sosyal ağlarda izleyin

27.3.12

DUKAN SİMİT

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Tamam kabul alıştığımız simitler gibi değil belki ama en azından görüntüden kurtarıyor.Tadı da gayet güzel ama sadece bir ısırık alabildim çünkü kalanı kızım silip süpürdü:)
Malzemelerimiz ekmekle hemen hemen aynı.Aslında bu kez maya kullanacaktım fakat mayalı denemem istediğim gibi olmayınca eski sisteme geri döndüm.Artık izinli gıdaların dışına pek çıkmak istemiyorum.Nişasta,süttozu hamurişlerine güzel doku katsa da fazla tüketilme riskleri nedeniyle içim rahat etmiyordu.

MALZEMELER:
-1 yumurta akı.
-1 yk yulaf kepeği(tepeleme olmalı)
-1 yk yağsız yoğurt
-2 yk yağsız süt
-1 çay kaşığı kab.tozu

Tüm malzeme çırpılır ve dinlendirilir.Simit şekli için mikrodalgaya dayanıklı bir kase içine küçük bir shot bardağını ters çevirip kullandım.



Bu şekilde mikrodalgaya atıp 3dk en yüksek devirde pişiriyoruz.Yarı pişmişken çıkarıp üzerine;

-1 yk balsamik sirke(pekmezimiz yok ama balsamik serbest:))
-1 çay kaşığı toz tatlandırıcı

karıştırıp fırçayla sürüyoruz.ve
-1/2 çay kaşığı susam
ekleyip 4 dk.daha pişiriyoruz.

Biraz soğuması için bekletiyoruz.Veee enlemesine ikiye bölüp light kaşarı koyup(sadece Karper dilimli light uygun.o da her zaman olmamalı:))tost makinesinde biraz eritiyoruz.

Simit mi simit:)Uygun mu uygun.Daha ne olsun:)

Afiyet olsun:))

20 yorum:

  1. çok başarılı görünüyor. pek simit sevmem ama benim bile canım istedi. haftasonu kahvaltıda yapmayı planlıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. balsamık sırke olmadan yapamaz mıyım:( simit ben çok seviyorum

    YanıtlaSil
  3. Light kaşar peyniri neden tüketemiyoruz ben çok kulladım ondan sütaş, bahçivan.Eğer bileydim kullanmazdım :(((

    YanıtlaSil
  4. Light kaşar peyniri neden tüketemiyoruz ben çok kulladım ondan sütaş, bahçivan.Eğer bileydim kullanmazdım :(((

    YanıtlaSil
  5. merhaba,
    çünkü en fazla %2 yağlı peynir kullanabiliriz ve o oranda kaşar yok:)

    YanıtlaSil
  6. Peki mikro dalgası olmayanlar nasıl pisirebilir?

    YanıtlaSil
  7. Balsamik sirke yerine soya sosu sürsem olur mu? :/

    YanıtlaSil
  8. Yağsız yoğurt yerine light yoğurt olmaz mı? Bir de simide light peynir koyarak pişirebilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en fazla %2 yağlı yoğurt kullanılabilir.light yoğurtlar uygun yani:)
      light peynir için de aynı oran geçerli:)

      Sil
  9. nolmal fırında yapamaz mıyız?

    YanıtlaSil
  10. Merhaba bu tarifi dr.oetker'in susam mahlep aromalı kabartma tozu ile yapmayı tavsiye ediyorum. tüm tarifleriniz mutfakta ilham kaynağım. herşey için teşekkürler..
    (Derya)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Derya:)
      o ürün şeker içeriyor malesef:(
      mahlep yasak değil ama kullanabilirsin:)

      Sil
  11. Bu gece denedim çok benzemedi seninkine:/ kabartma tozuna rağmen kabarmadı.Tadı güzel ama görüntü falso. O kadar ince ki kağıt gibi. Balzamik sirke pahalı ve bazıları için bütçeyi zorlayabilir ne önerirsin? Bir de sirkenin içinde tatlandırıcı topak topak oluyor:( Bu arada ben ilk 6 gün diyet ürün kullanmadım, sonrasında da bazen kullanmadım. Benden sonra rejim yapan bazıları da kullanmadan zayıfladı. Eskiden bana 20 kg verdiren doktorum bana 100grda en fazla 10gr yağ olmalı demişti. En yağlı yoğurt bile 3,8 falan. Sadece kaşar türü peynirlerden alırken diyet ve en düşük olanına dikkat ediyorum. Bundan sonra da öyle yapacağım. Yani herkes öyle yapsın demiyorum. Ama bütçesi diyet ürünle sarsılanlar vardı ve onunla yapmadan da oldu. Çok üzülüp kasmaya gerek yok; bence tabi; sadece bence. Bu şekilde de 30 kg verdim çünkü stres yapmamak en önemlisi. Simit için yardım bekliyorum

    YanıtlaSil
  12. normal fırında olur mu?

    YanıtlaSil
  13. Maalesef tarifi birebir uygulamama ragmen sonuc cok fiyasko oldu.. :( pazar sabahina cok umutlu kalkmistim ki taş gibi, büzüşük, kaliptan bile cikmayan birsey oldu bu :( zaten genel olarak keklerle ekmeklerle mikrodalgayla olan tariflerle aram kkotu simdiye dek hicbiseyi tutturamadim sorun ne olabilir?

    YanıtlaSil
  14. Tarifinizi bire bir uyguladik. Inanilmaz lezzetli oldu. Sizin yaptiginiz gibi nar gibide kizardi. Yapamayanlara cok sasirdim. Gayet basit anlatmissiniz. Tesekkurler

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips