sosyal ağlarda izleyin

15.2.12

RICOTTALI MUFFIN

EVRE:SEYİR,GÜÇLENDİRME

Ricotta,bizim lor diye bildiğimiz aslında süt kesmiği denilen bir peynir çeşidi.Lor daha önce de söylediğim gibi sütü kestirerek değil peyniraltı suyuyla yapılıyor.Fakat biz bu tür süt,yoğurt kestirerek yapılan her peynire lor diyoruz.
Buna ricotta dememin sebebi ise ricotta ve süt kesmiği tarifinin birebir aynı olması ama kesmik kelimesinin bende lezzet çağrışımı yaratmıyor olması:)Süt kesmiği(ricotta) için yapmanız gereken tek şey 1 lt sütü kaynama noktasına gelinceye dek ısıtmak ve içine 1 çorba kaşığı sirke ekleyerek kesilmesini sağlamak.Bu şekilde beklettiğiniz sütün üzerine çıkan kesmikleri süzgeçte bekleterek ricottayı hazırlayabilirsiniz.(%1,5 yağlı süt kullanmanızı tavsiye ederim.)peynir gereken tatlılarda rahatlıkla kullanılabilecek tatlı bir peyniriniz olacak.

MALZEMELER:(6 muffin)
-2 yumurta
-2 yk yulaf kepeği
-1 tk az yağlı kakao
-3 yk ricotta
-2 yk toz tatlandırıcı
-1 çay bardağı yağsız süt
-1 çay kaşığı kab.tozu
-3-4 damla vanilya aroması
-3-4 damla rom aroması(opsiyonel)
-3-4 damla tereyağ aroması(opsiyonel)

İki ayrı karışımdan oluşuyor bu tarif.
1.karışım:
-1 yumurta,1 yk tatlandırıcı ile çırpılır.1/2 çay bardağı süt,kakao,rom,tereyağ aromaları,kab.tozu ve kepek beraber çırpılır.ve kalıpların yarısına kadar doldurulur.
2.karışım:
-1 yumurta,1yk tatlandırıcı ile çırpılır.1/2 çay bardağı süt,ricotta ve vanilya aroması eklenerek iyice çırpılır ve kalıpların kalan kısmı doldurulur.

Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dk.pişirilir.

ilham tarifi için:http://lavantin.wordpress.com/2008/12/24/cuma-yazilari-kotu-sozu-icinde-tut-brownie-cheesecake-peynirli-cikolatali-kek/

12 yorum:

  1. ellerine sağlık hayatım
    mmmmm enfes
    :)))

    YanıtlaSil
  2. Simlacım, bu akşam ya da yarın peynir tarifini ve görsellerini yayınlıyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simlacım ben paylaştım. Dilediğin gibi kullanabilirsin. :) bu muffin beni benden alıyor yapıcam ama yine seninki gibi olmıcak eminim :))

      Sil
    2. çok güzel olmuş eline sağlık:)keçi çökelek de çok lezzetli oluyor ama yoğurtla olduğu için daha ekşi çıkıyor.
      güzel yaparsın muffini eminim:)

      Sil
  3. hem ricotta tarifi hem de muffin için teşekkürler :) acaba ricottayı yüzde 0.15 yağlı sütten yaparsak çok mu kötü olur? bir de lezzeti nasıl olan bir peynir? yapılırken tuz ekleniyor mu?

    YanıtlaSil
  4. merhaba eren:)
    bu tür peynirler en güzel tam yağlıdan oluyor malum.yağ azaldıkça hem miktar azalıyor hem de tadı yavanlaşıyor.tuzu ben tatlılarda kullanmak için özellikle eklemedim.bu şekilde tatlı ve süt tadında oluyor.arzu edersen yerken de tuzlayabilirsin.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Simla,
    Ben denedim ama hiç senin yaptığın gibi olmadı :(
    Kıvamım baya bir suluydu, fırına koyunca biraz düzeldi ama sonrasında yemek için kalıptan çıkardım ama hep kalıba yapışmıştı :(
    Resimde böyle güzel olduğunu görünce çok heveslenmiştim ama beceremedim :((

    YanıtlaSil
  6. hay allah.aslında silikona yapışmaması lazım herşeye rağmen.neden öyle oldu acaba?

    YanıtlaSil
  7. ben bugün denedim, muhteşem oldu. Mutlaka deneyin

    YanıtlaSil
  8. mikrodalgada olur mu?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips