şimdi bu çorbayı pişirdim.Çok lezzetli, kendinizi hiç dukanda hissetirmeyecek bir çorba.
    Birşey sormak istiyorum yalnız, yoğurdu süzdürmekteki amaç ne acaba?
    Tarif için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha yoğun bir kıvam oluyor.istersen süzdürmeyebilirsin:)

      Sil
  4. Sebze ve çorba seven biriyken atak devremin üçüncü gününde sayenizde ilk defa ağız tadıyla güzel bir çorba içtim hemde iki tabak, ben süzme yapmadan direkt yağsız yoğurtla meyanesini yaptım. Hiç te fena olmadı. Ellerinize sağlık, yardımcı olma arzunuzun hiç bitmemesi dileklerimle, Nigar...

    YanıtlaSil
  5. Bugü pişirdim. Pek güzel oldu. Tavuk suyu çorbadan fenalık geçirmeye başladığım için olsa gerek ;ilaç gibi geldi bu tarif. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler.dün yaptım ve harika oldu haftada 1 günümü bu çorbaya ayırmaya karar verdim

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips